Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog nieuw glasservies: canon 50mm f1,4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog nieuw glasservies: canon 50mm f1,4

    Wel collega's,
    Al die lovende kritiek van de 50 mm (zowel 1,4 als 1,8) heeft het doen kriebelen, en ik ben voor die 50mm f1,4 gegaan... Ik was op zoek naar een scherpe lens, voornamelijk voor portretten, dus deze zou wel eens goed van pas kunnen komen. De lens wordt vrijdag geleverd, en ik kan ze zaterdag al gebruiken voor een klasreünie van mijn moeder (kan ik ook eens zonder flitser proberen , dan verschieten ze niet zo vaak, hahaha ). Ik heb nog geen ervaring met die f1,4, maar ik vrees dat ik serieus moet oppassen met DOF, zeker bij slechte lichtomstandigheden het diafragma niet te groot maken. We zien wel. Heb 2,5 gig aan kaarten bij, en die madammen zien toch niet al te goed meer
    Greetz, York

  • #2
    Re: nog nieuw glasservies: canon 50mm f1,4

    Dag York,

    Ik denk erover me deze lens ook aan te schaffen. Ik weet niet op welke Dslr je deze lens gaat gebruiken, maar als je ook met een cropfactor van bijv 1.6 ofzo moet rekening houden, zou je me dan kunnen laten weten of je de 80mm als storend hebt ervaren? En hoe moeilijk het is om die DOF onder controle te houden?

    Alvast bedankt, hopelijk mogen we van de resultaten meegenieten.
    Veel succes met je nieuwe aankoop en tijdens de shoot van de klasreünie !!!

    Groetjes
    Trigger

    Comment


    • #3
      Re: nog nieuw glasservies: canon 50mm f1,4

      Hoi York,
      ik heb me onlangs de 50mm 1,8 aangeschaft. ( de prijs gaf wel de doorslag zulle )

      Sinds ik ze heb is ze bijna niet meer van m'n camera geweest.
      'k ga ze binnenkort ook proberen voor wa modellenwerk.

      Zeker geen miskoop

      groetjes

      Alex
      Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

      Comment


      • #4
        Re: nog nieuw glasservies: canon 50mm f1,4