Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

    Jaren terug kocht ik mijzelf een digitale s^piegelreflex, een Nikon D70

    Daarna schafte ik me als zoomlens de Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G aan (compatibel op de D70

    Ik weet dat dit voor velen geen toplens is, hoeft ook niet, voor mij voldeed deze perfect in zonnig daglicht.

    Helaas constateerde ik gisteren dat er iets loos was met mijn zoomlens. Blijkbaar kan ik de lens niet meer 'uitschuiven' door te draaien aan de lens. Zo plots, d elens is niet op de grond gevallen ofzo, vroeger wel eens, maar werkte steeds perfect nadien, dus nooit problemen mee gehad.

    Tot gisteren dus. Ik vrees dat de lens dus begeven heeft? Na toch een jaar of 8 van dienst. Maar ik maakte dit nog nooit mee en weet dus niet of de lens nu stuk is of deze eventueel nog gerepareerd kan worden? Dus om de lens uit te schuiven (in te zoomen dus) draai je normaal aan de lens (zo een grip in feite), maar die werkt dus niet meer, ik kan er wel aan draaien, maar de lens schuift dus niet uit.

    Wel kan ik de lens met mijn hand vooraan vastnemen en 'eruit schuiven' dus die zit niet vast, maar het is uiteraard niet de bedoeling om zo te werken, ik was en ben nog steeds best ontgoocheld toen ik dit ontdekte gisteren.

    Zijn er hir mensen, kenners die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

    Ik opteer eventueel om de lens bij de fotograaf binnen te brengen om deze te laten 'maken' ALS dat kan, maar niet ten koste van elke prijs. Dan opteer ik eventueel liever om deze lens tweedehands en in goede staat (dus geen krassen etc) aan te kopen. Maar dit wel tegen een scherpe prijs, als dit goedkoper uitkomt ten opzichte van de eventuele kosten (als de lens nog gerepareerd kan worden).

    Volgens een vriend zou het eventueel kunnen dat er bvb zand tussen gekomen is ofzo, maar ik zie niet meteen in hoe dit gebeurt zou zijn, dus die optie zie ik niet echt als voor mogelijk in mijn eval.
    Volgens hem zou het in dat geval wel mogelijk zijn om dit te laten maken, maar zou dit best wel wat geld kunnen kosten.

    Zijn er hier mensen die kunnen uitsluiten of bevestigen dat de lens in mijn situatie nog te herstellen is of is deze niet meer te herstellen?

    Is er iemand die eventueel eenzelfde lens (dus geen AF-S met VR etc), gewoon dezelfde lens die ik hier gebruik (G versie voor mijn Nikon D70) in goede staat hebben en eventueel tegen een interessante prijs tweedehands verkopen?

    HOpende dat hier enkele interessante reacties op komen zodat ik misschien zo al te weten kan komen of er nog hoop is voor deze lens.

    Dank u

  • #2
    Re: Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

    herstellen zou ik niet doen, gaat duurder zijn dan wat ze nog waard is.

    in aangeboden hier staat er af en toe eentje.
    de tamron 70-300 vc vrij recent wordt in een aantal reviews beter geacht dan de nikon versie
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

      dank je wel Davind voor je reactie.

      Mijn probleem met lenzen is ook zo dat ik niet weet (hoe je kan weten ) welke lens compatibel is met mijn D70 (dit is al een oud model natuurlijk).
      Hoe weet ik dat juist? En wat Tamron 70-300mm vc betreft, ... is die compatibel? Eventuele indicatie prijs?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

        Snel even gegoogled ... op tamron 70-300mm vc

        Dit zou voor een SONY spegelreflex zijn ..?
        Prijs rond de 149 euro

        Maar ik weet niet of dit een AF is? En of die dan ook op de Nikon D70 past ...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

          't gaat om deze lens: klik
          en werkt met jou D70

          lens is er voor elk type vatting.
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

            379 euro ... dat is wel een pak duurder dan mijn originele Nikon lens die ik hier heb liggen ... en waarover deze topic gaat. Dat vind ik voor mijn budget een beetje te duur. Dan zal ik toch naar een tweedehands moeten gaan zoeken denk ik ... Eens kijken het topic aangeboden hier ...

            Of zijn er eventueel andere alternatieven volgens jullie?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Nikkor AF 70-300mm f4 - 5.6 G (kapot of te herstellen?)

              Hier heb je al iets waar de compatibileit in staat, dan weet je al waar naar zoeken als het van Nikon zelf moet zijn



              Van andere merken (sigma, tamron e.a.) zou ik alleen voor recente modellen gaan.

              Als je niet persé 300mm nodig hebt en 200mm ook genoeg is kan je uitkijken voor een tweedehands Nikon 55/200VR, die moet je ruim onder de 200€ vinden.

              Maar ik zou wel voor een model mét VR gaan, als je het niet hebt mis je het niet maar op die mm's is het gewoon héél handig.
              D800 en een goed glasservies

              Comment

              Working...
              X