Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lenzen op canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lenzen op canon

    In eos gevonden , de duitse fabrikant novoflex heeft een adaptor ontwikkeld om G- lenzen te gebruiken op een canon . novoflex EOS.nik NT adaptor kost 169 Euro .Wat is de kracht achter de nikon lenzen dat er een adaptor ontwikkeld word om deze op canon te gebruiken.

  • #2
    Re: Nikon lenzen op canon

    Mensen die een canon body kopen kunnen hun nikon lenzen gebruiken !

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lenzen op canon

      De 14-24 2.8 bv..
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon lenzen op canon

        Wat zijn de voordelen tov een canon-equivalent .Daar ik al enige tijd aan het uitzien was naar een groothoek voor mijn 7D .En ik nu maar begin op 24mm.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon lenzen op canon

          D'er zijn toch verschillende groothoeken beschikbaar voor de 7D (of voor de EOS cropcamera's). 24mm (zoals een aantal mensen hebben) kun je op een crop echt niet breed noemen.
          Ik heb zowel de EF-s 17-55 f/2.8 IS als de EF 17-40 f/4 L als breedhoekobjectieven.
          Daarnaast beschik ik ook over de EF-s 10-22 als ultrabreedhoek.
          Maar een lichtsterke ultra(?)breedhoek zoals de 14-24 van Nikon heeft Canon inderdaad niet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon lenzen op canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Jaguar Bekijk bericht
            Mensen die een canon body kopen kunnen hun nikon lenzen gebruiken !
            Awel, dat is speciaal voor diegene die de fantastische overstap gemaakt hebben naar Canon...


            Grapje natuurlijk.....

            Grts Peter
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • #7
              Re: Nikon lenzen op canon

              Das omdat Canon gebruikers eens goei glas zouden kunnen gebruiken. (ook een grapje)
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Nikon lenzen op canon

                Blijft de lichtsterkte hetzelfde?

                Reageert de AF net zo snel of wordt deze uitgeschakeld?

                Ik heb een M42 adapter op een 10D, maar de AF reageert niet.

                Leo
                50D - 10D - 24-105 - flitslicht

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon lenzen op canon

                  Uiteraard geen AF. Ik ken eigenlijk geen adaptors welke AF mogelijk maken.
                  Te veel lenzen en te weinig tijd.
                  http://pentaxlenstest.blogspot.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon lenzen op canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
                    Uiteraard geen AF. Ik ken eigenlijk geen adaptors welke AF mogelijk maken.
                    Ik ken ook geen M42 lenzen die af überhaupt ondersteunen. Lichtsterkte blijft uiteraard hetzelfde.

                    Voor mensen die oud nikonglas willen gebruiken is zo'n canon best handig. bij nikoneigen toestellen heb je pas metering bij het hogere semi-prosegment, terwijl je bij canon al voldoende hebt met een goedkoop instapmodelletje en een adaptertje.

                    edit: of je bedoelt misschien of je focusconfirmatie hebt? Dat weet ik niet, geen idee of er een chipje in die adapter zit.
                    Last edited by Teun_2; 22 augustus 2010, 16:47.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon lenzen op canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      Das omdat Canon gebruikers eens goei glas zouden kunnen gebruiken. (ook een grapje)
                      Toegegeven , ook ne nagel op de kop ...

                      Grts Peter
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon lenzen op canon

                        Ik dacht eer dat goei glas eindelijk tot z'n recht zou komen op een goeie body. (ook een grapje).
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon lenzen op canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
                          Uiteraard geen AF. Ik ken eigenlijk geen adaptors welke AF mogelijk maken.
                          ze zijn er wel, maar ook weer met haken en ogen (uiteraard)

                          edit: ik zit fout...de adapter waar ik op doelde geeft af confirmatie, das heel wat anders...
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment

                          Working...
                          X