Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Lens

    Hallo,

    Een kameraad van mij heeft een nikon vraagje, als CANONist ben ik niet de juiste om daar info over te geven. Misschien dat jullie kunnen helpen.
    Hij heeft een D70 en en is aan het twijfelen tussen de aankoop van een nikon extra telelens (Nikon AF-S 200-500mm F/5.6E VR ED + HB-71 (zonnekap)) ofwel een teleconverter (teleconverter tc-20e III).

    Is dit een goed idee voor zo'n oud toestel ?
    Zou het niet beter zijn om een nieuwe body en een nieuwe telelens aan te kopen en geen teleconverter ?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Nikon Lens

    ik denk dat een d70 geen autofocus meer heeft als je er een tc tussen zet, maar daar ben ik niet zeker van. voor de prijs van een tc2III heb je ook al een recente nikon dXXXX body voor meer meer resolutie, dat dan weer ruimte geeft om te croppen.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Lens

      Die lens is een E lens, met electronisch diafragma.

      Oudere bodies, zoals de D70 kunnen die niet aansturen, dus deze lens is eigenlijk niet bruikbaar op zijn toestel.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Lens

        Beter een nieuwere body. Welke lens heeft hij nu?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Lens

          Oude lenzen aangekocht bij zijn toestel 70-300 en 18-70 mm.
          Bedankt voor jullie feedback.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Lens

            Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
            Hallo,

            Een kameraad van mij heeft een nikon vraagje, als CANONist ben ik niet de juiste om daar info over te geven. Misschien dat jullie kunnen helpen.
            Hij heeft een D70 en en is aan het twijfelen tussen de aankoop van een nikon extra telelens (Nikon AF-S 200-500mm F/5.6E VR ED + HB-71 (zonnekap)) ofwel een teleconverter (teleconverter tc-20e III).

            Is dit een goed idee voor zo'n oud toestel ?
            Zou het niet beter zijn om een nieuwe body en een nieuwe telelens aan te kopen en geen teleconverter ?

            Alvast bedankt.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Lens

              Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
              Oude lenzen aangekocht bij zijn toestel 70-300 en 18-70 mm.
              Bedankt voor jullie feedback.
              Er is geen enkele versie van de 70-300 waar je een TC-20e III op kunt gebruiken.
              Een TC kun je enkel gebruiken met een lens waarvan het achterste element diep verzonken zit in de lens.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Lens

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Er is geen enkele versie van de 70-300 waar je een TC-20e III op kunt gebruiken.
                Een TC kun je enkel gebruiken met een lens waarvan het achterste element diep verzonken zit in de lens.
                Al kun je er een TC opzetten, dan werkt toch niet door een gebrek aan licht.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Lens

                  Een D70, met alle respect... Gebruik dat nog op het strand waar je niet zo zuinig moet zijn op je fotogerief met een lensje dat niet teveel kost bv een 35mm F1.8...
                  Dat toestelletje heeft 6,1MP, dat is echt niet meer van de tijd. Is intussen 14 jaar oud, uit 2004,...

                  Ik heb hier zelf ook nog een D60 liggen, die kan met zijn 10MP en een goed lensje nog wel mee, maar dan moeten de omstandigheden toch wel ideaal zijn bij daglicht.
                  Je vriend zou toch eerst voor een nieuwe body gaan alvorens hij investeert in lenzen...

                  V

                  Comment

                  Working...
                  X