Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

    Gisteren heb ik een nikkor 135mm 2.0 dc aangekocht, nog niet veel kunnen testen maar uit de eerste resultaten blijkt de combinatie D700 + 135mm last te hebben van frontfocus. Test gedaan op een juwelenhouder in de vorm van een vrouwentorso, scherpgesteld op een bolletje op de hals van de torso maar de foto is scherp aan "de borsten" vd torso ongeveer 5 à 7mm voor het bolletje. De defocus control staat op neutraal. Heeft hier iemand ervaring mee??

    Zou dit eventueel op te lossen zijn met de AF fijnafstelling in het menu?

    Thx! David

  • #2
    Re: Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

    Wat let je om het te proberen? Er gaat niks kapot van en je kunt het weer op 0 zetten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

      Oorspronkelijk geplaatst door David Jorissen Bekijk bericht
      Gisteren heb ik een nikkor 135mm 2.0 dc aangekocht, nog niet veel kunnen testen maar uit de eerste resultaten blijkt de combinatie D700 + 135mm last te hebben van frontfocus. Test gedaan op een juwelenhouder in de vorm van een vrouwentorso, scherpgesteld op een bolletje op de hals van de torso maar de foto is scherp aan "de borsten" vd torso ongeveer 5 à 7mm voor het bolletje. De defocus control staat op neutraal. Heeft hier iemand ervaring mee??

      Zou dit eventueel op te lossen zijn met de AF fijnafstelling in het menu?

      Thx! David
      Normaal is dat geen probleem via fijnafstelling. Een tip, geef hem als nummer de twee laatste cijfers van het serienummer.

      Maar de 135 f2.0 Defocus-control is terug een van de objectieven die het op digitaal een stuk minder goed doen dan op een analoge camera,
      ik vond hem op mijn F5 een stuk scherper dan op mijn D3 wordt maar goed vanaf f8.0 op een digitaal toestel, waar hij op een analoge F5 op f2.0 heel goed bruikbaar is KLIK

      , nogthans is het een prachtobjectief qua bouw.
      Last edited by Guest42; 18 maart 2010, 13:29.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Wat let je om het te proberen? Er gaat niks kapot van en je kunt het weer op 0 zetten.
        Ik had mijn camera niet bij me maar wou al eens rondhoren om te weten of dit eventueel een oplossing zou kunnen zijn of of dat er nog andere mogelijkheden waren, zal het vanavond beginnen testen. Alvast bedankt voor jullie tips!!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

          Oorspronkelijk geplaatst door David Jorissen Bekijk bericht
          Test gedaan op een juwelenhouder in de vorm van een vrouwentorso, scherpgesteld op een bolletje op de hals van de torso maar de foto is scherp aan "de borsten" vd torso ongeveer 5 à 7mm voor het bolletje. De defocus control staat op neutraal.
          Misschien was je iets meer geconcentreerd op die "borsten" ipv het juweel.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

            Uw lens is gewoon een mannelijk exemplaar

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 + Nikon 135mm 2.0 dc

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Uw lens is gewoon een mannelijk exemplaar

              Dan is zijn 135mm een 300mm geworden en is de min focus anders
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment

              Working...
              X