Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

    hallo,

    Iemand ervaring met Nikkor AF-D 105mm f/2,8 micro objectief?

    Gts

  • #2
    Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

    Op D3200 zal af niet werken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

      Waarom wel niet?
      Zou objectief alleen gebruiken voor macro, zou dit dan een miskoop zijn, als AF niet werkt?
      Gts

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

        Oorspronkelijk geplaatst door rik1nancy Bekijk bericht
        Waarom wel niet?
        Zou objectief alleen gebruiken voor macro, zou dit dan een miskoop zijn, als AF niet werkt?
        Gts
        Omdat een AF-D objectief geen ingebouwde AF-motor heeft. Maw je toestel zelf moet een motortje hebben om de AF aan te sturen, en je D3200 heeft deze niet. Maar voor macro denk ik niet dat dit echt een probleem is. Vaak moet je toch handmatig scherpstellen, waardoor je AF eigenlijk overbodig is.

        Groetjes
        Roeliee
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

          Hallo Roeliee,

          Thx voor de info, maar heb je enig idee of het een goed objectief is?
          Moet er straks om en wil geen miskoop doen,

          gts

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

            Iemand advies over de koop aub

            thx

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

              Oorspronkelijk geplaatst door rik1nancy Bekijk bericht
              Hallo Roeliee,

              Thx voor de info, maar heb je enig idee of het een goed objectief is?
              Moet er straks om en wil geen miskoop doen,

              gts
              Geen idee, heb dit objectief zelf niet. Maar ze hebben mij ooit eens gezegd dat je tegenwoordig geen slechte macrolenzen meer hebt... Volgens deze site: http://www.photozone.de/nikon--nikko...w--test-report zou het ook wel een hele goed objectief zijn. Je moet dit maar eens doorlezen! Ikzelf heb de Sigma 150mm, ook een hele goed objectief, wel een goeie 150 euro duurder dan jou Nikon. Voordeel is wel dat je met de Sigma een 150mm hebt. Dit is vooral handig bij insecten enzo, kan je er wat verder vanaf blijven. Ik weet natuurlijk niet wat jou doel is met macrofotografie en wat je budget is. Maar ik denk dat de Nikon zeker geen miskoop kan zijn.

              Groetjes
              Roeliee
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

                thx Roeliee, voor het advies, ga het objectief halen.
                Als jij aan macrofotografie doet, stel jij dan over het algemeen manueel scherp?

                Gts

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

                  Oorspronkelijk geplaatst door rik1nancy Bekijk bericht
                  thx Roeliee, voor het advies, ga het objectief halen.
                  Als jij aan macrofotografie doet, stel jij dan over het algemeen manueel scherp?

                  Gts
                  Jap, ben zelf nog niet zo heel lang bezig ermee. In het begin probeerde ik het ook met de AF, maar merkte al snel dat dit niet echt ideaal was. Al snel overgeschakeld op manueel scherpstellen. Vergt in het begin wel heel wat aanpassing en oefening (lees frustratie) maar lukt wel! Zeker niet te snel opgeven
                  Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

                    Principieel zal ik toch naar een objectief kijken welke wel geschikt AF heeft, gezien je dit type objectieven ook voor andere doeleinden - dan alleen macro / close-up - kan gebruiken waarbij AF wel zo fijn is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

                      Ik gebruik nooit autofocus voor macro. Zou daar dus zeker niet mee inzitten.
                      www.bertwillaert.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3200 met Nikkor AF-D 105mm f/2,8

                        Ik ben in het bezit van een Nikon D3100 + Sigma 105 mm macro lens van een paar jaartjes oud. Dus iets mindere camera en een iets mindere lens dan uw setup en ik heb de volgende resultaten op mijn flickr pagina.
                        Dus ik ben er zeker van dat je tevreden zal zijn van het resultaat. Inderdaad jammer dat de autofocus niet werkt maar eigenlijk zou ik het ook niet gebruiken.
                        Veel plezier
                        Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                        www.flickr.com/photos/stevensquid

                        Comment

                        Working...
                        X