Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

    Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

    Ik ben deze lens aan het volgen op E-bay, ze is in nieuwstaat, nu is mijn vraag, wat is de richtprijs voor zo'n lens tweedehands en welke zijn de kwaliteiten.
    Logic brings you from A to B,
    Photography brings you everywhere.

  • #2
    Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

    Als het de oude versie is, dus niet de VR, dan zou volgens mij de prijs niet hoger dan 100€ 2de hands mogen zijn.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

      Ik verkopcht de mijne 2 jaar geleden voor 85 euro.

      Gr Kees.
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Als het de oude versie is, dus niet de VR, dan zou volgens mij de prijs niet hoger dan 100€ 2de hands mogen zijn.
        Dank U voor de tip, ze staat nu al meer dan 140 €
        Logic brings you from A to B,
        Photography brings you everywhere.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

          De nikkorlenzen zijn wel in prijs gestegen, maar meer dan 100 euro is hij zeker niet waard
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

            Ik heb de G ook ooit een weekje in mijn bezit gehad.Destijds nieuw gekocht en verkocht voor 100 euro. De prijs ervan is eigenlijk het enige echt belangrijke pluspunt van de lens. Het is wel een interessante keuze om goedkoop te leren welk bereik je ligt en wat in ons donker landje nog mogelijk is bij F8 (vanaf dat diafragma begint de kwaliteit ergens op te lijken). Het gewicht valt ook goed mee.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

              Is de Nikkor AF-S DX 55-200 f/4-5,6 G ED dan kwalitatief beter? ben nog maar een beginner met Nikon D50.
              Logic brings you from A to B,
              Photography brings you everywhere.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

                Hallo Zjikker, pas op! de AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G bestaat niet met f/1.4-5.6

                Maar de AF-S VR 70-300mm bestaat wel met f/4.5-5.6G IF-ED. Als u deze lens bedoelt, die lens kost nieuw rond 500€. De lens is voor landschap ontworpen en is voor de D50 oké. Ik raad u aan als u deze lens voor buiten koopt om de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC te kopen.





                Met vriendelijk groeten Lahcène
                Last edited by lahcene; 31 maart 2007, 21:10.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

                  Hallo Zjikker, pas op! de AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G bestaat niet met f/1.4-5.6

                  Maar de AF-S VR 70-300mm bestaat wel met f/4.5-5.6G IF-ED. Als u deze lens bedoelt, die lens kost nieuw rond 500€. De lens is voor landschap ontworpen en is voor de D50 oké. Ik raad u aan als u deze lens voor buiten koopt om de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC te kopen.





                  Met vriendelijk groeten Lahcène

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

                    Oorspronkelijk geplaatst door zjikker Bekijk bericht
                    Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

                    Ik ben deze lens aan het volgen op E-bay, ze is in nieuwstaat, nu is mijn vraag, wat is de richtprijs voor zo'n lens tweedehands en welke zijn de kwaliteiten.
                    Hallo Zjikker, pas op! de AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G bestaat niet met f/1.4-5.6

                    Maar de AF-S VR 70-300mm bestaat wel met f/4.5-5.6G IF-ED. Als u deze lens bedoelt, die lens kost nieuw rond 500€. De lens is voor landschap ontworpen en is voor de D50 oké. Ik raad u aan als u deze lens voor buiten koopt om de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC te kopen.





                    Met vriendelijk groeten Lahcène

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G

                      Oorspronkelijk geplaatst door lahcene Bekijk bericht
                      Hallo Zjikker, pas op! de AF Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 G bestaat niet met f/1.4-5.6

                      Maar de AF-S VR 70-300mm bestaat wel met f/4.5-5.6G IF-ED. Als u deze lens bedoelt, die lens kost nieuw rond 500€. De lens is voor landschap ontworpen en is voor de D50 oké. Ik raad u aan als u deze lens voor buiten koopt om de Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC te kopen.





                      Met vriendelijk groeten Lahcène

                      Nog geen jaar geleden de "AF- Zoom-Nikkor ED 70-300mm f/4-5.6D" gekocht bij "konijnenberg" voor meer dan € 300. In de voorbije donkere maanden voldeet deze niet. Daarom een "AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200 mm f/2.8 G] IF-ED gekocht (bij konijnenberg). Dit objectief kost zesmaal zoveel als het andere. Er is een duidelijk kwaliteitsverschil. Ik heb geen spijt van de aankoop.
                      Maar als er zoals vandaag veel licht is dan kan het best zijn dat er met het goedkope objectief, in sommige omstandigheden, zo'n kwaliteitvolle opnamen te maken zijn als met het duurdere objectief. Ik bedoel hier onderwerpen op 60 a 100 meter afstand en meer. (b.v. spelers op een voetbalveld).
                      Omdat er altijd wat kan fout (kapot) gaan is het raadszaam iets in reserve te hebben. In november 2006 kreeg men D70 de BGLOD (of zoiets)ziekte. Hij is wel gratis hersteld, maar dat duurde 3 maanden. Om verder te kunnen fotograferen heb ik na een week een D80 gekocht. Men D70 staat niet te koop. Voor de prijs waar je hem vandaag nieuw ik de "makro" kunt kopen (€699 met kitlens) doe ik de mijne niet van de hand. Op elke kamera een andere lens werkt erg gemakkelijk en minder kans voor vervuiling van de sensor

                      Als je meer zekerheid wil hebben, is het met de stand van de huidige techniek, raadzaam om steeds reserve te hebben. Ik heb dan ook de (misschien slechte) eigenschap van praktisch niks tweedehands te verkopen of te kopen. De prijzen op de 2de hands fotomarkt zijn mij te laag om iets te verkopen. Het is mij gewoon als reserve meer waard.
                      Ik koop liever nieuw wegens de "garantie". De laatse jaren heb ik maar al te dikwijls op deze garantie beroep moeten doen.
                      Tot op heden noch geen problemen daarmee gehad. ik vraag mij af wat de garantie is bij een tweedehandsaankoop. Iemand die zijn oude spullen verkoopt kan ook die garantie niet geven.
                      Maar voor echte "spotprijzen" wil ik niks verkopen. De "emotionele" waarde is mij meer waard dan de enkele centen die ik ervoor kan krijgen.
                      Alleen men "Hasselblad" met drie objectieven, gekocht in 1972, heb ik in 1994 verkocht voor ongeveer de aankoopprijs. Voor een gedeelte van de verkoopprijs heb ik toen een Nikon F801 met twee zoomlenzen gekocht ( BF 96.000). Gebruikt heb ik dit materiaal zo goed als niet. (Geen 10 films.) Vandaag kan ik niet eens één tiende van de nieuwprijs bekomen. Daarom hou ik de objectieven maar als reserve voor mijn huidige apparatuur.
                      Pas in 2000 met de digitale fotohobby begonnen.
                      Wij beleven er momenteel, dank zij de enorme mogelijkheden, zeer veel plezier aan.
                      Gelukkig heeft ieder zijn mening en zijn gewoonten.Daarvoor ook alle respekt.
                      Iedereen zal wel volgens zijn mening gelijk hebben.
                      Tot hier mijn bedenkingen.
                      Nog veel plezier met de hobby.

                      Comment

                      Working...
                      X