Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 80-200 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 80-200 2.8

    Hoi allen,

    Ik heb dus een nikon 80-200 2.8 maar helaas is de ring voor opmanueel of auto te zetten gebroken.
    Nu ben ik vandaag in de winkel geweest om te zien of die te herstellen en en ze zeggen me daar dat ze er niets kunnen aan doen en dat opsturen naar nikon zelfs geen zin heeft die zouden aan zo een lens zelfs nog niet meer beginnen met een herstelling.
    Nu mijn vraag is die ring ergens te koop of iets dat ik ze eventueel zelf probeer te vervangen.

    Groetjes,
    Patrick

  • #2
    Re: nikon 80-200 2.8

    Stuur eens een mailtje naar http://www.procirep-belux.be
    Zou me verbazen als ze de 80-200/2.8 niet kunnen of willen herstellen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: nikon 80-200 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Stuur eens een mailtje naar http://www.procirep-belux.be
      Zou me verbazen als ze de 80-200/2.8 niet kunnen of willen herstellen.
      Ik heb hetzelfde voorgehad en ben er mee naar Procirep gestapt. Is te herstellen, maar de lens moet uit elkaar. Die prijs alleen al is erg hoog. Ik begrijp dat wel. Bij mij ligt de lens te verstoffen, want ik heb al een tijd de 70-200 vr II. Ik ga de 80-200 draaizoom verkopen. Ik heb een stukje zwarte kleefband op de ring gezet zodat die vast staat. Optisch nog steeds een meer dan prima lens.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #4
        Re: nikon 80-200 2.8

        Hoi,

        Ja ze is te herstellen bij procirep dus probleem opgelost maar als het zo duur is weet ik ook niet of ik ze ga laten herstellen.
        Van prijs hebben ze niets gezegd moest ze opsturen en dan gingen ze bestek maken!

        Groetjes,
        Patrick

        Comment


        • #5
          Re: nikon 80-200 2.8

          Spring eens binnen bij Procirep. Het is de andere kant van de wereld niet hé. Ik ben er al een paar keer geweest, steeds vriendelijk ontvangen.
          Ze gaan je daar direct zeggen hoe de stand is.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 80-200 2.8

            ik heb mijne tweedehands gekocht en die was al preventief behandeld tegen dit bekende probleem. Een handige harry ergens in een fotoclub deed dat voor iedereen en herstelde ze ook als het te laat was. Ik wil je geen zottigheden aanpraten, maar zou zelf wel mijn kans wagen.

            2 seconden google gaven mij

            The same happened to mine - I cut a strip off an aluminum can and used it to patch the ring together with epoxy. Works great now.

            en

            My experience with these plastic A-M rings is similar. I repaired one with a small strip of self-adhesive velcro after applying just a drop of adhesive to the plactic and it lasted for years. I also highly recommend APS - excellent service, fast, helpful, and NPS priority is available too. If they can't fix something they can ship it directly to Nikon on your behalf .
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment

            Working...
            X