Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 35mm 1.8. DOEN?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 35mm 1.8. DOEN?

    Ben al een zeer tevreden gebruiker van de 50mm 1.8 op mijn D80

    Mijn oog viel op de 35mm 1.8 die nu voor 159,= leverbaar is.

    Iemand ervaring met deze 35mm? Zou dit iets zijn?

  • #2
    Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

    Interesseert me ook wel, maar wat zou de meerwaarde zijn tov een 50mm ? Ik heb de 50mm ook, en dit is een prijs/kwaliteit topper. De 35 mm lijkt me, vergeef me als ik mis ben, niet veel meerwaarde te bieden. Ik zou eerder opteren voor een iets grotere brandpuntsafstand ? Shoot me, als ik mis ben
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

    Comment


    • #3
      Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

      nadeel van de 50mm vind ik dat hij soms te veel 'zoom' heeft. Soms kan ik niet verder naar achteren lopen.

      met 35mm zou je een wat meer allround lens moeten hebben

      Comment


      • #4
        Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

        misschien dit eens lezen
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

          Ik had zelf ook de 50mm en heb vorige week de 35mm 1.8 gekocht.
          Als je in een studiootje werkt van 4 x 3 meter, dan merk je dat verschil echt wel
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

            ik heb een 35mm (wel een f2) en een 50mm f1.8 en als ik 1 van beide zou moeten wegdoen, gaat de 50mm in de verkoop. Nu doe ik dat niet omdat ik nog geen 85mm heb, maar eens die er is zou het wel eens kunnen dat de 50mm eruit gaat.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

              Zoals in de vorige thread ook al gezegd: doen. Dat lensje is echt heel goed...

              Ik gebruik deze en een 85mm f1.8. De 35 voor allround bij slecht licht (of wanneer ik mezelf wil dwingen tot doordachter foto's maken door niet te zoomen) en de 85 voor portretten.

              Ik heb geen 50mm maar ik heb de 35 gekozen voor z'n 'normaal bereik.' De beeldhoek komt overeen met deze van een mens en dat geeft een interessant of eerder "natuurlijke" look aan je foto...

              Comment


              • #8
                Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                35mm op een 1,5 crop = 52mm
                50mm op een 1,5 crop = 75mm

                Daarom dat je dus iets te veel "zoom" hebt met die 50mm.

                ik ben ook een trotse bezitter van de 35mm 1,8.
                Prima lensje, ik kan nu eindelijk leuke foto's van de kids binenshuis maken zonder te moeten flitsen
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                  Best prijs / kwaliteits lens die ik al gekocht heb, een aanrader.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                    Doen!!!
                    Ik heb deze lens nu een maand of zo, en is nog niet van de body afgeweest!!!

                    Voorbeeldje: http://forum.belgiumdigital.com/f108...at-299149.html


                    Greetings

                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                      ik zit zelf al een heel tijdje te broeden op de aankoop van deze lens... het feit dat er in het 'Aan- en verkoopforum' nooit een dergelijke lens wordt aangeboden zegt ook wel iets: de eigenaars willen er niet van af ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                        Zeker doen. Nikon bied hier voor een spotprijs een toplensje aan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                          niet twijfelen, voor dat geld vindt je geen betere lens heb hem zelf, en zoals hierboven al gezegd komt die op een crop overeen met ~50mm. Als ik foto's moet trekken bij weinig licht, of binnen, is het steevast met dat lensje
                          Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                            Maakt die crop zoveel verschil? IK ben heel tevreden met mijn 50 mm 1.8, maar is het niet overbodig om 35 mm daarboven op te kopen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon 35mm 1.8. DOEN?

                              Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                              Maakt die crop zoveel verschil? IK ben heel tevreden met mijn 50 mm 1.8, maar is het niet overbodig om 35 mm daarboven op te kopen?
                              Er is verschil... 35mm is op een 1.5 crop een 'normaal perspectief' dus ongeveer hetzelfde als wanneer je gewoon rond je kijkt met je ogen. 50mm op crop, of 75mm omgerekend geeft een licht tele-effect (beeldcompressie etc.) en dat is 'anders.' Niet slechter of beter, dat hangt van andere zaken af maar het is geen normaal perspectief...

                              Laat het me zo stellen: je hersenen zijn gewend om dat normaal perspectief te zien en zullen een foto in hetzelfde perspectief dus sneller als 'rustig' of 'in orde' beschouwen dan breedhoek of teleperspectief...

                              Als ik van jou was zou ik beiden eens gaan testen dan zie je wel wat ik bedoel...

                              Grtn

                              Comment

                              Working...
                              X