Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

    hallo
    ik heb sinds vrijdag een nikon 18-200af-s dx Vr en er zijn een paar dingen in de handleiding die ik niet zo goed begrijp en hoop dus dat jullie mij hier in wat beter kunnen doen begrijpen.
    namelijk het volgende bij , notes of using vibration reduction staat er helemaal onderaan if you set the AF start ( af-on) button to ON on the camera,vibration reduction will not operate.
    wat bedoelenb ze hier juist mee
    en ook bij incopatible accessories staat er teleconverters all models
    dacht nochthans hier al gelezen te hebben dat er mensen zijn die op een vr lens wel nen teleconverter gebruiken
    voor sommige zullen dit mischien wel domme vragen lijken maar ja heb mij ook nie zelf gemaakt he
    grtz tweetty
    ps vind wel spijtig dat nikkon der geen nederlandstalige handleiding bij doet
    dacht dat dit wel verplicht was of heb ik het verkeerd voor
    bd0379be

  • #2
    Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

    Oorspronkelijk geplaatst door tweetty
    hallo
    ik heb sinds vrijdag een nikon 18-200af-s dx Vr en er zijn een paar dingen in de handleiding die ik niet zo goed begrijp en hoop dus dat jullie mij hier in wat beter kunnen doen begrijpen.
    namelijk het volgende bij , notes of using vibration reduction staat er helemaal onderaan if you set the AF start ( af-on) button to ON on the camera,vibration reduction will not operate.
    wat bedoelenb ze hier juist mee
    Dat de VR enkel zal werken als je de lens laat scherpen door je sluiterknop half in te drukken. Maar niet als je het AF-ON knopje gebruikt.
    Ik wist dit zelf ook niet maar ik gebruik deze knop bijna nooit.
    Bij de 105 VR geldt deze regel ook.

    Je kan het testen. focus met de sluiter en je zal het geluid van de Vr horen . Focus via de Af-ON en allles is stil


    Oorspronkelijk geplaatst door tweetty
    en ook bij incopatible accessories staat er teleconverters all models
    dacht nochthans hier al gelezen te hebben dat er mensen zijn die op een vr lens wel nen teleconverter gebruiken
    De nikkor Af-S TC passen enkel op AF-S tele's. Je 18-200 is een combinatie van de twee. Waarschijnlijk zal het achterste element te ver naar achter steken zodat de TC er niet op kan. Een kenko gaat er waarschijnlijk wel op.

    Trouwens deze lens is niet echt geschikt om met een TC te gebruiken.
    Vanaf 80mm zit je zonder TC al op F/5.6. Je lens zal heel traag worden en gaan 'jagen' tijdens de AF
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe
      Dat de VR enkel zal werken als je de lens laat scherpen door je sluiterknop half in te drukken. Maar niet als je het AF-ON knopje gebruikt.
      Ik wist dit zelf ook niet maar ik gebruik deze knop bijna nooit.
      Bij de 105 VR geldt deze regel ook.

      Je kan het testen. focus met de sluiter en je zal het geluid van de Vr horen . Focus via de Af-ON en allles is stil



      De nikkor Af-S TC passen enkel op AF-S tele's. Je 18-200 is een combinatie van de twee. Waarschijnlijk zal het achterste element te ver naar achter steken zodat de TC er niet op kan. Een kenko gaat er waarschijnlijk wel op.

      Trouwens deze lens is niet echt geschikt om met een TC te gebruiken.
      Vanaf 80mm zit je zonder TC al op F/5.6. Je lens zal heel traag worden en gaan 'jagen' tijdens de AF
      bedankt voor je uitleg,ik gebruik die knop ook nooit ,dus dat is oke
      grtz tweetty
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        De nikkor Af-S TC passen enkel op AF-S tele's. Je 18-200 is een combinatie van de twee. Waarschijnlijk zal het achterste element te ver naar achter steken zodat de TC er niet op kan. Een kenko gaat er waarschijnlijk wel op.

        Trouwens deze lens is niet echt geschikt om met een TC te gebruiken.
        Vanaf 80mm zit je zonder TC al op F/5.6. Je lens zal heel traag worden en gaan 'jagen' tijdens de AF
        De mijne geeft 5.6 vanaf 135mm .
        Ikzelf heb een Tamron 2X(die dezelfde is als de Soligor en de Kenko) en hij is inderdaad in AF niet geschikt voor deze lens, niet omdat hij gaat hunten maar gewoon niets doet Echter in MF kun je ze wat beter voor macro gebruiken. Je hebt dan 1/2, nog geen 1/1 maar toch in verschillende geval goed bruikbaar.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          De mijne geeft 5.6 vanaf 135mm .

          Hubert
          Dat kan ook De mijne is momenteel binnen voor revisie, dus ik kan niet testen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

            problemen met de lens jepe?
            NIKON D50 - 18-200VR

            Comment


            • #7
              Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              De mijne geeft 5.6 vanaf 135mm .
              Hubert
              Correct, heb juist ook eens gekeken, 5.6 vanaf 135 mm
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Correct, heb juist ook eens gekeken, 5.6 vanaf 135 mm
                Dàt was nu precies één van de heikele punten die ik in een andere thread heb aangetoond....

                Het andere punt was de "shutter lag" bij gebruik van VR... Dus totaal ongeschikt voor actiefoto's (dus ook voor spontane foto's van kleinkinderen! )

                OK, voor sommigen mag dat allemaal geen probleem zijn...

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

                  Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                  Dàt was nu precies één van de heikele punten die ik in een andere thread heb aangetoond....

                  Het andere punt was de "shutter lag" bij gebruik van VR... Dus totaal ongeschikt voor actiefoto's (dus ook voor spontane foto's van kleinkinderen! )

                  OK, voor sommigen mag dat allemaal geen probleem zijn...
                  Het is ook niet direct fair om deze lens te gaan vergelijken met een lens voor actie foto's. Niettegenstaande ze redelijk snel is, is het geen wonderlens maar een lens met enkele bijzonder handige hulpmiddeltjes, waaronder de VR en het bereik. Zelfs bij de supersnelle actielens bij uitstek 70-200VR wordt in vele actiegevallen de VR uitgeschakeld om sneller te reageren.
                  De hulpmiddeltjes zullen er voor zorgen dat je de lens in bepaalde omstandigheden verder zal kunnen toepassen dan andere lenzen.
                  Als ik ijshockey foto's neem is er geen haar op mijn hoofd die de 18-200 zal zetten maar de 70-200. Als dan tijdens de rust sfeerfoto's in bar ga trekken, gaat ze er wel op.
                  Je moet lenzen gebruiken waarvoor ze ontworpen zijn.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 18-200vr, dingen die ik niet goed begrijp

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Het is ook niet direct fair om deze lens te gaan vergelijken met een lens voor actie foto's. ...
                    Je moet lenzen gebruiken waarvoor ze ontworpen zijn.
                    Hubert
                    Akkoord!

                    Je moet een lens kopen voor het doel waarvoor je ze meestal wil inzetten!
                    Welnu, voorlopig, zie ik geen reden om de 18-200 te kopen, gelet op wat ik in dat bereik reeds bezit.

                    Later mss. wél?!...

                    Comment

                    Working...
                    X