Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 of ..............

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 18-200 of ..............

    welke is de betere reislens voor nikon D7000



    Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6G DX VR II

    Sigma 18-200mm Ni F/3.5-6.3 iF DC HSM OS

    SIGMA DC 18-250MM F/3.5-6.3 OS HSM

    TAMRON AF 18-270MM F/3.5 -6.3 DI II VC LD

    Sigma 50-150mm F/2.8 EX II DC HSM digital ja lichtsterk maar begin van 50

    pfffff
    een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

  • #2
    Re: Nikon 18-200 of ..............

    Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
    welke is de betere reislens voor nikon D7000



    Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6G DX VR II

    Sigma 18-200mm Ni F/3.5-6.3 iF DC HSM OS

    SIGMA DC 18-250MM F/3.5-6.3 OS HSM

    TAMRON AF 18-270MM F/3.5 -6.3 DI II VC LD

    Sigma 50-150mm F/2.8 EX II DC HSM digital ja lichtsterk maar begin van 50

    pfffff
    35mm 1.8 en 50mm 1.8
    TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 18-200 of ..............

      Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
      35mm 1.8 en 50mm 1.8


      REISlens ?? kan da
      een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 18-200 of ..............

        Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
        REISlens ?? kan da
        Yep, geloof me, zie in je sig dat je een nikon d7000 hebt, een 35mm voor straat en candid... de 50mm voor portretjes. Voor de rest stapje voorwaarts of achterwaarts... nog steeds de beste zoom die er bestaat.
        TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 18-200 of ..............

          Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
          Yep, geloof me, zie in je sig dat je een nikon d7000 hebt, een 35mm voor straat en candid... de 50mm voor portretjes. Voor de rest stapje voorwaarts of achterwaarts... nog steeds de beste zoom die er bestaat.
          Maar we gaan er nu eens vanuit dat er interesse bestaat voor 1 zoom objectief met groot bereik....dan zou ik voor de Nikon 18-200 mm kiezen. Hier kun je alle kanten mee uit zonder tussentijds van objectief te hoeven wisselen.
          Maar...als je in bent voor iets meer avontuur, dan kun je eens proberen met een aantal primes op stap te gaan en dan je voetjes als zoom te gebruiken
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 18-200 of ..............

            Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
            Maar we gaan er nu eens vanuit dat er interesse bestaat voor 1 zoom objectief met groot bereik....dan zou ik voor de Nikon 18-200 mm kiezen. Hier kun je alle kanten mee uit zonder tussentijds van objectief te hoeven wisselen.
            Maar...als je in bent voor iets meer avontuur, dan kun je eens proberen met een aantal primes op stap te gaan en dan je voetjes als zoom te gebruiken
            Als je dan toch wil zoomen.... dan zou ik eerder voor een Tamron 17-50 zonder vc... 2.8 over de hele lijn. Klikie..... Hij is een stuk goedkoper en een pak beter... Ik geloof niet dat de 18-200 een meerwaarde bied, teveel tele voor op reis.... vind ik.
            TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 18-200 of ..............

              De definitie van een reislens blijft een lastige. Wat wil je doen...reizen en foto's maken, of foto's maken en reizen? In het eerste geval komt een objectief met groot zoombereik dan gemiddeld iets beter tot zijn recht; je kan lichtbepakt op pad gaan en hoeft eigenlijk niet te wisselen van objectief. In het tweede geval zul je beter af zijn met een aantal objectieven die optisch zeer goed zijn, zoals primes of kort bereik zoom objectieven.
              Alles hangt dus af van wat je in feite wil gaan fotograferen, en vooral ook de manier waarop je dit voor ogen hebt...de makkelijke of de meer doordachte manier voor het gebruik van diverse objectieven.

              Als ik zelf een dagtripje ga maken, waarbij ik wel foto's wil maken, maar waarbij dit niet de hoofdzaak is, dan gaat bijna altijd een D90 met de Nikkor 18-200 mee. Levert goede foto's op zonder dat je gelijk moet gaan rondzeulen met een arsenaal aan glaswerk
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 18-200 of ..............

                de Nikon 18-200 VRII is een prachtlens voor mensen met te weinig tijd om lenzen te wisselen...
                Ik heb ook de Tamron 28-75 f2.8, maar die wordt tegenwoordig zelden gebruikt omdat die 18-200 echt wel een geweldige all-rounder is...
                Nikonian

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 18-200 of ..............

                  Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                  Yep, geloof me, zie in je sig dat je een nikon d7000 hebt, een 35mm voor straat en candid... de 50mm voor portretjes. Voor de rest stapje voorwaarts of achterwaarts... nog steeds de beste zoom die er bestaat.
                  Een goeie prime met een benenzoon is natuurlijk altijd top, zo heb je de vervorming, abberatie,....etc altijd onder controle.

                  Maar als echter superzoom is de 18-200 van Nikon echt wel een aanrader als all-round lens waarbij de onvermijdelijke zwakkere punten (zoals bij alle superzooms) goed beheersbaar zijn.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 18-200 of ..............

                    laat ons zeggen dat ik aan't kijken was om toch de grote stap te maken naar Nikon 70-200 2.8.
                    Ik heb wel eens een aantal tests gedaan met die superlens... en het moet gezegd worden, de 70-200 is een Nikon-Superlens.
                    MAAR....
                    het is geen lens om dagdagelijks aan je camera te laten hangen en overal mee te zeulen.... want dat is echt geen lachertje.
                    En daarvoor is de 18-200 wel geschikt.... want het is een zeer compacte lens die degelijke resultaten kan afleveren.
                    Natuurlijk is ze niet echt lichtsterk, maar met de VRII kan je toch al wat compenseren...

                    langs de andere kant.... zou ik nog steeds die Nikon 70-200 F2.8 willen... als ik de lotto win.

                    Samengevat... Ik zou niet twijfelen en zeker kiezen voor de Nikon 18-200 VRII
                    Nikonian

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 18-200 of ..............

                      Hier ook een Nikkor 18-200 als reislens op m'n D7000. Zeker niet te klagen over de kwaliteit.
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 18-200 of ..............

                        50 mm en sigma 17-50 2.8 heb ik al
                        als extra zou ik dan toch maar de nikon 18/200 nemen
                        voor op verlof.
                        een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 18-200 of ..............

                          Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                          35mm 1.8 en 50mm 1.8
                          +1 voor de 35mm... ik gebruik hier zelf een 50mm voor op m'n D700...

                          of de 35mm op m'n D50

                          zo makkelijk als reislens... perfect in de steden enzo... super kwailiteit
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 18-200 of ..............

                            D7000+18-200VRII goede kwaliteit
                            D7000+17-50 Tamron 2.8fen 70-300VR veeeel betere kwaliteit
                            Plus eventueel nog een prime erbij zoals de 35mm 1.8f

                            grtz
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 18-200 of ..............

                              Oorspronkelijk geplaatst door fiets Bekijk bericht
                              welke is de betere reislens voor nikon D7000
                              Welk soort reis? Safari in Tanzania, luieren op het strand in Spanje, cultureel weekje in Lissabon, rondreis in thailand, rekking in Nepal, ... elk soort reis heeft zijn eigen vereisten.

                              De Nikon 18-200VR is een prachtige allround lens die veel mogelijkheden biedt en niet te veel weegt maar ook een paar nadelen heeft (veel vervorming). Tamron 18-270 heeft ongeveer dezelfde problemen, heeft een groter zoombereik maar is toch een ietsje minder in kwaliteit. Nikon 70-200VR is de ultieme droom van velen maar is duur en alleen voor de gespierden geschikt om mee te sleuren op een trekking.
                              Als je op reis veel musea gaat bezoeken of veel fotos in donkere kerken wil nemen is een lichtgevoelige prime(bvb Nikon 50f1.8) ook wel nuttig.
                              mvg
                              Bert

                              Comment

                              Working...
                              X