Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 17-55mm f/2.8 vs Tamron 17-50mm f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 17-55mm f/2.8 vs Tamron 17-50mm f/2.8

    Daar ik mijn kitlens wens te vervangen door een lichtsterker exemplaar, was ik van plan de Nikon AF-S DX 17-55mm f/2.8G aan te schaffen.

    Volgens menig Nikonian één van de toplenzen.

    Maar omdat bijna 1000 EUR verschil veel centjes zijn en ik veel goede reviews heb gelezen over de Tamrom SP AF17-50MM F/2.8 XR Di II LD Aspherical begin ik te twijfelen. Met het verschil zou ik immers nog een andere gegeerde lens kunnen aanschaffen.

    Toch maar voor de Nikon gaan (cashback actie loopt nog) of neem ik de Tamron?

  • #2
    Re: Nikon 17-55mm f/2.8 vs Tamron 17-50mm f/2.8

    Ik heb de Tamron. De Nikon kwam qua prijs niet in aanmerking voor mij. Ik moet zeggen dat de Tamron met kop en schouder boven de kitlens VR uitsteekt. Ik ben een amateur, dus als voor mij het verschil zo groot is wil dat wat zeggen. Alleen, op de grootste lensopening heeft deze lens een klein beetje neiging tot overbelichten (tenminste met matrixmeting, niet met spotmeting). Dat verbaast me. Nu is het zo dat ik deze opening zelden gebruik (één of twee stops diafragma) en dat ik met een beetje compensatie , of met spotmeting deze belichting wel stteds ok krijg...
    Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 17-55mm f/2.8 vs Tamron 17-50mm f/2.8

      Ik heb de Nikon en ben er super tevreden van. De tamron is mechanisch iets minder maar prijs/performantie zou ik durven zeggen zelfs beterkoop. Ofwel kijk je uit naar een 2e-hands Nikkor
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...