Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 14-24mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 14-24mm

    Ben net de trotse eigenaar van deze fantastische lens

    Ik ben wel bang voor krassen op het front element en had al eens gekeken voor een filter systeem maar dat blijk nogal duur uit te vallen (Lee +- 400 a 500 euro) Kennen jullie evt een goedkoper alternatief of gebruiken de meesten voor deze lens geen bescherming?

    Groetjes
    BD2718BE - Fuji addict

  • #2
    Re: Nikon 14-24mm

    ja, er heel voorzichtig mee zijn. Ik doe dat met mijn lenzen en het werkt echt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 14-24mm

      Altijd de kap erop zetten en indien niet, ervoor zorgen dat het front element zo diep mogelijk zit.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 14-24mm

        Ik gebruik deze lens al zo'n 3.5 jaar en de frontlens is nog krasvrij en ziet er nog zo goed als nieuw uit.
        Bij normaal en voorzichtig gebruik heb je nooit geen problemen; enkel als je nonchalant en slordig ermee omgaat is de kans een stuk groter.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 14-24mm

          Ok, thnxs, zal dan maar voorzichtig zijn
          BD2718BE - Fuji addict

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 14-24mm

            Het help ook om in rust het brandpunt op 24mm in te stellen, dan ligt het voorste element dieper naar achteren.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 14-24mm

              Gebruik dit objectief zo'n 3 jaar en geen problemen, bij niet gebruik gaat wel altijd de kap erop.
              En verder ja toch wat extra voorzichtigheid in acht nemen.
              Ben wel zeer tevreden over deze 14 - 24 - 2.8 is écht super goed, en zou daar liever geen filters voor gaan plaatsen.

              Gr Marianne

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 14-24mm

                Ik gebruik deze zeer vaak voor nightlife. Wat ik doe is de lens altijd op 24mm zetten als ik me verplaats, zo heb je al minder kans dat er iemand tegen kan botsen oid.
                Voor de rest gewoon zeer voorzichtig zijn.

                De aanschaf van deze lens heeft me ook overtuigd dat protectie filters op mijn andere lens overbodig zijn. Als je met 1 lens voorzichtig kan zijn, kan je het zeker met andere lenzen ook.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 14-24mm

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Het help ook om in rust het brandpunt op 24mm in te stellen, dan ligt het voorste element dieper naar achteren.
                  Dat wou ik zeggen in #3 Rob.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 14-24mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                    Ik gebruik deze zeer vaak voor nightlife. Wat ik doe is de lens altijd op 24mm zetten als ik me verplaats, zo heb je al minder kans dat er iemand tegen kan botsen oid.
                    Voor de rest gewoon zeer voorzichtig zijn.

                    De aanschaf van deze lens heeft me ook overtuigd dat protectie filters op mijn andere lens overbodig zijn. Als je met 1 lens voorzichtig kan zijn, kan je het zeker met andere lenzen ook.
                    Toch wel opletten met spatjes op het nano frontelement. Geeft nogal eens onuitwisbare vlekjes. Dus alles goed nachecken bij elk gebruik.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 14-24mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Toch wel opletten met spatjes op het nano frontelement. Geeft nogal eens onuitwisbare vlekjes. Dus alles goed nachecken bij elk gebruik.
                      Dat doe ik na elke fuif en tot nu toe nog geen vlekjes tegengekomen.
                      Heb al wel bierdouches gekregen, al een geluk was er niets op het glas zelf, en ook niet al te veel op de lens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 14-24mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                        Gebruik dit objectief zo'n 3 jaar en geen problemen, bij niet gebruik gaat wel altijd de kap erop.
                        En verder ja toch wat extra voorzichtigheid in acht nemen.
                        Ben wel zeer tevreden over deze 14 - 24 - 2.8 is écht super goed, en zou daar liever geen filters voor gaan plaatsen.

                        Gr Marianne
                        inderdaad !
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 14-24mm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          Dat doe ik na elke fuif en tot nu toe nog geen vlekjes tegengekomen.
                          Heb al wel bierdouches gekregen, al een geluk was er niets op het glas zelf, en ook niet al te veel op de lens.
                          Ik denk dat je vooral extra moet uitkijken aan zwembaden e.d.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 14-24mm

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Toch wel opletten met spatjes op het nano frontelement. Geeft nogal eens onuitwisbare vlekjes. Dus alles goed nachecken bij elk gebruik.
                            Ik weet niet als dat eigen is aan de nano-coating maar ik heb nog meegemaakt dat ik idd een vlekje (Leica Digilux 2) niet kon wegpoetsen, niks hielp.
                            Ik weet wel niet meer wat er op gespat is, het was tijdens een receptie, dus : wijn, aperitief ???????

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 14-24mm

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ik weet niet als dat eigen is aan de nano-coating maar ik heb nog meegemaakt dat ik idd een vlekje (Leica Digilux 2) niet kon wegpoetsen, niks hielp.
                              Ik weet wel niet meer wat er op gespat is, het was tijdens een receptie, dus : wijn, aperitief ???????
                              Ja, dat zijn volgens mij ook zeer gevaarlijke vloeistoffen.. Al bij al blijft het toch een nadeel als je geen bescherming op het frontelement kan draaien. Het is vlug gebeurt.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X