Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor z 24-70mm f/4 s VS. nikkor z 24-200mm f/4-6.3 vr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor z 24-70mm f/4 s VS. nikkor z 24-200mm f/4-6.3 vr

    Hallo,

    Ik zou graag één van beide lenzen kopen, maar ik heb het moeilijk een keuze te maken.

    Op dit moment heb ik een Nikon Z6 met de 14-30mm f4. Ik fotografeer voor het merendeel landschappen en huizen (interieur & exterieur).

    Kunnen jullie mij helpen de keuze wat makkelijker te maken?


    Mvg,

  • #2
    Re: nikkor z 24-70mm f/4 s VS. nikkor z 24-200mm f/4-6.3 vr

    Oorspronkelijk geplaatst door LukasC Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zou graag één van beide lenzen kopen, maar ik heb het moeilijk een keuze te maken.

    Op dit moment heb ik een Nikon Z6 met de 14-30mm f4. Ik fotografeer voor het merendeel landschappen en huizen (interieur & exterieur).

    Kunnen jullie mij helpen de keuze wat makkelijker te maken?


    Mvg,
    Toch een moeilijke keuze vind ik. Qua gewicht ontlopen ze mekaar niet veel. Optisch zou de Z 24-200 f/4.5-6.3 ook wel prima in orde zijn. Het zal dus vooral een kwestie zijn van lichtsterkte tov bereik.

    Comment


    • #3
      Re: nikkor z 24-70mm f/4 s VS. nikkor z 24-200mm f/4-6.3 vr

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Het zal dus vooral een kwestie zijn van lichtsterkte tov bereik.
      Voor landschapsfotografie en huizen te fotograferen lijkt mij de lichtsterkte minder belangrijk dan het bereik? Of sla ik de bal hier volledig mis?

      Comment


      • #4
        Re: nikkor z 24-70mm f/4 s VS. nikkor z 24-200mm f/4-6.3 vr

        Oorspronkelijk geplaatst door LukasC Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik zou graag één van beide lenzen kopen, maar ik heb het moeilijk een keuze te maken.

        Op dit moment heb ik een Nikon Z6 met de 14-30mm f4. Ik fotografeer voor het merendeel landschappen en huizen (interieur & exterieur).

        Kunnen jullie mij helpen de keuze wat makkelijker te maken?


        Mvg,
        24-70 f4s is een zeer goed presterend objectief, enige minpuntje is die zoom vergrendeling "vind ik".
        Daarom deze week toch gevallen voor de Nikon Z 24-70 f2.8s fantastisch objectief die volgens veel testen
        zelfs veel primes het nakijken geeft, sommigen beweren zelfs dat dit het beste objectief zou zijn ooit door Nikon gemaakt in deze range.
        Last edited by Guest42; 16 mei 2020, 05:34.

        Comment


        • #5
          Re: nikkor z 24-70mm f/4 s VS. nikkor z 24-200mm f/4-6.3 vr

          Oorspronkelijk geplaatst door LukasC Bekijk bericht
          Voor landschapsfotografie en huizen te fotograferen lijkt mij de lichtsterkte minder belangrijk dan het bereik? Of sla ik de bal hier volledig mis?
          Voor die disciplines is het extra bereik inderdaad een pluspunt

          Comment

          Working...
          X