Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

    Beste,

    Wij hebben hier 2 Nikkor lenzen liggen (AF Nikkor 75-240 mm (1:4.5-5.6D) en AF Nikkor 28-80 mm (1:3.5-5.6D)) van een analoge Nikon.
    Nu zouden we willen over gaan tot de aanschaf van een digi-reflex. Zijn deze lenzen nog de moeite waard om te gaan voor de D80, of zijn de lenzen inmiddels outdated? Hoe verhouden deze lenzen zich tot de hedendaagse standaarden?
    Als de lenzen niet meer de moeite zijn zou ik ook de 400D kunnen overwegen, en daar nieuwe lenzen bij kopen.

    Thanks,

    Philip

  • #2
    Re: Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

    Je moet gewoon voor je eigen beslissen of je met Nikon of Canon je leven wilt delen. (Ik wist het wel )
    Wat betrefd je 2 lenzen, ik ken ze niet maar daar zou ik het niet van af laten hangen.
    Want ik denk dat je snel genoeg toch andere lenzen wil.

    Succes met je beslissing.

    Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

      Wij hebben hier 2 Nikkor lenzen liggen (AF Nikkor 75-240 mm (1:4.5-5.6D) en AF Nikkor 28-80 mm (1:3.5-5.6D)) van een analoge Nikon.
      Nu zouden we willen over gaan tot de aanschaf van een digi-reflex. Zijn deze lenzen nog de moeite waard om te gaan voor de D80, of zijn de lenzen inmiddels outdated? Hoe verhouden deze lenzen zich tot de hedendaagse standaarden?
      Als de lenzen niet meer de moeite zijn zou ik ook de 400D kunnen overwegen, en daar nieuwe lenzen bij kopen
      .

      Deze lenzen zijn bruikbaar op een D80, maar ik zou zeker de aankoop van een nieuw toestel niet laten afhangen van het feit dat je deze lenzen in je bezit hebt.
      Vooreerst is 28mm maar 42mm op een Nikon Boddy, wat volgens mij te weinig is, moesten deze lenzen van het lichtsterke type zijn, dan was dat wat anders natuurlijk, maar het zijn de gewone analoge kitlensjes van vroeger, overal te koop voor een euro of 50, koop je een D80 met een 18-135 AFS, of met een 18-200 AFS, dan heb je tenminste iets dat op elkaar is afgestemt, je kan natuurlijk ook voor Canon gaan, Bv. de 400 D op gebied van beeldkwaliteit zullen deze toestellen wel aan elkaar gewaagd zijn, tenzij je van plan bent om regelmatig met flits te werken, dan ben je beter af met Nikon, volgens mij is er geen enkel merk dat daar tegenop kan, jammer genoeg zijn daarover weinig testen terug te vinden Bv. Nikon D80 met SB 800, of D200 met SB800 enz. Ikzelf heb alleen ervaring met een D200 en D2H met SB 800 flitsen, wanneer ik Bv. een huwelijksreportage fotografeer, werk ik zowel binnen als buiten altijd met flits, bij het merendeel van andere merken camera's zal je daar problemen hebben als Bv bruidegom donker gekleed en buid wit of lichte kleur, bij Nikon iTTL nog nooit problemen gehad, zowel detail in de donkere als in de lichte kleuren blijft behouden, zonder te moeten foefelen met compensatie's hier of daar, daar heb je trouwens bij dat soort reportages ook geen tijd voor.
      Met deze uitspraak zullen sommigen hier mischien wel op de tenen getrapt zijn, maar als ze eerlijk zijn, kunnen ze dat alleen maar bevestigen

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        .

        Met deze uitspraak zullen sommigen hier mischien wel op de tenen getrapt zijn, maar als ze eerlijk zijn, kunnen ze dat alleen maar bevestigen
        Je spreekt hier eigenlijk over het dynamisch bereik van een toestel, vooral de Fuji S3 Pro is daar bijzonder sterk in, beter dan elke Nikon en Canon. Maar dat even ter zijde gelaten en terug naar de vraag van de poster.
        Welke camera je ook kiest, de lenskeuze zal in jouw geval de grootste rol spelen. En leg maar wat centjes opzij want lichtsterke lenzen kosten geld.
        Als je echt dichtbij kan zitten zou je de 50 /1.4 kunnen nemen, zit je verder weg eventueel de 85 f/1.4 maar dan spreken we al over serieuze bedragen. De 85 f/1.8 is een stuk goedkoper en zal vogens mij ook wel voldoen. Dit allemaal in de veronderstelling dat je niet wil flitsen. Indien wel zijn de mogelijkheden misschien iets ruimer en kan je al gaan voor f/2.8 lenzen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

          Je spreekt hier eigenlijk over het dynamisch bereik van een toestel, vooral de Fuji S3 Pro is daar bijzonder sterk in, beter dan elke Nikon en Canon.
          Ik spreek hier niet over het Dynamisch bereik, maar over de perfecte uitbalancering van Nikon met flits

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor lenzen in huis... Nu nog een camera vinden!

            kijk eens uit naar een occasie D70, die gaan tegenwoordig nogal goedkoop voor de body alleen (rond de 400€); met die lenzen die je hebt heb je toch al voldoende bereik voor de "standaard" foto's...

            Comment

            Working...
            X