Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF 80-200mm 1:2.8 D probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF 80-200mm 1:2.8 D probleem

    na een fotoshoot haal ik mijn lowepro tas uit de wagen - staat die nog een beetje open zekers ... mijn AF 80-200 kust letterlijk de grond - geen harde klap ofzo - want had reeds de lens op tijd kunnen vangen.

    Nu zijn deze lensen niet gemaakt van plastiek - maar een volledige metalen lens - moet dus toch tegen zo een klein stootje kunnen nietwaar - en uiterlijk zie de lens er nog als nieuw uit.

    Tijdens de volgende shoot merk ik dus op dat mijn D7000 geen foto wil nemen met deze lens - als ik kort focus - soms wel - op infinity - wil hij niet.

    Zodra ik manuele focus aanzet op de lens - bam - foto wordt genomen - schakel ik over naar auto focus - focus hij - maar wil hij geen opname maken.

    Beetje zitten vloeken en prutsen - en als ik hem schakelen tussen kort en ver focussen kom ik soms weg met een paar shots - maar zet ik de camera uit - en probeer ik opnieuw - terug niks meer.

    Ik krijg geen foutmelding te zien in de zoeker of op de camera - wil gewoon geen foto maken in auto focus modus.

    Zijn er mensen hier die zelfde fenomeen reeds verholpen hebben? Deze lens is gewoon te goed om zo maar weg te gooien. Maar voel ook wel dat het maken van deze lens misschien niet economisch is?

    Hoop op jullie feedback om mijn beslissing te maken.... alvast dank!
    --------------------------------------------------------
    Hornetjo
Working...
X