Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-200 autofocus problemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-200 autofocus problemen.

    Hallo,

    3 maanden geleden heb ik, van een professionele fotograaf, een Nikkor AF-S 70-200mm gekocht (2de hands).
    Na een tijdje traden er echter problemen op: de autofocus bleef soms hangen.
    Het enige wat ik dan kan doen is het schakelaartje op de camera naar 'Manueel' omschakelen en dan terug naar 'AF' (dit werkt echter niet altijd).
    Ik had dit probleem echter ook met een tamron 17-50mm, dus dacht ik dat het aan mijn D90 lag.

    Ik heb de D90 binnen gebracht en na 5weken wachten had ik hem dan eindelijk terug; ze hadden de sensor vervangen (Hot pixels) en de camera gerepareerd voor backfocus.
    Intussen had ik een D70s gebruikt en ja hoor; de 70-200mm had ook hierop problemen - al was het veel minder frequent.

    De 70-200mm maakt sinds enkele weken ook meer geluid bij het autofocussen, alsof het allemaal zeer stroef loopt.

    Is dit een gekend probleem? Is er een oplossing voor behalve binnen te brengen?
    Ik heb deze lens ook nodig voor mijn studies dus kan het mij eigenlijk niet veroorloven deze weer maanden kwijt te zijn.

    Weet iemand wat een reparatie kan kosten? Ik ben maar een student en heb zeer lang gewerkt voor de lens bijeen te sparen en heb niet echt gerekend op nog een reparatie ;-).

    Alvast bedankt,

    Lucas

  • #2
    Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

    Dit is heel vervelend voor je.
    Ik zou die lens binnen brengen.
    Wat dit gaat kosten weet ik ook niet.

    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

      ik vermoed dat je autofocus motor in de lens aan het verslijten is

      ik heb zo een nikon 300mm f4 af-s gekocht maar dan ook wel voor een prijsje

      bij nikon koste dit meer dan 500 euro, bij procirep denk ik rond de 300 euro als ik mij niet vergis.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

        Bedankt voor de reacties,

        Helaas, als het niet anders is dan moet ik de lens maar binnenbrengen - zou zonde zijn de lens niet te laten repareren.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

          Het lijkt op een probleem dat ik heb met mijn Tamron 28-105 f/2.8. Bij mij bleef ook de autofocus hangen (of 'dacht' de camera dat hij op AF stond en niet op MF). Eerst lukte het nog wel om dan even tussen af en mf te schakelen, maar na een tijdje niet meer.
          Mijn vriend heeft toen de schakelaar van de lens vervangen door een andere (we hadden nog een kapotte 28-105 liggen).
          Het probleem lijkt nu enigszins opgelost te zijn, maar de autofocus zelf werkt nu wel trager dan voorheen. Misschien wordt dat ook nog eens opgelost, anders zal ik de lens alsnog ergens ter reparatie aanbieden.
          Het lijkt me niet dat een goede reparateur weken nodig heeft om het probleem op te lossen (als het echt alleen aan de schakelaar ligt), dus je angst dat je de lens weken kwijt bent hoeft niet gegrond te zijn. Misschien kun je daar afspraken over maken.
          Wat ik me wel afvraag, is of de verkoper van je lens niet op de hoogte is geweest van dit probleem.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

            Ik vrees dat de AF-S het begeven heeft.
            Mijn 300/4 AF-S vertoonde identieke symptomen (buiten garantie natuurlijk) en heb hem noodgedwongen moeten binnen doen bij de winkel waar ik hem gekocht heb.
            Resultaat: lens 5 weken kwijt en 270 euro herstelling...
            Vreemd genoeg werkt de nieuwe AF-S motor precies sneller dan de voorgaande.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

              hoi allemaal, ik zou eerst de contacten op de lens en in de body eens schoonmaken dit wil nog wel eens vuil worden ,het kost i.i.g. niets ,met een droog doekje lukt dit wel ,groetjes gijs
              Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-200 autofocus problemen.

                Je hebt hem van een profesionel fotograaf gekocht, kun je hem niet aanspreken op het verkopen van een lens met een verborgen gebrek?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X