Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35mm af-s DX f/1.8 getest tijdens middagpauze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 35mm af-s DX f/1.8 getest tijdens middagpauze

    Gisteren als te laat verjaardagscadeau van mijn vriendin gekregen. Vandaag eens in mijn middagpauze mee rondgewandeld. Het is klein, licht en lichtsterk. Doet alles wat de 50mm op FF doet. De afbeeldingen zijn enkel verkleind, geen verdere aanpassingen.



    Op 1.8 valt na het instelpunt de scherpte zo goed als onmiddellijk weg. Ja, ik had centraal iets moeten zetten dat wel scherp was. Op het volledig bestand kan je duidelijk zien dat de tafelrand meer dan scherp genoeg is.



    een 100% crop van een deur

    In de hoeken toch wat CA's. Die zoals Photozone.de ook al zei toenemen bij een kleiner diafragma. Maar je moet echt serieuze vergrotingen maken voor die echt relevant worden. Alles is kapot te testen!

    mijn besluit.

    Nikon's poging om de DX fotografen van een betaalbare standaardlens te voorzien (35 x 1.6= 56mm). Het voelt een pak degelijker aan dan de kitlens die ik bij mijn D50 kreeg. Scherpte is zeker in orde. Zelfs op 1.8 kan je, mits zeer nauwkeurig scherpstellen, een mooi beeld krijgen.

    Kleurweergave en contrast vind ik, zoals bij elke Nikkor, super.

    Je krijgt er een zakje bij waarin je jarenlang die fé*@ing koperen eurocentjes kan sparen.

    Een aanrader voor niet zoomverslaafden. Voor wie dat wel is een mooie kans om eens meer met standpunten dan brandpunten te spelen
    The Knight That Says Ni...kon

  • #2
    Re: Nikkor 35mm af-s DX f/1.8 getest tijdens middagpauze

    heb je al getest op portretten ?
    (vervorming of niet ?)


    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 35mm af-s DX f/1.8 getest tijdens middagpauze

      om vervorming te kunnen zien had ik die foto van die bakstenen muur. dat zijn rechte lijnen. Mijn foto is een klein beetje scheef, maar ik zie geen problematische vervorming.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 35mm af-s DX f/1.8 getest tijdens middagpauze

        voor portretten vind ik ze niet geschikt, veel te veel vervorming dan is de 50mm veel beter, enfin das mijn ervaring met deze lens , voor de rest is het wel een scherp en fijn lensje voor dx camera's
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 35mm af-s DX f/1.8 getest tijdens middagpauze

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          (35 x 1.6= 56mm)
          35 x 1.5 = 52.5mm. Het is een Nikon, geen Canon.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment

          Working...
          X