Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 VR MkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 18-200 VR MkII

    Gisteren was ik op zoek naar de prijs van een lensje op de sites van Fotokonijnenberg en Studio73, wanneer ik er bij uitkwam dat er een nieuwe 18-200VR van Nikkor komt, de Nikon AF-S DX VR 18-200mm MkII, die eveneens diafragma f3,5 tot f5,6 heeft.
    Kostprijs... BIj Konijnenberg €944,61, bij Studio73 €829. D.i. een flink pak meer dan de €630 die de vorige versie van de lens kostte.
    Op de site van Nikon gaan kijken, en daar zie ik weinig verschillen in bouw van de lenzen...
    Wordt de 18-200VR MkII de reislens om te hebben ? M.a.w. een 16-85VR qua scherpte en een 18-200VR van bereik ? Al iemand iets meer gelezen ? 't Is niet da 'k niet tevreden ben over de eerste versie .

  • #2
    Re: Nikkor 18-200 VR MkII

    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Gisteren was ik op zoek naar de prijs van een lensje op de sites van Fotokonijnenberg en Studio73, wanneer ik er bij uitkwam dat er een nieuwe 18-200VR van Nikkor komt, de Nikon AF-S DX VR 18-200mm MkII, die eveneens diafragma f3,5 tot f5,6 heeft.
    Kostprijs... BIj Konijnenberg €944,61, bij Studio73 €829. D.i. een flink pak meer dan de €630 die de vorige versie van de lens kostte.
    Op de site van Nikon gaan kijken, en daar zie ik weinig verschillen in bouw van de lenzen...
    Wordt de 18-200VR MkII de reislens om te hebben ? M.a.w. een 16-85VR qua scherpte en een 18-200VR van bereik ? Al iemand iets meer gelezen ? 't Is niet da 'k niet tevreden ben over de eerste versie .
    Chris,

    Die nieuwe zou geen zoom creep meer hebben, en betere coatings tegen contrast verlies bij rechtstreeks invallend licht. Optisch is er geen verandering

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 18-200 VR MkII

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Chris,

      Die nieuwe zou geen zoom creep meer hebben, en betere coatings tegen contrast verlies bij rechtstreeks invallend licht. Optisch is er geen verandering

      MVG,
      Goh Frank, dat kan ik uit de vergelijking op de Nikon-site helemaal niet uithalen.
      Ik lees bij de nieuwe versie :
      Hoogwaardige Nikon Super Integrated Coating (SIC) vermindert beeldschaduwen en lensflare aanzienlijk en staat garant voor een uitstekende kleurreproductie.
      Bij de oude...
      Hoogwaardige Nikon Super Integrated Coating zorgt voor schitterende kleurweergave en beperkt overstraling en inwendige reflectie tot een minimum.
      Er staat zowat hetzelfde met andere woorden.

      De lenscreep en de coating, en daar moet je dan €200 tot €300 meer voor betalen...

      Mvg

      Chris

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 18-200 VR MkII

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        De lenscreep en de coating, en daar moet je dan €200 tot €300 meer voor betalen...
        Zo is het

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 18-200 VR MkII

          oorspronkelijk koste de oude 18-200 ook ca. 800€
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 18-200 VR MkII

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            oorspronkelijk koste de oude 18-200 ook ca. 800€
            Heb ik nochtans nooit geweten... ik betaalde in 2007 dezelfde prijs als dat hij nu geprijsd staat. Zo enorm lang is de 18-200VR, eerste versie, toch ook nog niet op de markt. Ik dacht dat hij samen met de D80 ongeveer uitgekomen is.
            Nu ja, als er optisch niets verandert, en dan nog, vind ik het nu sowieso niet interessant om er €200 meer aan uit te geven, laat staan te wisselen voor een nieuwe versie.

            Mvg

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 18-200 VR MkII

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Heb ik nochtans nooit geweten... ik betaalde in 2007 dezelfde prijs als dat hij nu geprijsd staat.
              was erg gewild in 't begin en beperkt te verkrijgen... dus prijzen zaten hoog! Ik heb ze zelf nog voor 750 gekocht en tweede hands in mei 2007 voor 650€ hier verkocht...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                was erg gewild in 't begin en beperkt te verkrijgen... dus prijzen zaten hoog! Ik heb ze zelf nog voor 750 gekocht en tweede hands in mei 2007 voor 650€ hier verkocht...
                Nja, kan kloppen, ik bestelde hem in augustus. Ok, dan kunnen we al voorspellen hoe het gaat gaan... de éerste gaat eruit, en als die eruit is, dan zal de tweede ook weer wel zakken...

                Mvg

                Chris

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  was erg gewild in 't begin en beperkt te verkrijgen... dus prijzen zaten hoog! Ik heb ze zelf nog voor 750 gekocht en tweede hands in mei 2007 voor 650€ hier verkocht...
                  Ik heb de mijne ooit(begin 2006) eens kunnen verkopen, voor meer als de nieuw prijs. Iemand had hem nodig en er waren er geen te krijgen. Eigenlijk heb ik spijt dat ik het niet gedaan heb...
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Gisteren was ik op zoek naar de prijs van een lensje op de sites van Fotokonijnenberg en Studio73, wanneer ik er bij uitkwam dat er een nieuwe 18-200VR van Nikkor komt, de Nikon AF-S DX VR 18-200mm MkII, die eveneens diafragma f3,5 tot f5,6 heeft.
                    Kostprijs... BIj Konijnenberg €944,61, bij Studio73 €829. D.i. een flink pak meer dan de €630 die de vorige versie van de lens kostte.
                    Op de site van Nikon gaan kijken, en daar zie ik weinig verschillen in bouw van de lenzen...
                    Wordt de 18-200VR MkII de reislens om te hebben ? M.a.w. een 16-85VR qua scherpte en een 18-200VR van bereik ? Al iemand iets meer gelezen ? 't Is niet da 'k niet tevreden ben over de eerste versie .
                    is de 16-85 dan zoveel scherper dan de 18-200 ??? ik heb altijd geweten dat het verschil verwaarloosbaar was tussen die twee....?
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      is de 16-85 dan zoveel scherper dan de 18-200 ??? ik heb altijd geweten dat het verschil verwaarloosbaar was tussen die twee....?
                      jvs, ik zou het niet weten, maar volgens sommigen is het een redelijk verschil. Ik kan alleen aangeven wat ik weet. Ik heb een 17-55 en een 18-200VR. Qua scherpte is er een merkbaar verschil wanneer de lens volledig open gebruikt wordt, maar het verschil wordt veel kleiner en verwaarloosbaar, wanneer je op F8 - F11 gaat werken, en helemaal te verwaarlozen, als je de VR afzet.
                      De 16-85VR zou optisch beter zijn dan de 18-200VR, zo zou blijken uit tests, maar of de gewone amateur met een 18-200VR daar merkbaar last van gaat hebben... ik denk het niet. Ik blijf het een goeie lens vinden, die ik veel gebruik, omwille van haar veelzijdigheid. Ik heb op het forum, her en der verspreid foto's van de 18-200VR staan, zoals deze en deze, waarbij ik geen last heb van onscherpte.
                      Ik heb dit topic alleen maar geopend met de vraag wat er beter was aan de MkII, en als ik dan zie wat het antwoord is, dan is dat voor mij de meerprijs zeker niet waard, maar dat moet ieder voor zich uitmaken...

                      Mvg

                      Chris

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                        oke, ik dacht toch ook dat het verschil niet zo echt groot kon zijn want idd ik was ook zeer tevreden over die 18-200 ivm scherpte hoor!
                        en als ik dan lees dat het verschil met de bekende toplens 17-55 niet wereldschokkend is tja dan weet ik het wel ....
                        na wat lezen zou het zijn dat de lenscreep is opgelost en door een beter coating er een betere beeldkwaliteit is met die nieuwe lens
                        zelf heb ik de 18-200 niet meer en als ge moest weten hoeveel spijt ik daar van heb dat ik die verkocht heb
                        dus ik ga zeker een nieuwe kopen, daarom overweeg ik toch ook de nieuwe versie te nemen al is ze wat duurder....
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                          In NL, bvb, cameranu.nl, is ze veel goedkoper ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            oke, ik dacht toch ook dat het verschil niet zo echt groot kon zijn want idd ik was ook zeer tevreden over die 18-200 ivm scherpte hoor!
                            en als ik dan lees dat het verschil met de bekende toplens 17-55 niet wereldschokkend is tja dan weet ik het wel ....
                            na wat lezen zou het zijn dat de lenscreep is opgelost en door een beter coating er een betere beeldkwaliteit is met die nieuwe lens
                            zelf heb ik de 18-200 niet meer en als ge moest weten hoeveel spijt ik daar van heb dat ik die verkocht heb
                            dus ik ga zeker een nieuwe kopen, daarom overweeg ik toch ook de nieuwe versie te nemen al is ze wat duurder....
                            ik vond het verschil met de 17-55 toch wel schokkend hoor en ook met de 80-200mm...
                            na aanschaf van de 17-55mm heb ik ze direct verkocht... de creep vond ik niet zo erg...
                            maar de accuraat heid van focus, snelheid van focus, scherpte van de beelden, da's toch wel een heel verschil.

                            en precies dit zal de nieuwe lens niet verbeteren...

                            De 16-85mm is een lagere zoom factor, dus is het logisch dat hij beter is... en dat zeggen ook de meeste reviews, heb er zelf echter geen ervaring mee...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 18-200 VR MkII

                              de accuraat heid van focus, snelheid van focus, scherpte van de beelden vond ik wel best in orde eigelijk, het kan altijd beter en sneller , de 70-200 heb ik ook gehad en is een super lens daar niet van maar.....een megaverschil is het zeer zeker niet hoor alleen de prijs dat is een megaverschil...en het ongehoord hoge gewicht.....

                              die nieuwe 18-200 is al te koop voor 750 euro en zou iets betere beeldkwaliteit leveren , ben echt benieuwd naar de eerste testresultaten

                              op cameranu lees ik,
                              De AF-S DX NIKKOR 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VR II bevat een compleet nieuw zoommechanisme dat voorkomt dat het objectief van zoomstand verandert (doordat het objectief bij kanteling onder zijn eigen gewicht beweegt). Daarbij houdt een nieuwe zoomvergrendeling het objectief ingeschoven wanneer het wordt meegenomen. De AF-S DX NIKKOR 18-200 mm F/3.5-5.6G ED VR II is ook voorzien van een verbeterde Super Integrated Coating, een exclusieve coating van meerdere lagen voor het lenselement die beeldschaduwen en lensflare vermindert en een betere beeldkwaliteit en een beter contrast waarborgt
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X