Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

    Hallo mensen,

    Enkele jaren geleden kocht ik mij een Nikon D610 met een kwaliteitsvol objectief nikkor AF-S 24-70 mm. Voor dit toestel had ik een Nikon D80 met een objectief van 18-200 mm. In studio is mijn bereik met mijn nieuwe lens ok, maar voor buitenfoto's heb ik toch liever wat meer zoombereik. Welke lens zouden jullie me aanbevelen? 200 mm is nu ook niet nodig maar gisteren wou ik enkele foto's maken van onze spetterende eendenkuiken in hun water en ik heb hiervoor toch weer mijn nikon d80 gehaald. Ik zag op konijnberg de tamron 35-150 mm F2.8-4 Di VC OSD staan. Zou deze geschikt zijn?
    Dank jullie wel voor jullie suggesties, ik ben niet echt thuis in die afkortingen bij de lenzen.

  • #2
    Re: nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

    Oorspronkelijk geplaatst door creatiefke Bekijk bericht
    Hallo mensen,

    Enkele jaren geleden kocht ik mij een Nikon D610 met een kwaliteitsvol objectief nikkor AF-S 24-70 mm. Voor dit toestel had ik een Nikon D80 met een objectief van 18-200 mm. In studio is mijn bereik met mijn nieuwe lens ok, maar voor buitenfoto's heb ik toch liever wat meer zoombereik. Welke lens zouden jullie me aanbevelen? 200 mm is nu ook niet nodig maar gisteren wou ik enkele foto's maken van onze spetterende eendenkuiken in hun water en ik heb hiervoor toch weer mijn nikon d80 gehaald. Ik zag op konijnberg de tamron 35-150 mm F2.8-4 Di VC OSD staan. Zou deze geschikt zijn?
    Dank jullie wel voor jullie suggesties, ik ben niet echt thuis in die afkortingen bij de lenzen.
    Nikon AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

      Oorspronkelijk geplaatst door creatiefke Bekijk bericht
      Ik ben niet echt thuis in die afkortingen bij de lenzen.
      Dat hoeft ook niet Nikon heeft op zijn site staan wat het betekent en ongeveer wat het doet, het staat ook bij Tamron.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

        Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED IF VR
        2de hands rond de 200€ max 300
        een hele mooie all rounder, zowel voor aps-c als full frame

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

          Hierboven al twee heel mooie opties aangegeven...

          Zelf zou ik ook voor de Nikon AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR gaan...
          Deze kan je perfect gebruiken in alle situaties en is een perfecte wandellens zodat je niet telkens hoeft te wisselen...
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

            Hoi,
            ik heb enkele jaren geleden getwijfeld tussen deze Nikon 28-300 en de Tamron 28-300 VC PZD.
            Na enig zoekwerk vond ik een paar schaarse reviews met deze lenzen.
            Daar kwam de Tamron tóch een stuk beter uit...
            Daarnaast is ie een stuk kleiner, lichter én een beetje goedkoper.
            Ook heb ik deze lens via de FTZ adapter op mijn huidige Z7 gebruikt, maar een Z eigen 24-200 heeft zijn plekje ingenomen.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe (tele)lens gezocht voor mijn Nikon D610

              Op mijn D600 al jaren als vaste lens een 24-120mm. Behoorlijk Allround inzetbaar
              http://www.smuttynose.nl

              Comment

              Working...
              X