Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

    PMA 2006: Sigma has introduced its new APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM lens. The lens offers a minimum focusing distance of 100cm and HSM (Hyper Sonic Motor) for fast, quiet AF. It also contains two ELD (Extraordinary Low Dispersion) glasses and two SLD (Special Low Dispersion) glasses for better correction against chromatic aberrations. The multi layer lens coating also reduces flare and ghost.


    Leuke macro zo lijkt me? Ben aaleszinds benieuwd naar de prijs...

    Op het eerste gezicht alleen Canon, Nikon, en Sigma mount spijtig genoeg.

    ___


    Ook bracht sigma 5 nieuwe 4/3 lenzen uit:
    PMA 2006: Sigma has announced five new EX lenses with Four-Thirds mounts for users of Olympus' E-system SLRs. The lenses include three primes (30mm F1.4, 105mm F2.8 Macro, 150mm F2.8 Macro), a fast standard zoom (18-50mm F2.8) and a long telephoto zoom (50-500mm F4-6.3).


    guRuh
    flickr

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
    1:3.5 is wel geen échte macro, maar toch vrij interessant, vooral omdat deze tot op 100cm kan focussen, terwijl de vorige versie dit slechts tot 180cm kon, wat m.i. toch een probleem vormde bij close-ups...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

      Oorspronkelijk geplaatst door LucD
      1:3.5 is wel geen échte macro, maar toch vrij interessant, vooral omdat deze tot op 100cm kan focussen, terwijl de vorige versie dit slechts tot 180cm kon, wat m.i. toch een probleem vormde bij close-ups...
      Bij nader inzien... moet ik je gelijk geven Maar toch een verbetering natuurlijk.
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

        Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
        Bij nader inzien... moet ik je gelijk geven Maar toch een verbetering natuurlijk.
        Ja maar de fout (if any) ligt helemaal niet bij jou.
        Ik vind het wel wat optimistisch dat Sigma zélf dit objectief het predicaat "Macro" meegeeft...
        Voor 1:2 kan ik het nog aannemen, maar 1:3.5 is eerder "close-up" dan "macro" imho.
        Zoals ik reeds zei: idd. een (kleine) verbetering tov. de vorige versie.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

          Oorspronkelijk geplaatst door LucD
          Ja maar de fout (if any) ligt helemaal niet bij jou.
          Ik vind het wel wat optimistisch dat Sigma zélf dit objectief het predicaat "Macro" meegeeft...
          Voor 1:2 kan ik het nog aannemen, maar 1:3.5 is eerder "close-up" dan "macro" imho.
          Zoals ik reeds zei: idd. een (kleine) verbetering tov. de vorige versie.
          De verbetering zit er hem in het feit dat deze focust vanaf 1 meter ipv vanaf 1.80 meter. Leuk voor wie er nog één denkt aan te kopen, maar ook niet meer dan dat. Een macrolens zou ik dat nu ook niet noemen.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            De verbetering zit er hem in het feit dat deze focust vanaf 1 meter ipv vanaf 1.80 meter. Leuk voor wie er nog één denkt aan te kopen, maar ook niet meer dan dat. Een macrolens zou ik dat nu ook niet noemen.
            Voilà, ... dan zijn we (weeral) op de zelfde golflengte!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma's: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM ea.

              Ze hadden er beter beeldstabilisatie ingebouwd, dan hadden ze misschien een concurrent gehad voor de Canon 70-200 f2,8 IS of de Nikon 70-200 f2,8 VR.
              Een echte macro is het dus niet, in sommige gevallen kan het echter wel handig zijn dat de lens ook dichter bij het onderwerp kan scherpstellen.
              Ik ben wel benieuwd of het een nieuwe uitvoering is van de bestaande 70-200, of dat het een lens is die bij in het gamma zal komen (tegen een hogere prijs waarschijnlijk, maar de huidige DG-versie is er ook nog niet zo lang).

              Ik gebruik zelf de "oude" (niet-DG), en daarover ben ik ook al heel tevreden, maar in sommige gevallen zou ik liever beeldstabilisatie hebben. Maar voorlopig zit het er niet in om de Canon 70-200 f2,8 L IS aan te kopen .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X