Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #2
    Re: nieuwe lens

    verduidelijk eens even, heb je al ervaring?, welke onderwerpen wil je fotograferen, voornamelijk binnen of buiten??
    anders kan er u niemand helpen hé
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens

      Ja sorry had er niet aan gedacht ,

      Ik doe nog maar 3 jaar aan fotografie als hobby dus ik heb beperkte ervaring ( het is nu mijn eerste spiegelreflex) en ik fotografeer zowel binnen als buiten , als op reis , macro , landschap , portret
      Last edited by LesC; 23 februari 2014, 11:22. Reden: typo

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens

        De camera maakt niet zoveel uit, zijn allebei goed.
        Maar een superzoom als de 18-250, daar zul je teleurstellende beelden van krijgen. Superzooms zijn over het algemeen gesproken niet zo scherp als 3 tot 4x zooms, als de 70-200, de 18-55, de 55-250.
        Dus betere combinatie: 18-55 en 55-250 of 17-55 en 70-200 bijv.
        Veel succes.
        Paul

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe lens

          Ik heb zelf sinds een jaar een d3100 en heb nu een paar puntjes waardoor ik spijt heb dat ik toch geen 5x00 body gekocht heb.
          • Kantelbaar scherm: handig als je laag bij de grond werkt bij close ups of macro
          • automatische bracketing: Bij het fotograferen in gebouwen zonder flits, nu moet het manueel. (ik dacht dat de 5x00 dat automatisch kon, ben er niet 100% zeker van)
          • externe controle: er is geen API beschikbaar voor de d3x00-reeks waardoor het zowat onmogelijk is voor programmeurs om android- of andere applicaties te maken om de camera van op afstand te bedienen. Vanaf de d5x00-reeks is deze api wel openbaar gemaakt door Nikon. Met zo'n applicatie heb je bv live view op je smartphone of tablet, via wifi en een tweede smartphone bediening op afstand, time lapse, focus en exposure bracketing,...


          Op zich niet genoeg redenen om een andere body te kopen en het aankoopbudget was nu eenmaal wat het was...

          Ik heb 2 kitlenzen: 18-55 en 55-200. Ik ga nu op zoek naar een 35mm 1.8 objectief omdat ik qua lichtgevoeligheid te krap zit voor de omstandigheden waarin ik meestal fotografeer.
          Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
          Mijn fotosite: www.verschaeren.org
          Mijn website: www.computerhersteller.be

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe lens

            Het is dus de 5200 geworden omdat de 3200 maar negatieve punten hadt en omdat ik sigma een goed merk vondt heb ik het daarbij gehouden , en ben er redelijk teveden van maar ik wil een verder bereik en binnen budget moet ik gaan dus voor een 70-300 mm camera maar zou ik de : Tamron AF Aspherical XR DI LD (1F) 28/300mm 1:3.5/6.3 Macro , of de , Sigma 70-300mm f/4-5.6 DL Macro Super nemen ?

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe lens

              Moderator Warning: Onnodig taaladvies verwijderd.


              Wat de rest betreft.
              Ik snap het niet, heb je nu een d5200 gekocht met de 18-250 sigma lens?
              Last edited by LesC; 23 februari 2014, 11:16.
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe lens

                Dus om eventjes alles op een rijtje te zetten

                Moderator Warning: Reactie op taaladvies verwijderd.

                - ik heb inderdaad een D5200 met de sigma lens GEKOCHT
                - Maar ik HAD graag een lens met een groter zoombereik gekocht maar dan wel 2de hands en een van boven opgesomde lenzen zijn de moeite.

                nu doe je mij twijfelen of in punt 3 het met dt of zonder was
                Last edited by LesC; 23 februari 2014, 11:24.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door jasse95 Bekijk bericht
                  Dus om eventjes alles op een rijtje te zetten

                  Moderator Warning: Reactie op taaladvies verwijderd.

                  - ik heb inderdaad een D5200 met de sigma lens GEKOCHT
                  - Maar ik HAD graag een lens met een groter zoombereik gekocht maar dan wel 2de hands en een van boven opgesomde lenzen zijn de moeite.

                  nu doe je mij twijfelen of in punt 3 het met dt of zonder was
                  A
                  Moderator Warning: Reactie op taaladvies verwijderd.

                  B Ik vind de keuze van je Sigma 18-250 niet zo raar, maar wel in combinatie met een 24mp body. Om daarna een 70-300 te gaan zoeken vind ik ook al vreemd.
                  C Waarom vraag je hier iets en trek je je verder toch helemaal niks van de antwoorden op je vraag aan?
                  D Dat ik het allemaal niet begrijp zal zal wel aan mij liggen.
                  Last edited by LesC; 23 februari 2014, 11:25.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe lens

                    - ik heb inderdaad een D5200 met de sigma lens GEKOCHT
                    - Maar ik HAD graag een lens met een groter zoombereik gekocht maar dan wel 2de hands en een van boven opgesomde lenzen zijn de moeite.
                    Nog meer zoom?
                    Wat ben je wel van plan?
                    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe lens

                      lol, als ik jouw was had ik de sigma laten liggen.

                      een tamron 17-55 f2.8 VC en een 70-300 VC en je had 2 heel goeie lenzen gehad voor een beperkt budget.
                      en ook een stuk betere IQ
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe lens

                        Moderator Warning: Onnodig taaladvies verwijderd.

                        Over je laatste vraag;

                        Een 18/250 heeft al een groot zoombereik én de bijhorende medium kwaliteit. Een 28/300 is een zoom met hetzelfde bereik maar bedoeld voor FF camera's.
                        Een 70/300 bijkopen voor die 50 mm extra is dom en i.m.o. weggegooid geld omdat je evengoed dat kleine stukje in de nabewerking kan croppen.
                        Dan had je beter een goede 17/50 met een 70/300 gekocht.
                        Last edited by LesC; 23 februari 2014, 11:23.
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg
                          Haha, anyway... We horen onze vriend niet meer, zou hij zich toch tevreden gesteld hebben met z'n 250mm zoom?
                          Ik denk dat TS zelf wel bepaalt wie zijn vriend is. Deze persoon vraagt advies over objectieven niet voor een taalcursus.
                          Dus stop met dat natrappen.
                          Last edited by LesC; 23 februari 2014, 11:20. Reden: typo

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe lens

                            Moderator Warning: Posts met onnodig taaladvies zijn verwijderd.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X