Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurfotografie - Tokina 80-400mm of Sigma 135-400mm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natuurfotografie - Tokina 80-400mm of Sigma 135-400mm ?

    Mijn huidige configuratie (D80 + Tamron 18-200) is niet echt geschikt voor natuurfotografie. Ik heb daarom mijn oog laten vallen op volgende lens: Tokina 80-400mm F 4,5-5,6 AT-X N/AF72mm. Als alternatief vond ik ook een Sigma 135-400mm F4.5-5.6 Apo DG Nikon

    De Tokina is lichter, iets compacter en zijn bereik is ruimer dan de Sigma. Al gaat dit ruime bereik misschien ten koste van de beeldkwaliteit.
    De ruime overlapping 18-200 / 80-400 lijkt mij ook handig omdat ik niet zinnes ben om tijdens lange wandelingen veel van lens te moeten wisselen.

    Beide lenzen hebben een prijs van +/- 500 en 600 €. Ik weet dat ze niet zo lichtgevoelig zijn een geen beeldstabilisatie hebben, maar ze passen binnen mijn budget. Moest het niet echt lukken om vlot uit de vrije hand te schieten ben ik van plan een monopod aan te schaffen.

    Heeft iemand ervaring met één van deze lenzen?
    Kent iemand een mogelijk alternatief dat zou kunnen voldoen aan mijn wensen?


    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Natuurfotografie - Tokina 80-400mm of Sigma 135-400mm ?

    Aangezien je richting 400mm gaat veronderstel ik dat je aan vogelfotografie wil doen.

    Onderschat dit niet. Het vergt het uiterste van je lens. Kwaliteit van het materiaal moet hier hoofdprioriteit zijn.

    Groetjes

    Marc
    http://www.pbase.com/neos_marc

    www.caridina.be

    Comment


    • #3
      Re: Natuurfotografie - Tokina 80-400mm of Sigma 135-400mm ?

      Spaar nog effe door en koop je een Sigma 50-500, je gaat jezelf veel frustratie besparen. Voor 900 € heb je een lens met een fantastisch bereik die zichzelf ruimschoots bewezen heeft. Cfr. post Neos.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Natuurfotografie - Tokina 80-400mm of Sigma 135-400mm ?

        Onderschat ook niet het "uit de hand" trekken op die mm.
        De 135-400 heb ik gehad, en wat minder goede ervaringen mee, zeker op max. bereik. De Tamron 200-500mm is ook te overwegen, +/- 850 € scoort goed en je hebt net dat iets meer zeker bij vogelwaarneming.........Succes

        Comment


        • #5
          Re: Natuurfotografie - Tokina 80-400mm of Sigma 135-400mm ?

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Voor 900 € heb je een lens met een fantastisch bereik die zichzelf ruimschoots bewezen heeft. Cfr. post Neos.
          En voor enkele honderden euro's minder heb je 'm al op de tweedehandsmarkt. Valt bijna binnen je budget dan.
          http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

          Comment

          Working...
          X