Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natuurfotografie

    Hallo,

    Ik weet dat het al vaak aan bod gekomen is (hebben al op verschillende forums gelezen) maar ik zou graag raad hebben ivm een lens voor voornamelijk vogels te fotograferen en eventueel ook voor gebruik in dierenparken. Ik heb al veel goeds gelezen over de Canon EF 300mm 4.0 L USM IS+ EXT 1.4x en de Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO DG Canon HS.
    Of is er een goedkoper alternatief dat ook goed is?
    Mijn toestel is een Canon EOS350D. Dit is de eerste 'duurdere' lens die ik mij aanschaf dus ik geef liever iets meer dan er nadien spijt van te hebben.
    Bedankt alvast voor jullie advies

    Mvg

  • #2
    Re: Natuurfotografie

    canon ef 400f5.6 L
    sigma 400f5.6 APO MACRO

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Natuurfotografie

      pak dan de 50-500...
      Ik denk dat die voor dierenparken veel handiger is dan een prime...
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

      Comment


      • #4
        Re: Natuurfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
        pak dan de 50-500...
        Ik denk dat die voor dierenparken veel handiger is dan een prime...
        Zou ik ook doen.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Natuurfotografie

          @ mm,
          Ik vrees dat de sigma 400f5.6 APO MACRO niet meer nieuw te koop is...?

          Uit eigen ervaring bevestig ik dat de 50-500 als workhorse voor natuurfotografie idd. een bijzonder goede lens is. Vanzelfsprekend is ze ook zeer geschikt voor gebruik in dierenparken, mede door zijn veelzijdigheid (50mm kàn soms ook eens heel handig zijn).

          Gisteren waren wij met de kleinkinderen in (een overvol! ) Planckendael. Tot dan had ik nog nooit in dierenparken gefotografeerd. Omdat ik er toch relatief "lichtgepakt" wou rondwandelen, had ik de D200 met de Sigma 70-300 APO DG Macro en de D70 met de Nikkor 18-70 meegenomen. De laatste heb ik echter niet gebruikt want groothoek in een dergelijke mensenzee...?
          Tot mijn grote verbazing waren de opnamen met de "goedkope" wandel-tele Sigma 70-300 van verrassend goede kwaliteit. Eigenlijk een bevestiging van vroegere ervaringen met deze lens.
          Ik had ze gekocht om te gebruiken wanneer de Bigma niet meekon om welke reden dan ook... Zeer tevreden van dit lenske.
          Een aanrader dus voor wie geen dure lenzen wil meenemen op reis.
          Voor échte natuurfotografie is ze echter niet geschikt, wél dus voor bvb. dierenparken e.d.

          Comment


          • #6
            Re: Natuurfotografie

            En wat denkt U van de Tamron 200 - 500 mm , ik heb die namelijk besteld voor mijn minolta ?
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: Natuurfotografie

              Deze heb ik onder de rubriek "dieren" gepost om een antwoord te geven op vraag van TS en om mijn post van gisteren te illustreren...

              Hierbij mijn eerste foto's die nu eens niet in de vrije natuur werden opgenomen. Ik post deze foto's hier niet direct om hun fotografische waarde, maar om beginnende fotografen aan te tonen dat men ook met een niet zo dure tele-zoom (Sigma 70-300 APO DG Macro) toch redelijk behoorlijke opnamen kan maken. Deze beelden komen zo

              Comment


              • #8
                Re: Natuurfotografie

                Voor echte vogelfotografie in die prijsklasse: slechts 1 goede combinatie die de maximale detailering en scherpte geeft, ook wide open:

                Canon body + Canon 400mm f5.6

                Eentje van verleden zaterdag:


                Canon 30D + Canon 400 f 5.6

                1/125sec
                f 5.6
                iso 400

                Groetjes

                marc
                Last edited by Neos; 13 maart 2007, 04:29.
                http://www.pbase.com/neos_marc

                www.caridina.be

                Comment


                • #9
                  Re: Natuurfotografie

                  Bedankt voor jullie raad Misschien nog even vermelden dat ik nu een canon EF 90-300 1:4.5-5.6 heb die ik gebruik voor in dierenparken. Is natuurlijk niet te vergelijken qua prijs/kwaliteit met hetgeen ik nu zou willen aanschaffen maar zouden jullie dan nog kiezen voor de 50-500?

                  Mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Natuurfotografie

                    Ik wel.
                    Hoe een schitterend presterende lens de 400mm van Marc ook mag zijn, het is en blijft een primelens die je koopt met één doel voor ogen : natuurfotografie in de zuiverste zin van het woord.
                    Als je meer wil doen zit je vast aan die 400 mm brandpunt en
                    zal je letterlijk dikwijls met je rug tegen de muur staan.
                    Ik heb zondag paar shots gaan doen met een 300mm prime van een jumping buiten. Ik stond er van te kijken hoeveel hindernissen ik maar in beeld kon krijgen en hoe ver ik dan wel moest gaan staan. Met de 50-500 zet ik me waar ik wil.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Natuurfotografie

                      @ DeSwa:

                      Prima lens gebruik hem ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Natuurfotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door WEN350 Bekijk bericht
                        Bedankt voor jullie raad Misschien nog even vermelden dat ik nu een canon EF 90-300 1:4.5-5.6 heb die ik gebruik voor in dierenparken. Is natuurlijk niet te vergelijken qua prijs/kwaliteit met hetgeen ik nu zou willen aanschaffen maar zouden jullie dan nog kiezen voor de 50-500?

                        Mvg
                        In die omstandigheden zeer zeker...

                        Tenzij je zou kiezen voor bvb. de Sigma 120-300mm f2.8 EX APO DG HSM, met de dedicated Sigma APO DG 1.4 en 2xTC's...
                        Wél iets zwaarder dan de 50-500mm... (ook in het budget... )

                        Comment


                        • #13
                          Re: Natuurfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                          Ik wel.
                          Hoe een schitterend presterende lens de 400mm van Marc ook mag zijn, het is en blijft een primelens die je koopt met één doel voor ogen : natuurfotografie in de zuiverste zin van het woord.
                          Als je meer wil doen zit je vast aan die 400 mm brandpunt en
                          zal je letterlijk dikwijls met je rug tegen de muur staan.
                          Ik heb zondag paar shots gaan doen met een 300mm prime van een jumping buiten. Ik stond er van te kijken hoeveel hindernissen ik maar in beeld kon krijgen en hoe ver ik dan wel moest gaan staan. Met de 50-500 zet ik me waar ik wil.
                          Ben het volkomen met je eens Elsan. Daarom dat ik mijn antwoord ook begon met: "voor echte vogelfotografie". Die 400mm gebruik ik voor niets anders.
                          Trouwens, ik fotografeer niets anders dan vogels, de rest lukt mij toch niet


                          Groetjes

                          marc
                          http://www.pbase.com/neos_marc

                          www.caridina.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Natuurfotografie

                            Hi,

                            Ik blijf altijd bij primes.
                            Waarom geen 200mm f2.8 met een 1.4 of 2x converter.
                            De primepipe is een van Canons scherpste lenzen zelfs met converters.

                            Je behoudt autofocus.

                            Natuurlijk zijn er nog vele andere kwaliteitsoplossingen in MF lenzen met een uitstekende prijs/prestatievehouding.

                            Paul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment

                            Working...
                            X