Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijk

    Zoals de titel weergeeft: weer een probleem...

    Ditmaal over de lenskeuze. Ik zou willen een Macro, groothoek en tele willen aanschaffen. Macro spreekt voor zich, groothoek omdat ik liefhebber ben van nauurfotografie en tele voor op Spa en Zolder te schieten.
    Niet moeilijk, ware het niet dat mijn budget eerder erg krap is.(3 samen 1000€)

    Ik dacht aan misschien de volgende mogelijkheden:

    1. Sigma 70-300 APO(=macro + tele) en dan een goeie groothoek alla 10-22 EF-S
    2. 18-55kit als groothoek + sigma 105 macro + Sigma 135-400

    Iemand nog ideeen?

    1. lijkt me het beste maar ik heb mijn twijfels bij die tele. Is die goed genoeg voor circuitwerk en macro ?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: Moeilijk

    Als ik van u was kocht ik me al eerst 2 ipv van drie lenzen , en spaarde ik bij om later de derde te kopen , als je mindere lenzen gaat komen heb je er achteraf toch spijt van .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Moeilijk

      koop u 1 goei lens ipv 3 mindere

      Comment


      • #4
        Re: Moeilijk

        Ja, misschien wel, maar dan kan ik een half jaar niks van circuit-fotos nemen en dat zie ik ook niet echt zitten...

        Maja, ik zal nog zien, tzal wss nr 1 worden die ik morgen bij Otto bestel.

        Comment


        • #5
          Re: Moeilijk

          Ik zou in u geval ook opteren om 1 goei lens te kopen dan 3 mindere.

          Maar volgens mij heb je genoeg aan de volgende twee lenzen om mee te beginnen:

          Canon 24-85 usm 299€
          Canon 70-200L usm F4.0 649€

          Hiermee heb je een goede lenzen basis volgens mij.
          Ik fotografeer ook op circuit (spa en zolder) en rally (ieper, hanuit, wallonie, ardenne blue, tac,..) met de 70-200
          een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

          Comment


          • #6
            Re: Moeilijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Naciremus
            Ik zou in u geval ook opteren om 1 goei lens te kopen dan 3 mindere.

            Maar volgens mij heb je genoeg aan de volgende twee lenzen om mee te beginnen:

            Canon 24-85 usm 299€
            Canon 70-200L usm F4.0 649€

            Hiermee heb je een goede lenzen basis volgens mij.
            Ik fotografeer ook op circuit (spa en zolder) en rally (ieper, hanuit, wallonie, ardenne blue, tac,..) met de 70-200
            Ah, ik dacht altijd dat 200mm te weinig was. Ook de S-bocht op Spa en achter hekkens van Zolder redelijk beeldvullende fotos ? Dan is de 70-200L mss idd het overwegen waard

            Comment


            • #7
              Re: Moeilijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
              Ah, ik dacht altijd dat 200mm te weinig was. Ook de S-bocht op Spa en achter hekkens van Zolder redelijk beeldvullende fotos ? Dan is de 70-200L mss idd het overwegen waard
              Je moet rekening houden dat je met de 70-200 op 112-320 uitkomt met je digitale cam. Van mij was het met de D60, maar zal nu een 20D of 350D kopen ivm sneller opstarten en snellere autfocus.
              In zolder heb je altijd genoeg, ik toch.
              En in spa niet overal vb. dubbele linkse is lastig, maar het lukt wel hoor. het is kantje boordje. en de beste foto's maak je toch op de radion en in de bruxelle dus.
              Last edited by Naciremus; 15 maart 2005, 20:41.
              een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

              Comment


              • #8
                Re: Moeilijk

                Andere suggestie:

                Neem de kitlens erbij voor de gewone foto's. Voor de telekant ga je idd. voor de 70-200/4.0 en neem er voor de macro een tussenring (of setje: Kenko?) bij...
                Het gat tussen 55 en 70 merk je toch niet op...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: Moeilijk

                  Eens met CooMa.
                  En voor de rest: als je, zoals in jouw geval, al heel goed weet wat je wilt fotograferen, zou ik in ieder geval zorgen dat je je hele gewenste bereik gedekt heb met lenzen. Dat er dan goedkopere tussenzitten is misschien jammer, maar die kan je later weer vervangen. Beter met een niet ideale lens druk aan het schieten zijn dan zonder lens thuiszitten!
                  Gijs
                  Canon apparatuur

                  http://gijsvo.fotopic.net/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moeilijk

                    Bedankt voor de reacties, intussen is mijn bestelling verzonden

                    Zaterdag is dé dag....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moeilijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Bedankt voor de reacties, intussen is mijn bestelling verzonden

                      Zaterdag is dé dag....
                      En wat is het uiteindelijke geworden?
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moeilijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        En wat is het uiteindelijke geworden?
                        Wel, ik ben tot het besef gekomen dat ik eigelijk voor 70% van de tijd groothoek werk dus steek ik daar mijn geld in.

                        Ik koop nu een goedkope tele om toch iets te kunnen trekken, en dan volgende maand een 10-22 of 17-40L. Dat leek me het beste.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moeilijk

                          Alvast veel plezier ermee Ze voorspellen goed weer voor het komende weekend, dus ideaal om eens goed aan de tand te voelen...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment

                          Working...
                          X