Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta lenzen op Sony Alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta lenzen op Sony Alpha

    Hey,

    Iemand heeft mij laatst gezegd dat de objectieven van Minolta altijd passen op de Sony-Alpha's? Dit zou natuurlijk heel handig zijn, want deze zijn een pak goedkoper dan de lenzen van Sony zelf. Op ebay en andere sites zijn geregeld goedkope Minolta-lenzen te koop. Weten jullie of dit ook echt zo is dat deze altijd passen?

    En dan nog een vraagje,
    Welke lens zou ik best kunnen kopen wanneer ik in de natuur zeer duidelijke foto's wil trekken van allerlei dieren zoals bijvoorbeeld reeën? Wanneer deze verder in de wei staan, zou ik deze mooi in beeld willen krijgen.

    Alvast bedankt.
    Last edited by Evii; 25 april 2011, 17:16.

  • #2
    Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

    Minolta AF lenzen passen inderdaad altijd !
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

      Dag Evi,

      Alle lenzen met Minolta AF vatting gaan op je toestel(dus niet enkel Minolta maar ook Tamron, Sigma, Tokina,... zolang ze maar een Minolta AF vatting hebben).
      Hierna een link met een databank van de meeste lenzen met specificaties en gebruikersreviews : http://www.dyxum.com/lenses/index.asp

      Let op, mocht je een A33 of A55 hebben dan zullen de meeste Sigma-lenzen problemen geven(ik heb mijn 3 Sigma's moeten verkopen nadat ik overschakeld was van A350 naar A55).

      Er bestaan ook lenzen in Minolta MD/MC vatting die passen niet(zijn oude manuele lenzen).
      Het verschil kan je zien aan de achterkant, AF-lenzen hebben elektronische contacten(5 of 8) en MD/MC-lenzen niet.

      En tenslotte de Minolta Vectis lenzen werken ook niet op je toestel.
      Dit waren ook autofocus lenzen en die hebben ook elektronische contacten achteraan(vraag me niet hoeveel).

      Wat je vraag betreft over de telelens, de Sony 70-400 is de top maar kost dan ook 1500 Euro nieuw(en wordt zeer weinig tweedehands aangeboden) : http://www.dyxum.com/lenses/Sony-AF-...M_lens478.html
      Anderen zullen je waarschijnlijk beter van antwoord kunnen dienen in de kortere(en goedkopere telelenzen).

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

        Minolta lenzen passen idd mooi op onze Sony Alpha, Misschien is voor jouw doeleinden de Minolta 100-300 D Apo een mooie lens?
        Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
        - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

        Comment


        • #5
          Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

          Welke lens zou ik best kunnen kopen wanneer ik in de natuur zeer duidelijke foto's wil trekken van allerlei dieren zoals bijvoorbeeld reeën? Wanneer deze verder in de wei staan, zou ik deze mooi in beeld willen krijgen.
          Ik denk aan : Sigma 50-500mm , Sony 70-400g, Sony 500mm Reflex
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

            Beste,

            Ikzelf heb een Sony 70-400G (f 4-5.6) en ben daar uitermate tevreden van. Scherp en vrij vlugge focus op m'n A700. Soms steek ik er nog een converter 1.4x tussen (= 560mm f 6.3) en zelfs dit heeft een goed resultaat. Natuurlijk fotografeer je best niet meer uit de hand maar op statief.
            Een Sigma 50-500mm is waarschijnlijk ook wel een degelijke lens maar is in werkelijkheid maar een 450mm (f 6.3) en is kwalitatief toch iets minder. Heb reeds vergelijkingen kunnen doen!
            Veel succes in je verdere zoektocht!

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ik denk aan : Sigma 50-500mm , Sony 70-400g, Sony 500mm Reflex
              Dit zijn allemaal lenzen tot 400 of 500 mm, iemand een idee of tot 300 mm ook al een optie is? Of kan ik dit best niet doen?

              Comment


              • #8
                Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                Welke lens zou ik best kunnen kopen wanneer ik in de natuur zeer duidelijke foto's wil trekken van allerlei dieren zoals bijvoorbeeld reeën? Wanneer deze verder in de wei staan, zou ik deze mooi in beeld willen krijgen.
                Heb toevallig een tijdje geleden een ree gefotografeerd met de Sony 500mm, klik

                Als je dieren van dit formaat wilt fotograferen is een 70-400 voldoende, een 70-300 kan ook maar mm's heb je nooit genoeg voor natuurfotografie. Wil je kleinere vogels fotograferen dan is 500mm toch aangeraden, ten minste een bereik tot 400mm.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                  Ze hebben mij ook gezegd dat ik misschien eens naar de Tamron AF 70-300mm Di F/4.5-5.6 Macro 1:2 moest kijken. ( http://www.kamera-express.nl/Product...&c1=1245&pc=47 )
                  Deze past ook op de Sony Alpha's.
                  Zou dit een betere oplossing zijn dan de Minolta AF 100-300 APO of Minolta AF 100-400 APO?
                  Last edited by Evii; 27 april 2011, 18:18.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                    Nee, die Tamron is absoluut niet beter.

                    Je vergelijkt een lens die nu amper €100 kost met een paar lenzen die 10 jaar geleden al 4 à 600 kostten...

                    Als ik jou was, zou ik uitkijken naar de volgende tweedehands :

                    M 100-300 D Apo
                    M 100-400
                    M 500/8 AF: de enige spiegeltele met AF ter wereld
                    Sony 70-300G
                    of nog wat langer sparen voor een 70-400G
                    Last edited by K-2; 26 april 2011, 23:30.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                      Ik heb nog een minolta af 35-105 welke wef mag, zeer kleurrijke lens, wekt prima op mijn a55 sony. Maar ik heb de 16-80 van zeiss en daarom mag deze weg. Wel wat minder tele maar wel practisch voor de normale walk around. De lens is in prima staat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                        Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
                        Ik heb nog een minolta af 35-105 welke wef mag, zeer kleurrijke lens, wekt prima op mijn a55 sony. Maar ik heb de 16-80 van zeiss en daarom mag deze weg. Wel wat minder tele maar wel practisch voor de normale walk around. De lens is in prima staat.
                        Deze past eerder in de rubriek Aangeboden.
                        TS maakte vrij duidelijk waarvoor de lens gebruikt zou worden, en die max. 135mm lijkt me nu toch helemaal niet wat TS zoekt, hé? Tenzij TS nog meer lenzen wil gaan aankopen natuurlijk.

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                          Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
                          Ik heb nog een minolta af 35-105 welke wef mag, zeer kleurrijke lens, wekt prima op mijn a55 sony. Maar ik heb de 16-80 van zeiss en daarom mag deze weg. Wel wat minder tele maar wel practisch voor de normale walk around. De lens is in prima staat.
                          Hoeveel vraag je ervoor ?
                          Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                          - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                          Comment


                          • #14
                            Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                            Ikzelf heb de minolta 100-300 apo en ben daar zeer tevreden van. Ze is ook een pak goedkoper dan de Sony-lenzen als je ze tweedehands kan vinden. Ik heb ze overlaatst gebruikt bij een uitstap naar de Beekse Bergen en heb daar toch mm genoeg mee gehad om de dieren te fotograferen. Als je echt de natuur in trekt om in het wild te fotograferen, dan kan het misschien zijn dat je wat meer mm kan gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Minolta lenzen op Sony Alpha

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Nee, die Tamron is absoluut niet beter.

                              Je vergelijkt een lens die nu amper €100 kost met een paar lenzen die 10 jaar geleden al 4 à 600 kostten...

                              Als ik jou was, zou ik uitkijken naar de volgende tweedehands :

                              M 100-300 D Apo
                              M 100-400
                              M 500/8 AF: de enige spiegeltele met AF ter wereld
                              Sony 70-300G
                              of nog wat langer sparen voor een 70-400G
                              Ja ik bedoelde ook een betere oplossing op dit moment.

                              Comment

                              Working...
                              X