Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM

    Momenteel overweeg ik een aankoop voor een goeie all-rounder voor m'n Nikon D90.
    Ik investeer momenteel liever investeren in glas dan in een body, gezien de D90 naar mijn aanvoelen nog steeds voldoet en goede kwaliteit aflevert.

    Al geruime tijd twijfel ik tussen de Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED en de Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM Nikon.
    Op DXO-Mark merk ik dat de Sigma betere punten scoort, desondanks dat de Nikkor op heel veel fora en reviews supergoede complimenten krijgt en als superieur beschouwd wordt.
    https://www.dxomark.com/Lenses/Compa...73_439_377_439

    De kostprijs voor een 2dehands Nikkor ligt tussen de 600 en 700 EUR, terwijl een nieuwe Sigma om en bij de 300 EUR kost.

    Wat zouden jullie in deze doen? Een 2de hands Nikkor, of een nieuwe Sigma?
    --
    JLMR Expict

  • #2
    Re: Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS

    Als je weathersealing nodig hebt dan moet je de Nikon hebben, die is gebouwd als een tank.

    In alle andere gevallen kom je bij de Sigma uit, die hoge prijs van de Nikon is dan helemaal niet te verantwoorden, zelfs niet aan de 2de hands prijzen. Die sigma gaat trouwens ook niet kapot van 1 druppel water hé...

    Comment


    • #3
      Re: Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS

      En los van de prijs, dewelke geeft dan de betere resultaten?
      --
      JLMR Expict

      Comment


      • #4
        Re: Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS

        Oorspronkelijk geplaatst door PegasuZ Bekijk bericht
        En los van de prijs, dewelke geeft dan de betere resultaten?
        Aan de groothoek-kant vind ik de nikkor nog steeds ontzettend goed qua oplossend vermogen en gebrek aan vervorming en vignetting. Vanaf 40mm doet de Sigma het beter.
        De nikkor is inderdaad erg goed gebouwd maar ook twee keer zo groot als de Sigma en een stuk zwaarder, ondanks dat er geen VR in zit.

        Persoonlijk heb ik een paar bezwaren tegen de Sigma. De meedraaiende scherpstelring is zeer vaak voelbaar aan mijn vingertoppen, en vooral... de scherpstelling varieert teveel van exemplaar tot exemplaar en is niet op elk toestel even betrouwbaar. Anderzijds, het exemplaar van een collega dat perfect scherpstelt op mijn body levert consistent foto's van uitstekende kwaliteit op, waar de nikkor soms een puntje aan kan zuigen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS

          Los van de prijs zou ik voor Nikon gaan.

          In de uiteindelijke beelden ga je het verschil niet zien, MAAR als je de Sigma koopt moet je wel meteen checken op correcte focus.

          Comment


          • #6
            Re: Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS

            Los van de beeldkwaliteit: dat nikon objectief behoudt zijn waarde veel meer dat je een Sigma tweedehands zou verkopen. Stel dat je later toch overgaat op FF, toch iets wat je in't achterhoofd kan houden. Je kan de Nikon ook een dagje huren, zo kan je zelf achteraf beslissen of dat objectief voor jou 700€ waard is.

            Comment


            • #7
              Re: Midrange zoom voor DX: Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED of Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS

              Kijk hier eens naar: http://www.bythom.com/Sigma17-50mm_lens_review.htm

              Comment

              Working...
              X