Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meerwaarde Nikon 35-70 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meerwaarde Nikon 35-70 2.8

    Beste BD'ers

    ik heb een Nikon 50mm 1.8 en een 28mm 2.8 en ik krijg nu de kans om voor een schappelijke prijs (kleine krasjes, niet zichtbaar bij hoog diafragma) een 35-70mm 2.8 te kopen. Denken jullie dat deze lens nog een meerwaarde vormt, of gaat die uiteindelijk vaak ongebruikt in de fototas blijven zitten?
    Voorlopig mis ik het zoomen in dit bereik niet echt, maar biedt deze lens echt toegenomen mogelijkheden?

  • #2
    Re: meerwaarde Nikon 35-70 2.8

    Op de 35/70 zit een makro knopje!!

    Ivo

    Comment


    • #3
      Re: meerwaarde Nikon 35-70 2.8

      Zeer goede lens zowel optisch als mechanisch, doch door het beperkte zoombereik kan men de vraag stellen of een gewone 50mm eigenlijk geen betere keuze is. 70mm is nauwelijks meer tele en 35mm kan men bezwaarlijk een echte breedhoek noemen. Met een 50 heb je trouwens een compactere lens met zeer groot diafragma. Ik vind deze lens qua concept sterk verouderd: schuifzoom, trage AF en kort bereik.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: meerwaarde Nikon 35-70 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje
        Zeer goede lens zowel optisch als mechanisch, doch door het beperkte zoombereik kan men de vraag stellen of een gewone 50mm eigenlijk geen betere keuze is. 70mm is nauwelijks meer tele en 35mm kan men bezwaarlijk een echte breedhoek noemen. Met een 50 heb je trouwens een compactere lens met zeer groot diafragma. Ik vind deze lens qua concept sterk verouderd: schuifzoom, trage AF en kort bereik.
        Je vergeet nog het roterende frontelement op de 35-70mm waardoor het gebruik van polarisatiefilters sterk bemoeilijkt wordt

        Ik heb beiden objectieven en die 50mm komt toch amper de kast nog uit. Ondanks het beperkte bereik blijft het nog altijd een zoom en in situaties waar je toch net niet genoeg achteruit kan gaan is dat altijd handig en levert ie ook nog een fantastische beeldkwaliteit. Niet dat ik het direkt ga doen, maar een 50mm f1.4 zou voor mij een betere aanvulling zijn op deze 35-70mm.

        Comment


        • #5
          Re: meerwaarde Nikon 35-70 2.8

          Mocht je overtuigd zijn, heb er ook nog eentje te koop. Ik doe ze weg wegens de aanschaf van een 17-55 2.8.
          Wel een goed lenske hoor en haarscherp.

          Je ziet maar, anders kijk je maar even bij 'aangeboden' bij Dirre of je kan me een pm sturen.

          Groeten
          Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
          ----------------------------------------------
          Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

          Comment

          Working...
          X