Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens voor Sony A7RIV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens voor Sony A7RIV

    Ik zoek een Macrolens te kopen voor bovenvermelde camera
    In eerste instantie dacht ik aan de FE 90mm F2.8 Macro G OSS lens van Sony zelf maar misschien zijn er nog andere ,goeie, alternatieven
    Iemand een tip ?

    Alvast bedankt en een prettige dag verder
    Muziekvriend
    Last edited by muziekvriend; 13 december 2020, 13:50.

  • #2
    Re: Macrolens voor Sony A7RIV

    Sigma heeft een 105mm - maar daar is wat bizar mee - het is een full-frame lens, maar die duikt niet op in de configurator. Die zou zeker in de buurt komen van de 90mm qua kwaliteit.
    Er is ook nog de Tokina 100mm - die eerder op oudere ontwerpen zou gebaseerd zijn - maar wel wat betaalbaarder dan de Sony en de Sigma.
    Met wat zoeken kan je ook manuele macro's vinden - en dan zak je nog wat verder in prijs. We zijn al manuele 100mm's tegengekomen met Full Frame e-mount.

    Kijk alvast ook eens in de lenzendatabank op dyxum.com.

    Google maar naar de reviews en bekijk de testbeelden. En ga dan met uw camera testen in de store - dat is belangrijk.

    Zelf overweeg ik op dit moment de sigma 105mm. Maar ik wacht nog wat - tot ik 'm kan testen op de een of andere beurs of in een store.

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens voor Sony A7RIV

      Rond de 90-105mm is de Sony 90mm zeer goed. Voor insecten e.d. is een langere lens gewenst. Ik heb ooit de Sigma 150mm (canon) met adapter getest, maar de autofocus was niet werkbaar. Ik "behelp" me momenteel met de Nikon Micro 200mm (MF), een fijne lens om manueel te gebruiken. Mijn Nikon 105mm (eveneens MF) heb ik te koop gezet. Optisch ook uitstekend maar te weinig gebruikt. Ook met de FE G Master 100-400 schiet ik vaak vlinders e.d., ook in combinatie met de 2x teleconverter. Scherpte op de A7Riv dan nog steeds goed te doen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens voor Sony A7RIV

        Aangezien je de Sony FE90 al overweegt, zou ik niet echt twijfelen. De resolutie van die lens is super ! Iets dat betere kwaliteit aflevert ga je niet vinden en de lens is prima gebouwd.
        Ik heb er een paar jaar geleden i.c.m. een A7RII en roodborst mee vastgelegd van op een meter of 8. Dat beeld kon ik zodanig bijsnijden met behoud van kwaliteit dat de foto precies genomen was met een tele.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens voor Sony A7RIV

          Aleen hartelijk dank voor de tips
          Ik heb besloten de Sony FE90 Macrolens aan te kopen

          Comment


          • #6
            Re: Macrolens voor Sony A7RIV

            Veel plezier ermee !
            Je gaat er in elk geval geen seconde spijt van hebben, dat weet ik wel zeker :-)
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Macrolens voor Sony A7RIV

              Die 90 mm is veel te duur voor mij als amateurke.Voor mij de Tokina Firin 100 mm macro.De 90mm is beter,maar de Tokina kost maar de helft bij Nelissen.Maar eerst nog wat proberen sparen.

              Comment


              • #8
                Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                Die 90 mm is veel te duur voor mij als amateurke.Voor mij de Tokina Firin 100 mm macro.De 90mm is beter,maar de Tokina kost maar de helft bij Nelissen.Maar eerst nog wat proberen sparen.
                En gebruikt U deze op een A7 IV zoals de topicstarter vraagt?

                Comment


                • #9
                  Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  En gebruikt U deze op een A7 IV zoals de topicstarter vraagt?
                  Neen op mijn oude maar nog steeds goede a7 .En overigens,goed lezen ik heb deze lens nog niet in mijn bezit,vermits ik zoals gezegd maar een simpel amateurke ben dat met pensioen is en dus geen 1000den euros kan spenderen aan duur materiaal.Overigens,waarom zou deze Tokina geen goed resultaat leveren op een A7 IV.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                    Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                    Overigens,waarom zou deze Tokina geen goed resultaat leveren op een A7 IV.
                    Omdat de r IV veeleisender is voor de lenzen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Omdat de r IV veeleisender is voor de lenzen...
                      Dan hebt u waarschijnlijk reeds gewerkt met de Tokina,anders kan u niet weten dat ze niet goed genoeg is voor uw A7 IV.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                        Dan hebt u waarschijnlijk reeds gewerkt met de Tokina,anders kan u niet weten dat ze niet goed genoeg is voor uw A7 IV.
                        Neen maar ik heb wel de a7riV in gebruik,en niet alle lenzen presteren er even goed op...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                          Zelf overweeg ik meer de Sigma 105mm macro - ongeveer gelijkaardig qua prestaties aan de 90mm van Sony - maar wel ietsje lager qua prijs, en 15mm extra.
                          Met de Tokina gaan de resolutie en de aberaties iets hoger zijn, maar mogelijks heeft die dan weer een iets mooier bokeh - je moet alles met mekaar afwegen.
                          Scherpte is niet het enige criterium.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                            Ik heb zelf de 150mm van Sigma getest op de A7R IV maar ook daarvan viel de scherpte op 60mp een beetje tegen.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ik heb zelf de 150mm van Sigma getest op de A7R IV maar ook daarvan viel de scherpte op 60mp een beetje tegen.
                              De Sigma 150mm is geen FE lens geloof ik.De 105mm is wel een ff lens.

                              Comment

                              Working...
                              X