Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens voor Sony A57

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens voor Sony A57

    Hallo,

    Ik wil mijn eerste macro lens kopen en twijfel tussen de Tamron SP 90mm F2.8 Di Macro USD en de Sigma 105mm f/2.8 EX Macro DG HSM, heeft iemand raad?
    Of moet ik uitkijken naar nog een andere lens, weet het niet zo goed? (zou om macro's van bloemen en insecten te trekken)

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: Macro lens voor Sony A57

    Wil je snelle AF dan zou je best op dyxum lezen wat men zegt - er is een goeie 2dehandse Tokina 100mm (redelijk zeldzaam) - Minolta en Sony 100mm (zeer scherp, deftige kleuren) maar screw-drive - dan heb je de Tamron 90mm die degelijk is - en de sigma 105mm die u aangeeft. Sigma heeft geen licentie op de minolta-a-mount dus doet dat via reverse-engeneering - dat blijft een risico - de tamron zou iets minder accuraat kunnen zijn - je zal maw. wat fora moeten afdweilen en zelf testen in de winkel.
    Als je je meer kan veroorloven ga voor een 150 of een 180mm - voor schichtige beestjes is dat handiger.
    Als je maar af en toe wat macro wil - en 't moet niet snel zijn - is zelfs de cosina een goeie optie - maar f3.5 maar wel scherp (ik heb 'm - je denkt dat die lens uiteen gaat vallen, zoveel lawaai maakt dat ding - maar 't beeld is deftig - niet zo goed als de sony/minolta 100mm).

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens voor Sony A57

      Ikzelf ben ook sinds kort begonnen met wat macro's te schieten. Ik heb de Sigma 105 maar dan zonder HSM. Dit is mijn eerste macrolens dus kan niet vergelijken maar de foto's zijn toch scherp.

      Photozone heeft heel wat lenzen getest en de Sigma komt er ietsje beter uit, krijgt 4,5 sterren ipv 4 voor de Tamron. Maar de Tamron is ook uitstekend, heeft misschien ietsje meer last van CA als je de review bekijkt maar nog altijd heel goed.

      De beeldstabilisatie is blijkbaar niet aanwezig bij de Tamron voor A-mount, bij de Sigma heb je dat wel (volgens cameranu.nl) en dat is toch ook een pluspunt. En de Sigma kost ook minder en op dit moment 45€ cash back.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens voor Sony A57

        Bedankt voor de toelichting!
        Ja een 150mm of 180mm zou idd zeer leuk zijn, ma nets iets te duur...

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens voor Sony A57

          Als het je eerste macrolens is, kan dit een nuttige bron zijn om te starten: http://nexblog.be/2013/11/21/hoe-kie...acrolens/6590/
          Er staat algemene info, maar wel handig om weten :-)

          Comment


          • #6
            Re: Macro lens voor Sony A57

            Ik zou ook eens kijken voor een macro ring flash. Ik doe alles uit de hand en je komt al gauw in de problemen met je sluitertijd. Diafragma moet bijna helemaal dicht om toch nog wat scherptediepte te bekomen, tussen F11 en F22. Sluitertijd zakt dan heel erg, zelfs op ISO800. Extra licht is dan heel erg welkom.

            Zo een macro ring flash, daar kan je de linkse en rechtse flitsbuis een verschillende sterkte meegeven zodat je licht directioneel wordt en waardoor je een lichte schaduw krijgt voor een natuurlijk resultaat.

            Ik heb een Linkstar gekocht, werkt goed maar heeft geen TTL(wist ik niet), dus moet manueel werken. Die Yongnuo heeft wel TTL, evenals de Sigma ring flash.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Macro lens voor Sony A57

              Nog even melden dat de Sigma 105mm macro met een cashback is op dit ogenblik - nog tot eind januari van kracht. Google is uw vriend - ik dacht dat het +/- 40€ extra korting (mits wat administratie) is.

              Comment


              • #8
                Re: Macro lens voor Sony A57

                Bedankt Portmixus!!!
                I know...maar over flitsers weet ik de nougabollen, TTL, Master, Slave,...daar moet ik nog alles over leren ;-)

                Amazon.de is a very good friend!!!!

                Bedankt!!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Macro lens voor Sony A57

                  Als het je kan helpen, er staat er eentje tweedehands bij Konijnenberg Turnhout voor de prijs van 599 euro.
                  Sigma 150mm F2.8 IF EX APO DG OS HSM Sony (Occ.)
                  Ik persoonlijk heb de niet OS versie en zeer te vreden met de resultaten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macro lens voor Sony A57

                    Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik wil mijn eerste macro lens kopen en twijfel tussen de Tamron SP 90mm F2.8 Di Macro USD en de Sigma 105mm f/2.8 EX Macro DG HSM, heeft iemand raad?
                    Of moet ik uitkijken naar nog een andere lens, weet het niet zo goed? (zou om macro's van bloemen en insecten te trekken)

                    alvast bedankt!
                    Kijk eens tweedehands bv hier:http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ro-474709.html

                    Comment

                    Working...
                    X