Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens voor portretten: zoja, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens voor portretten: zoja, welke?

    Voor portretten gebruikte ik tot op heden vaak mijn Tamron 28-75/f.28 (Canon 40D) maar aangezien ik vaak foto's maak op oa communies tijdens kerkdiensten, heb ik wat meer bereik nodig zodat ik niet telkens met mijn camera vlak voor die kindjes moet gaan staan. Ook om mijn eigen kinderen te fotograferen op onbewuste momenten is wat meer bereik raadzaam.

    Ik heb nog geen macrolens in mijn assortiment en aangezien ik beestjes ook weleens wil doen, leek een macrolens die dubbelt als portretlens mij een goede oplossing. Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen bij twee opties:

    * Sigma 150mm f2.8 EX DG Macro HSM (630 euro)
    of
    * Sigma 105mm f2.8 EX DG Macro (en dus niet-HSM) (429 euro)

    Die 150mm lijkt me heel interessant omdat ik dan echt wel vanop afstand foto kan maken, maar heb ze nog niet kunnen gebruiken. Ik dacht eerst aan een 70-200/f2.8 voor die doeleinden maar zit dat direct met prijzen die dubbel zo hoog zijn.

    Enig advies? Budget rond 500-600 euro (iets meer of minder kan wel).
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Macro lens voor portretten: zoja, welke?

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens voor portretten: zoja, welke?

      Ok bedankt voor de link. Heb ook al wat zitten opzoeken en blijkbaar is vooral trage AF bij macrolenzen misschien wel probleem. Maar stel dat ik een bereik nodig heb van minimum 100mm, wat is dan aan te raden als portretlens? Uiteraard is f2.8 nodig, vooral gezien feit dat ik vaak binnen fotografeer.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens voor portretten: zoja, welke?

        Kijk eens naar de Sigma 70-200 2.8, die zal niet 2x de prijs hebben van de 150 2.8.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens voor portretten: zoja, welke?

          Waarom niet de Canon 100mm?

          Comment


          • #6
            Re: Macro lens voor portretten: zoja, welke?

            Zou ook de Canon 100mm kiezen of een MPE-65 (beeld insekten 5x uitvergroot)
            Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 10:31.

            Comment


            • #7
              Re: Macro lens voor portretten: zoja, welke?

              ik gebruik voor portretten de canon 100 F2.0 en deze is
              Ok, dit is wel geen macrolens maar wel ideaal voor portretten

              Comment

              Working...
              X