Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    Bwa, dat weet ik niet, technisch is het slechts enkele muisklikken volgens mij, ik heb vroeger ook nog een tijdje een forum gemaakt/onderhouden, maar toegegeven dat was wel veel eenvoudiger en kleiner.

    Er zouden mss niet zo veel mensen in posten, maar ik denk wel dat er veel zouden meelezen, kijk naar fora als fredmiranda, er zijn daar topics met bvb enkel bokehfoto's van +100blz met indexen en alles, maar veel meer dan 20 mans post daar niet in precies.

    Mss is het nederlands een te kleine taal om genoeg geïnteresseerden te vinden, maar 't is toch zonde, mijn engels is goed genoeg om daar wat mee te lezen, maar posten daar ga ik niet aan beginnen (en het zijn daar toch ook vooral pro's blijkbaar)

    Wat ik nog opmerkelijker vind is het verschil tussen België en Nederland, op 2dehands.be is bijna niks interessants te vinden en op marktplaats reageert bijna niemand op een belg zijn vriendelijke emails en wil niemand blijkbaar tegen vergoeding verzenden, zo kom je ook niet veel verder natuurlijk.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik weet het Paul, maar als je nu kijkt op de site van Roxsen zijn dat andere adapters.
      Nu kunnen ze zelfs een adapter leveren M42 to EOS met een glaasje in.
      Daarmee zou je aan macro fotografie kunnen doen, hoewel, ik snap hun uitleg niet.

      Grtz, RF
      Ik zou daar verder geen aandacht aan geven, macro met M42 is supersimpel met een paar M42 tussenringen of een Vivitar/Panagor macroconverter.

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Of een balg, dat is voor objectieven vanaf zo'n 50mm het meest veelzijdige macro instrument vind ik en ook helemaal niet duur voor m42 vermits er toch geen contacten zijn om door te geven.
        Enkel voor mijn 35mm zou ik nog een paar tussenringen willen kopen omdat je met balg al héél dicht op het onderwerp moet komen bij minimale uittrek.
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Ik zou daar verder geen aandacht aan geven, macro met M42 is supersimpel met een paar M42 tussenringen of een Vivitar/Panagor macroconverter.
          Die adapter interesseert mij helemaal niet Kees, ik kijk uit naar een goed M42 macro objectief, alleen durven ze daar echt onnozele prijzen voor vragen in zoverre dat je dan beter af bent met een Canon 100mm.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            voor macro kan je ook voorzetlenzen gebruiken , ik heb er ook een set van drie verschillende waarden , van gaf diameter 52mm

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Die adapter interesseert mij helemaal niet Kees, ik kijk uit naar een goed M42 macro objectief, alleen durven ze daar echt onnozele prijzen voor vragen in zoverre dat je dan beter af bent met een Canon 100mm.

              Grtz, RF
              De 100 mm SMC tak macro (100 euro) of de Ais micro nikkor 55mm.

              mvg,
              Dpaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik weet het Paul, maar als je nu kijkt op de site van Roxsen zijn dat andere adapters.
                Nu kunnen ze zelfs een adapter leveren M42 to EOS met een glaasje in.
                Daarmee zou je aan macro fotografie kunnen doen, hoewel, ik snap hun uitleg niet.

                Grtz, RF
                Andere adapters ? Er moet JAPAN op staan.


                DPaul
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Een subforum zie ik niet direct komen, is al diverse malen afgewezen denk ik. Misschien vervuilen we het gewone subforum niet genoeg :-) aangezien we braaf binnen ons één gigantisch topic blijven. Zo zou het wel fijn zijn een appart topic te hebben voor specialekes, prijzen, takumars, ... maarja een te beperkte club.

                  hopelijk wordt deze post niet gewist
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    Twee verschillende adapters besteld;
                    1. - klik
                    2. - Klik

                    Op de eerste staat dus Japan maar lijkt toch af te wijken van zowel de Kood als de Bower adapter.
                    De tweede heb ik eerder besteld om te zien of die eingenlijk wel zal voldoen.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      De tweede lijkt me identiek aan de door Fotoshop Aalten verkochte.....

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        De tweede lijkt me identiek aan de door Fotoshop Aalten verkochte.....
                        Ja hé, dat zijn Chineese adapters.
                        Veel verwacht ik er eigenlijk niet van.
                        Die eerste eigenlijk ook niet zo veel, we zullen wel zien, anders zal ik mij een Kood adapter bestellen.
                        Of eens informeren voor een Bower (zonder die zotte verzendkosten dan).
                        Weet je Kees, ik heb al heel diep gezocht op die "stomme" adapters, maar het komt wel degelijk tot op een tiende milimeter na hoor of die juist is of niet.
                        En aangezien ik geen draaibank heb...........


                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Weet je Kees, ik heb al heel diep gezocht op die "stomme" adapters, maar het komt wel degelijk tot op een tiende milimeter na hoor of die juist is of niet.
                          En aangezien ik geen draaibank heb...........
                          Ik heb ook geen draaibank.....
                          Als tie een tiende te dik is, stukje schuurlinnen op vlakke ondergrond en slijpen maar.
                          Te dun is sowieso geen probleem, er zijn veel lenzen die "van huis uit"al verder dan onmeindig kunnen focussen, die tiende maakt dan ook niks uit.

                          Ik blijf het overdreven vinden ,de nauwkeurigheid van een adapter heeft niets van doen met de focusnauwkeurigheid, het is niet meer dan een mechanische koppeling.

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Kijk, voor alle duidelijkheid: als je met een Japanse Roxsen en een m42 lens op een Canon eos body geen resultaten haalt, ligt dat of aan de lens, of aan de body maar niet aan de adapter.
                            Je moet daar ook niet aan schuren, frezen, of enigerlei prutswerk aan verrichten, alleen opschroeven. Ik heb dat niet voor niets geschreven, 600 posts geleden.

                            mbt. "te weinig belangstelling" voor een MF forumplaats, kan ik alleen zeggen dat de rest zoveel plaats inneemt omdat ze een ontelbaar aantal herhalingen van hetzelfde opvoeren:
                            -moet ik een 70-200 met of zonder Is
                            -moet ik in raw of in jpg fotograferen
                            -hoe komt het dat de scherptediepte kleiner is bij een FF, enz, het houdt niet op.

                            Als je al de dubbels er uit haalt, is er plaats genoeg.

                            Bovendien is MF democratisch, want je kan kwaliteitglas kopen, dat voor velen anders ver boven het budget zou gaan.

                            Neem nu de macro waarvan hierboven sprake. Een setje van drie m42 tussenringen kost 10 euro. Een goede macro lens: 100 euro.
                            Voor 110 euro heb je zelfs nog niet 1 tussenring van een bekend AF merk.

                            Dpaul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Paul, waar kan ik een goede M42 macro vinden voor € 100?
                              Twee weken geleden stond de Yashinon DS 60mm Macro op ebay.us voor meer dan, hou je vast, $ 400
                              Toegegeven ik ben een Yashica fanaat maar apprecieer evenzeer Vivitar en Takumar maar de laatste tijd betaal je daarvoor ook veel, en hoe zeldzamer ze worden hoe duurder ze natuurlijk worden.
                              Dus een goed macro voor € 100? Met alle respect maar dat heb ik nog niet gevonden.

                              Grzt, RF

                              PS: Hoelang duurde het voor je de Roxsen adapter mocht ontvangen na betaling?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                                Als je al de dubbels er uit haalt, is er plaats genoeg.
                                Dan blijft er van een groot forum < 10% over.....

                                Comment

                                Working...
                                X