Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichter objectief gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichter objectief gezocht

    Door mijn vermoeidheidsziekte is de Sigma 70-200 f/2.8 met tc2 (of 1,3) voor mij te zwaar geworden. Ook zonder TC kan ik haast geen foto's meer uit de hand nemen met deze lens.
    Ik zoek dus iets lichters met liefst IS. Nu is L glas al gauw zwaarder. De sigma weegt 1270 zonder TC.
    Ik overweeg nu een Canon 70-300 USM IS of Canon 70-300 USM IS DO. Vraag me alleen af of de laatste wel beter is. Ik geloof dat het alleen kleiner is.
    Zou de kwaliteit van die lenzen me erg tegen vallen na de sigma?
    Ik zou toch graag op zijn minst de 300 halen.
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

  • #2
    Re: Lichter objectief gezocht

    Een echte vergelijkende test tussen de 70-300 IS en de 70-300 DO IS heb ik nog niet gezien, maar de nieuwe IS (zonder DO dus) zou optisch niet echt veel verschil geven ten opzcihte van de DO.

    Er zit wel wat verschil in gewicht en afmetingen, maar de prijs van de DO is wel heel wat hoger.

    Canon heeft ook nog de 70-200 f4 en die zou ook heel erg goed moeten zijn, die weegt ook veel minder dan de Sigma 70-200 f2,8.

    Maar als je het niet gemakkelijk hebt om de camera + een vrij zware lens stil te houden dan kan je inderdaad best een lens met beeldstabilisatie kopen. Het percentage geslaagde foto's zal dan wel iets hoger liggen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Lichter objectief gezocht

      Inderdaad was de canon 70-200 f4 ook een overweging, maar die heeft geen IS en is 100 mm minder.
      Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

      Comment

      Working...
      X