Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor Sony A6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor Sony A6000

    Ik ben van plan om in de toekomst een Systeem camera te kopen genaamd de Sony a6000.

    Denk dat dit een mooie camera wel is. Maar nu ik ken niet veel van Sony hun lensen. Is de lens die je erbij kan nemen al wat waard? Zo een 14-50mm(als ik me niet vergis)?
    En ik zou graag een hebben die wat meer kan inzoomen. Minstens 200 maar mag gerust meer zijn. Maar die toch snel en scherp is.

    Kent iemand er wat meer van? En welke flister kan ik op zo een systeem camera het best nemen?
    http://xstreamdigital.be

  • #2
    Re: Lenzen voor Sony A6000

    deleted
    Last edited by notex; 10 april 2014, 08:39.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor Sony A6000

      Geen ervaring met Nex of alpha e-mount tegenwoordig, maar er zijn wel wat opties,

      Tamron 18-200

      Sony 18-200 of 70-200/F4
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor Sony A6000

        Waarom niet ineens voor de A7 gaan ,dan hoef je qua beeldkwaliteit hoegenaamd niets in te leveren en deze is niet zoveel groter dan een nex.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor Sony A6000

          Van wat ik al op het web gezien heb lijkt de a6000 een zeer goed toestel te zijn waar je heel veel plezier kunt aan beleven.

          Op NEX en a6000 kun je praktisch alle bestaande lenzen gebruiken, ook die van Nikon mits aangepaste adapter.

          A6000 gebruikt de e-mount lensvatting, hier heb je zoals bij nikon  DX en FX versies, in E-mount staat FE

          voor FF-lenzen, welke je uiteraard ook op a6000 kunt gebruiken, en E voor aps-c

          Je hebt in E-mount lenzen van sony, sony/zeiss, zeiss touit, sigma, tamron , samyang/rokinon etc.

          Sony zelf heeft 3 verschillende versies van 18-200mm lens en er is er eentje van tamron.

          Je hebt ook nog een 55-210mm.

          De kitlens is een compacte powerzoom met een kwaliteit gelijk aan deze vd meeste kitlenzen.

          overzicht  E-mount lenzen van sony http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...E-mount_lenses

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen voor Sony A6000

            Kort samengevat: een A6000 is een APS-C - elke Sony E-mount lens past daar dus op - gewone E-lenzen als FE-types dus.

            Je kan bovendien met convertoren nog heel wat ander glas gaan gebruiken (Sony LA-EA1,2,3,4) - zij het manuele chinese of hoge kwaliteits en ook dure convertoren (mogelijks zelfs met AF , die al dan niet traag of snel kan/zal zijn - ik heb het zelf nooit getest) ook nog via metabones en consoorten heel wat recenter glas. Geen ervaring verder mee - ook niet met degelijk N*k*n-glas.

            Of dat snel en/of geweldig werkt op de A6000 - geen idee - wacht misschien nog even op diegenen die echt over dat gerief beschikken en daar reviews over schrijven als u dat zou interesseren...

            De a6000 zou geweldig zijn qua AF - ik begin er ook ernstig over na te denken om er een aan te schaffen - al moet er dan toch wel wat ander speelgoed verkocht worden - je kan blijven verzamelen, maar daar doe ik niet aan mee.

            De A6000 heeft de nieuwere multi-flitsvoet - da's dus oftewel de nieuwe flashes kopen van Sony of met een convertor ADP-MAA werken (wie meer info wil - mailt maar privé - die notex-trol gaan we geen voer geven om de zaak hier te helpen animeren... ).

            Dyxum.com bevat nu ook e-mount en andere info - sonyalpharumors.com bevat regelmatig reviews van nieuwe lenzen - veel lezen, relativeren en vooral beeldjes kijken - daar wordt je wijzer van...

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen voor Sony A6000

              Het is des mensen om enkel eigen keuzes als enige juiste te beschouwen.

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen voor Sony A6000

                Moderator Warning: Op de man posts opgeruimd. Terzake mensen: als iemand van systeem wil veranderen, is dat zijn/haar goed recht. Ik zie wel meer mensen evolueren van een (zware) dSLR naar een (lichtere) systeemcamera.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen voor Sony A6000

                  Volgens mij,(maar ja,wie ben ik?),is de zware spiegelreflex met OVF op termijn gedoemd om te verdwijnen.2 jaar geleden zou ik dit ook niet geloofd hebben.Maar sinds enige tijd en vooral nu ik mijn A7 heb is dit helemaal omgeslagen.Uiteraard zijn er nog enige nadelen aan de EVF,maar deze kunnen op termijn wel opgelost worden.De nadelen wegen volgens mij niet meer op tegen de voordelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen voor Sony A6000

                    Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                    Ik ben van plan om in de toekomst een Systeem camera te kopen genaamd de Sony a6000.

                    Denk dat dit een mooie camera wel is. Maar nu ik ken niet veel van Sony hun lensen. Is de lens die je erbij kan nemen al wat waard? Zo een 14-50mm(als ik me niet vergis)?
                    En ik zou graag een hebben die wat meer kan inzoomen. Minstens 200 maar mag gerust meer zijn. Maar die toch snel en scherp is.

                    Kent iemand er wat meer van? En welke flister kan ik op zo een systeem camera het best nemen?
                    Welke lenzen zijn het nu geworden ? Zijn er f2.8 lenzen beschikbaar ? (zoom)
                    Last edited by Dirk007; 14 april 2014, 12:15.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen voor Sony A6000

                      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                      Ik ben van plan om in de toekomst een Systeem camera te kopen genaamd de Sony a6000.

                      Zo een 14-50mm(als ik me niet vergis)?
                      En ik zou graag een hebben die wat meer kan inzoomen. Minstens 200 maar mag gerust meer zijn. Maar die toch snel en scherp is.
                      a6000 of mijn Nex6 scheelt niet zoveel, en wat ik zelf de leukste lenzen vind, zijn deze :
                      35/1.8
                      10-18/4
                      18-200/3.5-5.6

                      Deze drie heb ik trouwens de hele tijd gebruikt tijdens de laatste vakantietrip naar Rome, ook al had ik er nog 3 andere bij (50/1.8, Sigma 19/2.8 en 16-50 PZ).
                      Met deze 3 lenzen en twee camera's (Nex-5N + Nex-6) zijn alle foto's gemaakt. Alle 3 zijn metalen lenzen, goed gebouwd, en leveren een prima beeldkwaliteit.

                      Alle films zijn gemaakt met Nex-5N + 18-200. De 5N is daarvoor ideaal wegens touch screen waardoor je tijdens het filmen voortdurend heel gemakkelijk de focus kan bijsturen. De 18-200 heeft een ideaal bereik voor film, heeft snelle en precieze AF, en is bijzonder goed gebouwd. Foto's met die lens zijn trouwens ook best de moeite. Niet meteen te vergelijken met de gemiddelde superzoom...

                      Als het compact moet, voor in de jaszak of zo, dan gebruik ik graag de 16-50 pancake zoom, of 35/1.8. De eerste is wat flexibeler qua bereik, maar minder lichtsterk, en vraagt ook wat dichtknijpen voor de betere resultaten. Welke ik meeneem hangt dan af van de omstandigheden (veel/weinig licht, ...) en van wat ik ermee wil gaan doen, zoals steeds.

                      Hopelijk heb je hier iets aan.
                      Last edited by K-2; 22 april 2014, 10:00.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen voor Sony A6000

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        wat ik zelf de leukste lenzen vind, zijn deze :
                        35/1.8
                        10-18/4
                        18-200/3.5-5.6
                        Kan ik bevestigen, zijn tegenwoordig ook mijn meest gebruikte lenzen. 35 f1.8 is een prachtlens, zeer universeel bruikbaar en op f3.5 ongelooflijk veel detailscherpte. Ook de 'oude' zilver 18-200 is nog altijd een dijk van een lens die ik zeer graag gebruik, ik vind wel dat je op 200mm best wat meer moet nijpen voor optimale scherpte, richting f8 bv. en dan heb je al echt veel licht nodig of hoge iso... vooral met 24MP zichtbaar, zou kunnen dat je met 16MP camera's wel betere scherpte hebt, is wat de limiet van deze lens.
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                        Comment

                        Working...
                        X