Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor natuurfotografie

    wat zijn de ideale eigenschappen van een lens die je wilt gebruiken voor natuurfotografie ?

    welke lens/lenzen raad je aan en waarom ?
    BD0789BE

  • #2
    Re: Lenzen voor natuurfotografie

    welk budget, cozze?
    welke vorm van natuurfotografie?
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen voor natuurfotografie

      Dé eigenschap van een goeie lens voor natuurfotografie is dat ze duur is
      Je hebt veel mm's nodig, ze moet scherp tekenen en zo lichtsterk mogelijk zijn, da's de ideale lens, dat kost dus geld dat het niet schoon meer is.
      Dus zoek je naar alternatieven en val je terug op de vraag van mm : welk budget en wat wil jer er mee doen ?
      Last edited by elsan; 10 januari 2007, 21:12.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen voor natuurfotografie

        het geen wat mij persoonlijk het meest aanspreekt is groot wild, sinds ik in Yellowstone ben geweest en met een van de rangers s'ochtends vroeg in een hutje stond te wachten om een moeder eland met jong te observeren helemaal verkocht.

        ik kan genieten van planten en zwammen echter boeien ze me minder als dieren.
        BD0789BE

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen voor natuurfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
          het geen wat mij persoonlijk het meest aanspreekt is groot wild, sinds ik in Yellowstone ben geweest en met een van de rangers s'ochtends vroeg in een hutje stond te wachten om een moeder eland met jong te observeren helemaal verkocht.

          ik kan genieten van planten en zwammen echter boeien ze me minder als dieren.
          Dan zou ik eens uitzien naar een 300mm F4.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen voor natuurfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Dan zou ik eens uitzien naar een 300mm F4.
            vast brandpunt of zoom ?

            kzit momenteel nog steeds alleen met mn kitlens van D70s (18-70 f3.5-4.5) mij lijkt het dan handiger ook in het dag dagelijks gebruik om een zoom 70-300 ofzo aan te schaffen, en als ik de lens ook nog is kan gebruiken om de mushing mee vast te leggen (sledehondensport) mooi meegenomen. want een studenten budget is klein heeel klein op dit moment statiefje in aantoch want een tele gebruiken zonder statief das vragen om bewegingsonscherpte zeker in mn handen
            BD0789BE

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen voor natuurfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
              vast brandpunt of zoom ?
              Wat denk je? Een 300 mm F4 is nooit een zoom.

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen voor natuurfotografie

                Je wil een lens met een groot bereik, die snel genoeg is om sportevenementen vast te leggen en voldoende mm's heeft om wildlife te fotograferen maar je hebt geen uitgebreid budget?

                Ouwe trouwe 50-500 Heeft me nog nooit in de steek gelaten, zolang er maar licht is.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen voor natuurfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Je wil een lens met een groot bereik, die snel genoeg is om sportevenementen vast te leggen en voldoende mm's heeft om wildlife te fotograferen maar je hebt geen uitgebreid budget?

                  Ouwe trouwe 50-500 Heeft me nog nooit in de steek gelaten, zolang er maar licht is.

                  ne mens kan sparen he tis maar dat ik weet hoelang ik moet sparen en tweedehands markt bestaat ook nog
                  BD0789BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen voor natuurfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Wat denk je? Een 300 mm F4 is nooit een zoom.
                    dat die 300mm F4 vastbrandpunt had wist ik nu ook al wel, mn vraag was echter bedoeld of een zoom evengoed zou kunnen zijn en zit je nog steeds met je 300 mm

                    dus dan aan u de vraag of je me kan uitleggen of er een kwaliteitsverschil zit tussen een 300 vastbrandpunt of een bv 70-300mm ? zoja hoe komt dit ?

                    bij leren is altijd leuk he
                    BD0789BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen voor natuurfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
                      ne mens kan sparen he tis maar dat ik weet hoelang ik moet sparen en tweedehands markt bestaat ook nog
                      Voor een studentenbudget is de Sigma 400 5.6 APO een leuke lens. Tweedehands te vinden tussen de 200 en 300 euro.
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen voor natuurfotografie

                        Yep de bekende Bigma is idd een beest van een lens, lekker scherp en flexibel in mm gebruik, die ook in minder heldere omstandigheden z'n plan trekt, zolang je maar de ISO waarde even op 1600 of hoger zet. De ruis goed mee hoor met de moderne camera's van tegenwoordig.
                        En mocht je je er aan storen kan je die nog vrij goed wegwerken in CS of Noiseware en dergelijke.

                        And most important, you can't beat the price!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen voor natuurfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                          Voor een studentenbudget is de Sigma 400 5.6 APO een leuke lens. Tweedehands te vinden tussen de 200 en 300 euro.
                          Ja, maar werkt ze probleemloos op recente cameras ?
                          Momenteel staat er bvb een Sigma 300mm f4 APO AF te koop op Ebay, maar de verkoper zegt er zelf bij dat ze op een EOS 300D enkel op F4 werkt.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzen voor natuurfotografie

                            of er een kwaliteitsverschil zit tussen een 300 vastbrandpunt of een bv 70-300mm ? zoja hoe komt dit ?

                            Ik zou van die 70-300 budgetzooms afblijven. De kwaliteit is niet echt om naar huis over te schrijven en je krijgt er na een paar maand waarschijnlijk toch spijt van. Beter een beetje verder doorsparen. Mijn mening hé.
                            fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzen voor natuurfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                              of er een kwaliteitsverschil zit tussen een 300 vastbrandpunt of een bv 70-300mm ? zoja hoe komt dit ?

                              Ik zou van die 70-300 budgetzooms afblijven. De kwaliteit is niet echt om naar huis over te schrijven en je krijgt er na een paar maand waarschijnlijk toch spijt van. Beter een beetje verder doorsparen. Mijn mening hé.
                              mn nonkel heet die nikkor 70-300 euhm wat is da van diafragma ? die G lens van rond e 300 euries ofzo

                              die leen ik wel eens als ik weg ben en die is idd niet echt super te noemen en een lens die enkel in perfecte omstandigheden degelijk resultaat heeft is dus niet goed wanneer heb je perfecte omstandigheden

                              bedankt voor je raad alvast !!

                              nog aanraders ?

                              vraagje op wat gewicht moet ik tellen tis dat ik binnen een week of twee mn nieuw statief ga kopen en ik dus moet rekening houden met gewicht ivm het hoofd datik ga kopen ?

                              D70s met 400 mm wat weegt dat zo ruw weg ? een kilo of twee drie ?meer ?
                              BD0789BE

                              Comment

                              Working...
                              X