Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen uitbreiden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen uitbreiden

    Goedenavond,

    Ik vindt het nu eens nodig om m'n fotorugzak geleidelijk eens wat bij te vullen/ veranderen van wat (oude) lenzen.
    wat ik nu heb: nikon D90, nikon sb-700, sigma macrolens 105mm f2.8, de kitlens 18-70mm, en een sigma 18-200mm f3.5.
    wat ik vooral doe: landschap, macro,macro,macro....

    ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe lens waarmee ik in de kerstperiode mooi binnenfoto's kan maken zonder mijn sb-700 nodig te hebben,
    ik weet dat het eens in de schoot gestaan heeft maar vind deze niet meer terug.
    ik was aan het denken aan een 50mm 1.8f of een 35mm 1.8f.
    Maar wat zijn hiertussen juist de verschillen? En welke lens ga je het meeste gebruiken ( doel:binnen, donkere kerstmarkt,...)

    Ook zou ik graag m'n telelens upgraden. Hier viel m'n oog op: Sigma 120-400mm F4.5-5.6 APO RF DG OS HSM Nikon (809euro) of een
    sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS NIKON (828euro)
    (doel: vooral vogels fotograferen, waar ik nu met een 200mm heel beperkt in zit)

    en tot slot een groothoeklens? voor landschap fotografie. of zit ik ook goed met de 50mm / 35mm zoals in mn eerst vraag...


    Alvast bedankt

    Nikon D90, Canon G7x macro 105mm, Nikon 18-70mm, Sigma 70-200mm, 35mm 1.8f, SB-700
    www.rvefotosite.be

  • #2
    Re: lenzen uitbreiden

    voor binnen:
    zoom: 17-50/55 2.8 VR/VC/OS of 24-70 2.8
    prime: 28mm of 35mm, 50 is op een crop nogal lang mogelijks

    een prime is meestal lichtsterker dan een zoom-lens en geeft veelal ook betere resultaten (niet altijd), wel zit je met een heel beperkte scherptediepte wijd open en moet je met je voeten 'zoomen'
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: lenzen uitbreiden

      Mijn ervaring is dat in echt donkere omstandigheden je niet toekomt met enkel een lichtsterke lens, zeker geen f2.8.

      Maar een lichtsterke prime is wel beter om in combinatie met je flitser te gebruiken, maar een nadeel zoals SVIS al terecht aanhaald is dat met grote diafragma's je dof klein wordt, zeker met groepen soms té klein. Maar hoe wijder je lens ,hoe minder snel je hiervan last hebt.

      Ik zou je in combinatie met je D90 ook de 35mm aanraden, een leuke lens die ik graag gebruikte op crop.

      En voor een kerstmarkt kan een éénbeen ook goed dienst doen, een iets langere sluitertijd geeft dan een scherpe markt met wat wazige mensen wat mooi en dynamisch kan zijn
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: lenzen uitbreiden

        Zoals hierboven vermeld de 35mm kiezen.

        Ik heb zelf een 50mm op mijn D7000. En hij komt veel te ver om binnenhuis te fotograferen.
        Door de 50mm op een crop sensor mis ik meestal leuke momenten.

        Natuurlijk het valt te zien,.. Indien het te donker is zal je ofwel je flash moeten gebuiken of je ISO verhogen.
        Ik ken de ISO prestaties niet van de D90 maar op de D7000 lukt dat wel.
        Like it Facebook
        Flikr
        Website Original Frame

        Comment


        • #5
          Re: lenzen uitbreiden

          Voor de telelens zou ik toch gaan voor de 50-500/4.5-6.3 APO DG OS HSM klikkie
          Deze heb ik op mijn D90 en is een super lens om mee te werken.
          kwalitiet is zeer goed.
          Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

          Comment


          • #6
            Re: lenzen uitbreiden

            Oorspronkelijk geplaatst door reno Bekijk bericht
            .......

            ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe lens waarmee ik in de kerstperiode mooi binnenfoto's kan maken..
            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: lenzen uitbreiden

              bedankt!
              ik denk dat ik dan eens wat ga kijken waar ik de 35mm prime lens kan vinden...
              en dan eens wat sparen voor de telelens 500mm
              nogmaals bedankt!

              Nikon D90, Canon G7x macro 105mm, Nikon 18-70mm, Sigma 70-200mm, 35mm 1.8f, SB-700
              www.rvefotosite.be

              Comment

              Working...
              X