Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze Canon 350d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenskeuze Canon 350d

    Ik wil eerdaags overstappen op de Canon 350D. Heb nu de Sony V1, en het hele lenzen verhaal is voormij dus nieuw. Ik heb er nu een paar uitgezocht, maar hoe meer ik lees des te groter word mijn lijst en mijn twijfel

    Wat wil ik.. veel natuur, bloemen, mensen, dieren (dierentuin, vogels, mijn honden, insekten) En ook actie foto's nm hondensport (behendighed)

    Ik heb uitgezocht tot nu toe :

    1 Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC


    2a Sigma AF 55-200/4,0-5,6 DC

    2b Canon EF 75-300mm f/4-5.6 lll USM

    2c Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS (deze is met stabilisator)


    3 Canon EF-S 60mm f/2.8mm Macro USM

    tussen 2a, 2b, 2c, kan ik niet kiezen...en dan het totaal plaatje is dit goed?

    Groetjes Mirjam

  • #2
    Re: lenskeuze Canon 350d

    Ik mis lichtsterkte in je keuze, een lens die snel aan een diafragma van 5.6 zit is niet echt mijn keuze. Waarom geen Tamron 28-75 met en F2.8 over héél de lijn ?

    my2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: lenskeuze Canon 350d

      Goede suggestie van Digipics! Ik zie in het lijstje van wat je wil fotograferen geen architectuur staan, dus wellicht heb je aan 28mm genoeg groothoek (al zal het waarschijnlijk wel minder groothoek zijn dan je vorige camera!). Dus als andere suggesties:

      1a Tamron 28-75 f2.8
      1b Sigma 24-70 f2.8

      En wat de telezoom betreft:
      2d Sigma 70-300 f4,0-5,6 APO
      Actiefoto's zullen hiermee misschien lastig worden bij niet al te veel licht, maar anders kom je terecht bij Canon L glas of de Sigma 70-200 f2.8 en zo te zien liggen die boven je budget.

      Lees ook eens de topics over macro-converters en tussenringen. Met zo'n oplossing boet je een beetje in op het resultaat, maar kan je veel geld uitsparen t.o.v. een speciale macrolens.
      Gijs
      Canon apparatuur

      http://gijsvo.fotopic.net/

      Comment


      • #4
        Re: lenskeuze Canon 350d

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Ik mis lichtsterkte in je keuze, een lens die snel aan een diafragma van 5.6 zit is niet echt mijn keuze. Waarom geen Tamron 28-75 met en F2.8 over héél de lijn ?

        my2cents
        Jef, dat ik de tijd nog mag meemaken dat jij een Tamron gaat aanraden

        Maar wel een ZEER goede lens, zeker als je ook de prijs in acht neemt
        Last edited by Wimpy; 26 maart 2005, 09:48.

        Comment


        • #5
          Re: lenskeuze Canon 350d

          Koop anders de speciale 350D kit met de Canon EF-s 17-85 mm f4-5.6 IS USM lens. Dan heeft u meteen Beeldstabilisatie – compensatie tot maximaal 3 stops .

          Die kits hebben hier in Belgie een going prijs van €1450 tot €1550.-
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Re: lenskeuze Canon 350d

            Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
            Jef, dat ik de tijd nog mag meemaken dat jij een Tamron gaat aanraden
            Maar wel een ZEER goede lens, zeker als je ook de prijs in acht neemt
            Ja man, voor mij van mijn L lenskes af te houden zal meer nodig zijn, maar ik kan er wel inkomen dat iemand die start niet direct na de aankoop van een nieuwe DSLR een L objectief gaat kopen van meer dan 1000 Euro.

            My2cents
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: lenskeuze Canon 350d

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              Ik mis lichtsterkte in je keuze, een lens die snel aan een diafragma van 5.6 zit is niet echt mijn keuze. Waarom geen Tamron 28-75 met en F2.8 over héél de lijn ?

              my2cents
              Ik fotografeer voornamelijk buiten, is dit dan nodig ?

              groetjes mirjam

              Comment


              • #8
                Re: lenskeuze Canon 350d

                Oorspronkelijk geplaatst door Gijs
                Dus als andere suggesties:

                1a Tamron 28-75 f2.8
                1b Sigma 24-70 f2.8

                En wat de telezoom betreft:
                2d Sigma 70-300 f4,0-5,6 APO
                Actiefoto's zullen hiermee misschien lastig worden bij niet al te veel licht, .
                De macro lens ga ik pas later kopen,, dus dat kan nog even wachten eventueel wat me wat butget betreft wat meer ruimte geeft.
                De actiefoto's zullen ook meestal buiten zijn, dan ook te weinig licht ?

                Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik (nog) geen idee heb hoeveel dichterbij je iets haalt met bv 200 of 300 . Is misschien voor dierentuinwerk/hondensport 200 al genoeg ?

                groetjes Mirjam

                Comment


                • #9
                  Re: lenskeuze Canon 350d

                  Oorspronkelijk geplaatst door flatcoat
                  De actiefoto's zullen ook meestal buiten zijn, dan ook te weinig licht ?
                  Dat zal wel lukken dan, vooral bij zonnig weer.

                  Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik (nog) geen idee heb hoeveel dichterbij je iets haalt met bv 200 of 300 . Is misschien voor dierentuinwerk/hondensport 200 al genoeg ?
                  Dat zou heel goed kunnen ja, dat 200mm dan genoeg is. Toch zou ik dan nog steeds de Sigma 70-300 APO aanraden, want die is op 200mm veel scherper en lichtsterker dan de Sigma 55-200 die je noemde.
                  Gijs
                  Canon apparatuur

                  http://gijsvo.fotopic.net/

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenskeuze Canon 350d

                    Oorspronkelijk geplaatst door flatcoat
                    De actiefoto's zullen ook meestal buiten zijn, dan ook te weinig licht ?
                    Met een 300mm ga je al snel 1/250s en liefst 1/500s nodig hebben om de actie te bevriezen. Een 350D gaat wel hogere ISO waarden zonder ruis aan kunnen, maar je gaat toch altijd voldoende licht moeten hebben om niet onder de F 5.6 te duiken

                    Oorspronkelijk geplaatst door flatcoat
                    Wat wil ik.. veel natuur, bloemen, mensen, dieren (dierentuin, vogels, mijn honden, insekten) En ook actie foto's nm hondensport (behendighed)
                    De sluitertijd en de iso waarden hebben eigenlijk niet zoveel invloed op dit type van foto's. Te lage sluitertijden geven natuurlijk aanleiding tot bewegingsonscherpte, maar het verschil van een landschap, bloem, portret, etc op 1/125 of 1/2000 ga je niet zien.

                    Het diafragma heeft hier dan weer wel een grote invloed op het resultaat. Het zal immers de DOF (depth of field) bepalen, maw wat op je foto scherp en onscherp is. Bij natuurfotografie, maar nog veel meer bij portretfotografie ga je met een beperkte DOF (= grote lensopening of klein diafragma getal) een effect in je foto's kunnen legen die ze totaal onderscheiden van een foto gemaakt met een hoger diafragmagetal. Ook hier ga je met een F5.6 of F4 net niet "ver genoeg" kunnen gaan. Een laag diafragmagetal is wel minder nodig bij breedhoek omdat de DOF daar zowiezo al vrij groot is om met diepte onscherpte te kunnen spelen. Maar bij een tele kan het werken aan F2.8 of nog lager pareltjes opleveren. En eenmaal je een lens boven zeg maar de 50mm hebt met een opening rond F2.8 dan kan dit bepaald verslavend werken om wijd open te fotograferen.
                    DigiCam

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenskeuze Canon 350d

                      Oorspronkelijk geplaatst door flatcoat

                      Wat wil ik.. veel natuur, bloemen, mensen, dieren (dierentuin, vogels, mijn honden, insekten) En ook actie foto's nm hondensport (behendighed)

                      Ik heb uitgezocht tot nu toe :

                      1 Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC

                      2a Sigma AF 55-200/4,0-5,6 DC

                      2b Canon EF 75-300mm f/4-5.6 lll USM

                      2c Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS (deze is met stabilisator)

                      Van de 300 mm ben ik voorlopig maar even afgestapt, tzt als het nodig is kan ik altijd nog verder uit te breiden.

                      Inmiddels heb ik ook nog gevonden :
                      Sigma AF 18-50/2.8 EX DC
                      Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM

                      betere keuze?

                      groetjes Mirjam

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenskeuze Canon 350d

                        Ikzelf heb een Sigma AF 18-125/3.5-5.6 DC, over deze lens ben ik heel tevreden, ook qua scherpte, misschien niet de kwaliteit van een "L" lens, waar ik nog geen ervaring mee heb, maar ik gebruik deze toch als standaardlens, vooral wegens het grote bereik.
                        Mijn tweede lens is de Canon EF 75-300mm f/4-5.6 lll USM,waarmee ik zeer veel sportfotografie doe, en dat lukt me aardig, dus voor een bescheiden budget kun je toch een aardig bereik samenstellen waarmee je alle kanten uitkan.
                        Sony A7III & Sony A7 RIII
                        Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                        Comment


                        • #13
                          Re: lenskeuze Canon 350d

                          Oorspronkelijk geplaatst door flatcoat
                          Ik fotografeer voornamelijk buiten, is dit dan nodig ?

                          groetjes mirjam

                          Een lichtsterk objectief is altijd in het voordeel.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: lenskeuze Canon 350d

                            Ben het 100% eens met Digipics. Dichtknijpen kan altijd nog. Verder open niet als je het minimum bereikt hebt. Helaas hangt er wel een kostenplaatje aan.

                            Ikzelf lever liever bereik in tegen snelheid dan andersom. Bereik kun je nog enigzins redden door croppen. Snelheid is niet te omzeilen en betekent slechte of geen foto's onder bepaalde omstandigheden.
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: lenskeuze Canon 350d

                              Ikzelf heb een Sigma 28-105 f2.8-4, die is absoluut niet duur en toch tamelijk lichtsterk. Een mens wil altijd wel meer zoom maar ja, dat kost oftewel aan lichtsterkte, of veel geld

                              (€ 189 bij www.cornevaniperen.nl)

                              Of die lens geweldig scherp is? Ik ben er tevreden mee, heb (nog) geen ervaring met L-glas en heb 'maar' 3 megapixels

                              Comment

                              Working...
                              X