Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensbaby

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensbaby

    Wie heeft er ervaring met de creative kits van lensbaby? Is het echt zo leuk als er beweerd wordt, of is het slechts een duur speeltje? Is het ook echt zo makkelijk als ze zeggen, of is het toch moeilijker? En hoe zit het met de duurzaamheid/ stevigheid?

  • #2
    Re: Lensbaby

    leuk spul maar verveelt erg snel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lensbaby

      heb zelf de lensbaby 3g, leuk voor even, maar zoals Bouk zegt, verveelt erg snel.

      Comment


      • #4
        Re: Lensbaby

        Ik heb geen Lensbaby maar ik volg mijn voorgaangers. Ik denk trouwens dat met Photoshop kan je een groot aantal effecten nabootsen

        Comment


        • #5
          Re: Lensbaby

          ik heb er één besteld, zou deze week moeten aankomen, ben wel fan van sommigen hun werk zoals deze:

          http://500px.com/photo/61901885 of deze http://500px.com/search?q=lensbaby effecten die je volgens mij enkel met de lensbaby kan bereiken. Mooi als afwisseling van je andere macrolens vind ik.
          Kijk ook eens naar mijn foto's: https://500px.com/alidajorissen

          Comment


          • #6
            Re: Lensbaby

            ter inspiratie een paar voorbeeldjes die ik met de lenababy heb gemaakt.
            Het is en blijft een "speeltje" dat je niet zo erg veel zal gebruiken, maar waarmee je toch aardige dingen kan doen. Ik heb het inelk geval meestal bij me. Gezien alles manueel is in te stellen mag je zeker niet denken dat je er meteen mooie foto's mee maakt. Het is even oefenen!





            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

            Comment


            • #7
              Re: Lensbaby

              Ik gebruik de Lensbaby Composer af en toe, vooral voor (niet geposeerde) portretten.
              Het manueel instellen van je camera kan je doen door "trial & error", maar soms verlies je daarmee wat tijd en is de foto die je voor ogen had al verdwenen. Ik heb voor mezelf een truukje bedacht dat op 1 stop nauwkeurig me de juiste combinatie van ISO, diafragma en sluitertijd geeft en dat werkt meestal heel goed. echt!!
              Het scherpstellen is niet zo makkelijk en vaak is hetgeen je net scherp wilde onscherp of staat de "sweet spot" niet op de plaats die je voor ogen had. Je kan deze sweet spot makkelijk instellen wanneer je je camera op een oppervlak met een bepaald patroon richt, dan zie je goed waar deze spot zich bevindt. Het scherpstellen tijdens het fotograferen doe ik nu via de live view-functie van mijn toestel. Hiermee kan je inzoomen op je 'sweet spot' en dan kan je haarfijn scherpstellen. Ik zoom dan niet meer uit en schiet dan onmiddellijk mijn foto.
              groet, Jeti

              Comment


              • #8
                Re: Lensbaby

                Oorspronkelijk geplaatst door jeti Bekijk bericht
                Ik gebruik de Lensbaby Composer af en toe, vooral voor (niet geposeerde) portretten.
                Het manueel instellen van je camera kan je doen door "trial & error", maar soms verlies je daarmee wat tijd en is de foto die je voor ogen had al verdwenen. Ik heb voor mezelf een truukje bedacht dat op 1 stop nauwkeurig me de juiste combinatie van ISO, diafragma en sluitertijd geeft en dat werkt meestal heel goed. echt!!
                Het scherpstellen is niet zo makkelijk en vaak is hetgeen je net scherp wilde onscherp of staat de "sweet spot" niet op de plaats die je voor ogen had. Je kan deze sweet spot makkelijk instellen wanneer je je camera op een oppervlak met een bepaald patroon richt, dan zie je goed waar deze spot zich bevindt. Het scherpstellen tijdens het fotograferen doe ik nu via de live view-functie van mijn toestel. Hiermee kan je inzoomen op je 'sweet spot' en dan kan je haarfijn scherpstellen. Ik zoom dan niet meer uit en schiet dan onmiddellijk mijn foto.
                groet, Jeti
                Een zoveelste bewijs dat de toekomst een ( geavanceerd ) EVF is, en niet langer OVF.

                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Lensbaby

                  Ik vind lensbaby heel leuk. Zelf had ik ook heel wat problemen met scherpstellen op mijn 60D. Ik heb dan een adapter EF-E gekocht om de spullen op de nex te gebruiken. Met focuspeaking. Super
                  FLICKR PHOTOSTREAM
                  Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lensbaby

                    Gebruik redelijk veel lensbaby , biedt veel creatieve mogelijkheden. Oorspronkelijk gekocht voor FF DSLR, maar was vrij moeilijk om mee te werken en juist effect in te schatten zelfs met grote heldere zoeker.
                    Heb nu een toestel met EVF en dan wordt werken met lensbaby (en niet alleen met lensbaby) veel eenvoudiger.
                    Indien je een creatieve fotograaf bent is de lensbaby een nuttig ding.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lensbaby

                      Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                      Gebruik redelijk veel lensbaby , biedt veel creatieve mogelijkheden. Oorspronkelijk gekocht voor FF DSLR, maar was vrij moeilijk om mee te werken en juist effect in te schatten zelfs met grote heldere zoeker.
                      Heb nu een toestel met EVF en dan wordt werken met lensbaby (en niet alleen met lensbaby) veel eenvoudiger.
                      Indien je een creatieve fotograaf bent is de lensbaby een nuttig ding.
                      Is de Lensbaby nou creatief of moet de fotograaf creatief zijn?
                      Ik snap niet!
                      Paul

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lensbaby

                        Laat ons stellen dat de lensbaby een creatief fotograaf meer creatieve mogelijkheden biedt?


                        Voor mij is de lensbaby (de Creative Composer in mijn geval) een lensje waarmee je niet even snel een vakantiefoto schiet. Ik gebruik het op momenten dat ik tijd en zin heb om eens "iets anders" aan mijn collectie toe te voegen. Het feit dat je alles manueel moet instellen, en zitten prutsen met diafragmaringetjes, maakt dat je nog eens wat intenser bezig bent met hoe je je foto wil maken, met de technische aspecten en de "artisitieke" aspecten.
                        Met welke lens kan je voor €180 nog zoveel pret beleven?
                        It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lensbaby

                          Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
                          Laat ons stellen dat de lensbaby een creatief fotograaf meer creatieve mogelijkheden biedt?


                          Voor mij is de lensbaby (de Creative Composer in mijn geval) een lensje waarmee je niet even snel een vakantiefoto schiet. Ik gebruik het op momenten dat ik tijd en zin heb om eens "iets anders" aan mijn collectie toe te voegen. Het feit dat je alles manueel moet instellen, en zitten prutsen met diafragmaringetjes, maakt dat je nog eens wat intenser bezig bent met hoe je je foto wil maken, met de technische aspecten en de "artisitieke" aspecten.
                          Met welke lens kan je voor €180 nog zoveel pret beleven?
                          In ieder geval tof dat je er veel plezier mee hebt, dat hoort bij fotografie heb ik geleerd,
                          er plezier in hebben, (in ieder geval voor een hobby-shooter denk ik, professioneel weet ik helaas niets van).
                          Leuk lensje dus!
                          Veel succes,
                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lensbaby

                            zelf heb ik pas de composer pro met macro converters gekocht. Het is inderdaad even wennen. Heb enkel een paar macro foto's genomen (http://tuinkatjes.500px.com/lensbaby_) maar ik vind het wel leuk om ermee te fotograferen. Het is weer wat anders.
                            Kijk ook eens naar mijn foto's: https://500px.com/alidajorissen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lensbaby

                              Oorspronkelijk geplaatst door tuinkatjes Bekijk bericht
                              zelf heb ik pas de composer pro met macro converters gekocht. Het is inderdaad even wennen. Heb enkel een paar macro foto's genomen (http://tuinkatjes.500px.com/lensbaby_) maar ik vind het wel leuk om ermee te fotograferen. Het is weer wat anders.
                              De macro lensjes heb ik er ook bij, en ja, scherpstellen wordt dan wel een uitdaging.


                              Duidelijk een lensje met voor- en tegenstanders
                              It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                              Comment

                              Working...
                              X