Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor EOS 350D

    hoi,nu ben ik zo ver ik sta op het punt de canon EOS 350D te kopen
    alleen de body en zou daar graag een degelijke lens bij willen waar ik veel kan mee fotograferen,kunnen jullie me helpen welke keus ik moet maken?
    mijn voorkeur gaat uit naar EF-S 10-22mmf/3.5-4.5USM
    -of de 28-135mmf/3.5-5.6IS USM
    de prijs speelt geen rol tot 750-800 euro maar zou graag op vakantie maar 1 lens willen meenemen
    alvast bedankt

  • #2
    Re: lens voor EOS 350D

    Welk type vakantie als ik vragen mag?

    Voor mij zou de 28-135 het beste passen, omdat die een goede all-rounder is (misschien met net een beetje te weinig breedhoek).
    De 10-22 is dan weer een hele mooie breedhoek, maar geeft veel minder kans tot inzoomen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: lens voor EOS 350D

      Ik vind je keuze eigenlijk raar.

      De lenzen waartussen je kiest zijn heel verschillend qua bereik en de ene heeft te weinig tele de andere te weinig groothoek.

      Ik zou eigenlijk de 17-85 IS aanraden dat lijkt mij een betere combinatie indien je zoveel mogelijk met 1 lens wil doen.

      Comment


      • #4
        Re: lens voor EOS 350D

        Goed, je zal je dat niet beklagen! Ik had een 300d waar ik heel blij mee was maar heb die recent ingeruild voor een 350d en die is over de hele lijn nog beter...

        Ik heb (naast een 70-300 DO) ook beide lenzen waar je van spreekt. Het is gek dat je een keuze overweegt tussen die twee. De 10-22 is echt een fantastische lens, maar tenzij je een absolute breedhoek-junk bent is alleen de 28-135 universeel genoeg voor het doel dat je beschrijft (bij mij is ie goed voor drie kwart van de foto's). Die heeft bovendien de IS (Image Stabilisation) functie. Jammer is dan alleen dat je dan net niet veel breedhoek hebt; tenzij je de 18-55 kitlens zou aanschaffen en toch nog meenemen: hij is erg licht en de kwaliteit valt echt wel mee. ( Mocht je er een zoeken dan is die van mij beschikbaar voor een leuk prijsje - maar dat moet ik ergens anders adverteren . Waarom? - zie hieronder!)

        Net vandaag heb ik ter vervanging van mijn kitlens een universele "reiszoom" aangeschaft: de Sigma 18-200. Voor de helft van wat de 10-22 zou kosten en 2/3 van de 28-135. Kan er natuurlijk niet echt veel van zeggen maar wat ik geprobeerd heb komt er erg goed uit (behoorlijk beter dan die kitlens, iets minder dan mijn 28-135, maar niet veel). Gigantisch zoombereik, erg compact en aangenaam in de omgang, gegeven de prijsklasse.

        Er is al hier heel wat info en fotomateriaal beschikbaar [niet van mij dus...]:

        http://users.skynet.be/Francis/D70/Hans.jpg - onwaarschijnlijk scherpe foto!
        Op vraag van Koen ( immage ) en met zijn aanbevelingen heb ik enkele testfoto's gemaakt met deze lens. Door de stand van de zon en de ligging van mijn terras was ik genoodzaakt een beetje tegen licht in te fotograferen. De resultaten kan je bekijken op http://users.skynet.be/Francis/18-200/ EDIT : steeds scherpgesteld op


        Succes met de keuze!

        Paul

        P.S. Ben er vandaag toch maar even op uit getrokken en snel zelf een paar (grijsweer-)kiekjes gemaakt: www.pixagogo.com/0280105208
        Last edited by paulrmc; 1 juni 2005, 00:57.
        650diesel etc.
        "There's nothing like adding a touch of chaos to an existing state of confusion."

        Comment

        Working...
        X