Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens met macro functie voor Nikon D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens met macro functie voor Nikon D300S

    Welke lens met macro functie is volgens jullie de beste aankoop voor mijn Nikon D300s
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: lens met macro functie voor Nikon D300S

    Tja, daar is nu eens geen antwoord op mogelijk. Ik zie dat je al een tijdje geregistreerd bent dus zal je toch moeten weten dat een beetje meer info noodzakelijk is EN dat er over macrolenzen oneindig veel draadjes lopen

    Dus: wat wil je fotograferen? Insecten, stilleven, bloemen, ...
    Wat is je budget?
    Moet het een dedicated macro lens zijn of een "gewone" lens die het label Macro meekrijgt omdat ze van iets dichter kan scherpstellen?

    Comment


    • #3
      Re: lens met macro functie voor Nikon D300S

      Afhankelijk van het te fotograferen onderwerp en de afstand hiertoe, kun je denken aan de volgende uitstekende macro-objectieven:
      - Nikkor AFS 60mm micro
      - Nikkor AFS 105mm VR micro
      - Sigma 150mm HSM (zwaar)
      - Tamron 180mm ( helaas zonder motor)
      Advies: verdiep je ook een beetje in de macro-literatuur, omdat dit niet de makkelijkste tak van sport is in de fotografie!
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: lens met macro functie voor Nikon D300S

        Inderdaad deze laatste type van lens bedoel ik


        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Tja, daar is nu eens geen antwoord op mogelijk. Ik zie dat je al een tijdje geregistreerd bent dus zal je toch moeten weten dat een beetje meer info noodzakelijk is EN dat er over macrolenzen oneindig veel draadjes lopen

        Dus: wat wil je fotograferen? Insecten, stilleven, bloemen, ...
        Wat is je budget?
        Moet het een dedicated macro lens zijn of een "gewone" lens die het label Macro meekrijgt omdat ze van iets dichter kan scherpstellen?
        Last edited by daddy yo yo; 29 mei 2010, 09:25.
        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

        Comment


        • #5
          Re: lens met macro functie voor Nikon D300S

          De beste? das simpel

          Micro-Nikkor AF 200mm f/4 D ED

          pro
          lange werkafstand, zijdezacht bokeh, vlijmscherpe resolutie, voor FX en DX geschikt (je weet maar nooit), waardevast, nooit iemand gehoord over grote samplevariatie.

          con
          duur (maar waardevast), zwaar, geen AF-S ingeval je het objektief voor "andere" doeleinden wilt gebruiken.

          Comment

          Working...
          X