Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens keuze

    Hallo,

    Ik sta op het punt een kamera te kopen; de nikon D80 of de nikon D200. Iedereen zegt, koop de goedkoopste en neem betere lenzen.

    De lensen die ik wil aanschaffen zijn:

    - Tamron 17-50/2.8 ipv Nikon 17-55/2.8
    - Tamron 90/2.8 Macro ipv Nikon 105/2.8 VR
    - Nikon 70-300

    Als mijn lenskeuze goed is, welke kamera pas daar dan het beste bij? Of maakt dat niets uit?

    Alvast bedankt voor het meedenken.

  • #2
    Re: lens keuze

    Oorspronkelijk geplaatst door jafieb Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik sta op het punt een kamera te kopen; de nikon D80 of de nikon D200. Iedereen zegt, koop de goedkoopste en neem betere lenzen.

    De lensen die ik wil aanschaffen zijn:

    - Tamron 17-50/2.8 ipv Nikon 17-55/2.8
    - Tamron 90/2.8 Macro ipv Nikon 105/2.8 VR
    - Nikon 70-300

    Als mijn lenskeuze goed is, welke kamera pas daar dan het beste bij? Of maakt dat niets uit?

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Als die erop passen zal dat wel een goede keuze zijn.

    Comment


    • #3
      Re: lens keuze

      Beide zijn goede kameras. Als je nog niet zo ver staat in de fotografie, neem dan de D80 en hou een hoop geld in je zakken.

      De Tamron 17-50 heb ik zelf en kan ik aanraden, dan anderen ken ik niet, al heb ik van de Tamron 90/2.8 Macro al veel goede dingen gehoord en gezien.

      Mvg,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: lens keuze

        Je lenskeuze is vrij goed, alhoewel de Tokina 100mm ook heel goed is en nog goedkoper.
        De 17-50 van Tamron moet vrij aardig zijn, alhoewel ik zelf nooit een echt goede 28-75 te pakken heb gekregen die vergelijkbaar in elkaar steekt. De Tokina 16-50 lijkt me echt heel goed gaan worden maar is voorlopig nog steeds virtueel.
        De 70-300 van Nikon heb je in vele uitvoeringen. De nieuwste met Vr schijn eindelijk vrij goed te zijn voor rond de 550 euro maar is je budget lager dan zou ik de Tamron aanbevelen die zeer goed is voor de lage prijs. Die heeft bovendien macro 1:2 en dat allemaal voor een prijs die momenteel zelfs ONDER de G lens van Nikon komt (en uit de zelfde fabriek )
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X