Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

    Na het surfen op youtube kwam ik dit filmpje tegen
    Just announced at Focus 2010 the new Lee filter BF holder for the Nikon 14-24mm lens. For more information visit our website www.robertwhite.co.uk or email s...

    Eindelijk zou ik zeggen maar waar zijn deze filter houders van Lee te koop ?
    D700

  • #2
    Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

    Hallo

    Lee filters kan je via internet vinden bv in de UK. Google maar eens.

    Ik heb zo een stel filters en adapter. Ik ben er zeer tevreden van. Voor gebruik met deze lens 14-24 stel ik me de vraag of je geen reflectie krijgt omdat het filter niet helemaal aansluit. Als het filter niet aansluit op de lens dan krijg je reflecties langs de kant van het filter en de lens. Het contrast vermindert en je krijgt eveneens reflecties op je foto. Het zal niet zo beduidend zijn aangezien ik vermoed dat er slechts beperkt luchtspleten zijn.

    groet
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

    Comment


    • #3
      Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

      robert white uk heeft ze. Kosten wel een fortuin.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

        Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
        Hallo

        Lee filters kan je via internet vinden bv in de UK. Google maar eens.

        Ik heb zo een stel filters en adapter. Ik ben er zeer tevreden van. Voor gebruik met deze lens 14-24 stel ik me de vraag of je geen reflectie krijgt omdat het filter niet helemaal aansluit. Als het filter niet aansluit op de lens dan krijg je reflecties langs de kant van het filter en de lens. Het contrast vermindert en je krijgt eveneens reflecties op je foto. Het zal niet zo beduidend zijn aangezien ik vermoed dat er slechts beperkt luchtspleten zijn.

        groet
        Indien er sterker licht in je rug zit bij het fotograferen ga je gegarandeerd last krijgen van licht dat reflecteerd op achterkant van de harsfilters en zo de lens binnenkaatst. De filter sluit niet volledig nauw aan op de tulpvormige lenskap. Je zou de luchtspleten wel kunnen afdekken met een donkere doek in die situaties waar je last krijgt met binnenvallend licht. Of je kan ook met je lichaam het licht tegenhouden.

        Spijtig dat er geen grote polarizer voor deze houder beschikbaar is....Lee maakt er wel vierkante in glas 100x100mm maar niet in dit grotere 150mm formaat. Een polafilter is het enige wat ik mis wanneer ik dit Nikkor objectief gebruik.......misschien dat er ooit een polafilter voor deze adapter beschikbaar zal zijn....tot zolang is deze adapter een voor mij te grote investering met te beperkte mogelijkheden.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          robert white uk heeft ze. Kosten wel een fortuin.
          inderdaad £270.00. is iets te veel van het goede, afwachten op goedkopere oplossingen...
          D700

          Comment


          • #6
            Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

            .....
            Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:17.

            Comment


            • #7
              Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

              Kijk ook eens op www.studiodirect.com

              Het wordt wel al te gek als je je bestaande filter systeem moet gaan dupliceren met deze 150mm filters alleen voor deze lens - om van de kost nog te zwijgen...
              Last edited by parrotman; 26 maart 2010, 15:35.
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

              Comment


              • #8
                Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

                Iemand hier op het forum ervaring met een DIY filterhouder voor de 14-24mm ?

                Comment


                • #9
                  Re: Lee Filters Nikon 14-24mm filter holder

                  Oorspronkelijk geplaatst door nikonD80 Bekijk bericht
                  Iemand hier op het forum ervaring met een DIY filterhouder voor de 14-24mm ?
                  Net deze gevonden...
                  Voor die prijs kan je ze zelf niet maken.

                  Comment

                  Working...
                  X