Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschap

    Momenteel heb ik een Canon 350d met standaard kitlens. Ik ga in augustus op reis naar amerika waar ik vooral landschappen voorgeschoteld ga krijgen. Ik heb al rondgekeken hier voor meer informatie over breedhoeklenzen, maar ik ben er nog niet uit.

    Is een breedhoek nodig voor landschapfotografie? En indien ja, welke raad je dan aan?
    ----
    http://www.wispr.be

  • #2
    Re: Landschap

    Je kitlens geeft je 18mm op zijn breedst, in 35mm equivalent wordt dit 27 mm.
    Voor sommige landschapsfotografen is dit al lichte tele
    Als je echt weidse landschappen wil vastleggen vulde ik dit aan met een Tokina 12-24 PRO.
    Aan de andere kant zit je met de kitlens beperkt tot je 50 of 55 mm. Ik zou (afhankelijk van je budget) toch eens denken aan een zoom tot 200 of 300mm ook.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Landschap

      Een Sigma 10-20 is ook een hele goede voor weidse landschappen en architectuur.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Landschap

        Denk inderdaad dat de Sigma 10-20 hier een goede keuze is. Dat wordt dan 16-32.
        Trouwens de kitlens wordt zelfs 29.
        Afhankelijk van waar je in de US bent kun je ze ineens daar kopen en direct op je toestel draaien.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Landschap

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Afhankelijk van waar je in de US bent kun je ze ineens daar kopen en direct op je toestel draaien.

          Hubert
          Ik zou de lens eerst goed testen, want bij een proefje in de winkel kreeg ik geen scherpe beelden en veel CA, bleek aan de lens te liggen. Een andere geeft een perfect resultaat. Je moet het echt op de computer bekijken, op de display te zien, maar moeilijk.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X