Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 83

Standaard Konijneberg de duurste winkel?

Hi,
    IK ben van plan de 17-55 2.8 en nog wa filters te kopen en met wat opzoekwerk zie ik dat de Konijneberg simpelweg de duurste winkel is geworden
    Enkele voorbeelden: 17-55 2.8 bij konijneberg €855
    Rubens Wilrijk €819
    Foto Bastiaans €809
    50mm 1.8 Konijn €109
    Rubens €99.95
    Bastiaans €95
    Geeft konijneberg ook laagste prijs garantie? of toch mischien maar beter ergens anders kopen.

Standaard Re: Konijneberg de duurste winkel?

Konijn geeft geen laagste prijs garantie, dat is een winkelketen die dat doet .
    Prijzen zijn niet onderhandelbaar.
    Dat is dan weer de eeuwige discussie tussen pro's en con's. Soms wil men wat meer betalen voor een bijhorende service van de winkel, soms primeert prijs.

Hangt er vanaf wat voor jou primeert en in welke zaak je vertrouwen hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
    Hi,
    IK ben van plan de 17-55 2.8 en nog wa filters te kopen en met wat opzoekwerk zie ik dat de Konijneberg simpelweg de duurste winkel is geworden
    nou...dan koop je die lens dus niet daar hè.
    die toegevoegde voorbeelden hebben dan toch geen zin?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Als je de laagst mogelijke prijs wil, dan zal je altijd eerst prijzen moeten vergelijken.
    De lens die vandaag bij de ene het duurst is, die kan daar morgen misschien het goedkoopst zijn. De prijzen zijn voor een deel afhankelijk van de wisselkoersen.

beetje op verder borduren: moet mij een nieuwe tas aanschaffen...kent er iemand een winkel met een uitgebreid assortiment. Bij de meest plaatselijke fotozaken die ik tot nu toe gedaan heb, zijn er maar een paar kleine fototassen beschikbaar. Is toch wel handig als je er een paar naast elkaar kan leggen om te vergelijken. En de beschikbare catalogussen op internet van bijv Tamrac en Lowepro geven wel een idee van de mogelijkheden op foto maar wil die toch wel eens voelen en vastpakken.....weet onderhand wel welke tassen mij zouden kunnen interesseren.
    nog een fijne dag verder!
    Guido

de info die ik bij konijneberg altijd heb gekregen stak met kop en schouders boven andere die vernoemd zijn .Overal heb ik nog niet geweest , maar afstand kan ook een reden zijn om iets meer uit te geven.

Het is mij ook opgevallen dat fotokonijn sinds een paar weken plotseling zijn prijzen verhoogd. Bij mij komt het over alsof ze nu profiteren van hun marktpositie en naambekendheid. Als ik nu iets nodig heb gun ik de verkoop wel een andere winkel, studio73 ofzo. Profiteurs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
    Als ik nu iets nodig heb gun ik de verkoop wel een andere winkel, studio73 ofzo.
    Toch een kleine kanttekening. Ik kocht een tweetal weken de Canon 24-70 2.8 USM bij Studio73 voor 989,- euro. En nu?

http://shop.studio73.be/canon-ef-24-70mm-f-2-8-l-usm

Wellicht ligt de reden bij de productiemoeilijkheden die Japan momenteel ervaart. (betrekkelijke) schaarste leidt tot hogere prijzen.

Naar winkels toe moet je bij iedere aankoop vergelijken. Er is niet zoiets als dé goedkoopste zaak. Ik neem trouwens niet alleen prijs in overweging, maar ook klantvriendelijkheid, garantie, etc.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Doe zo verder en binnen enkele jaren blijft er 1 winkel per provincie over
    (dan mag je nog van geluk spreken)
    Als de één z'n prijs verhoogt, dan zal dat binnenkort ook bij de andere gebeuren.
    Dit komt waarschijnlijk, omdat de stock van bepaalde producten bij FKB op was en ze bestellen bij-->andere koersen/marktschaarste-->duurdere producten.
    Weldra gaat dat bij andere ketens ook zo zijn, dus--->meer betalen.
    Het heeft alles te maken met de gebeurtenissen is Japan, een spijtig gevolg daarvan.

Dus: wil je wat kopen,
    vergelijk en koop waar je wil op basis van prijs/ service/ afstand/ ...
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Konijnenberg heeft nooit zelf gezegd dat ze in alles de goedkoopste zijn, de mensen hebben dat er zelf van gemaakt. Akkoord, wss door volume-aankopen kunnen ze meestal wel een tamelijk scherpe prijs geven, maar nu dat FK duurder is op een lens die je toevallig wil aankopen moet imo daar geen topic aan toegewezen worden ;-)

Oftewel ga je naar een winkel voor service en ben je bereid om eventueel een hogere prijs te betalen. Let op, op termijn zal het misschien nog wel in je voordeel spelen als ze ergens je kop kennen ;-)
    Oftewel ga je op zoek naar de goedkoopste en schuim je bij iedere aankoop het net af naar "het koopje".

Beide methoden hebben hun voor en nadelen.

btw, reeds bij verschillende aankopen heb ik ondervonden dat FK niet altijd de goedkoopste is, dus het is zeker niet nieuw ;-)

Verder zullen de gebeurtenissen in Japan ook wel een rol spelen in de nieuwe prijzen. De winkels zullen deze tijd ook wel een keuze moeten maken, zelf een iets hogere prijs betalen (wegens schaarste of lange levertermijnen?) of zelf zonder stock komen te zitten (en dan verdienen ze zeker niets)
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Veel "konijn" fans blijkbaar
    Draai het of keer het zoals jullie willen, de meesten hier zullen al snel de goedkoopste winkel uitzoeken. Of die dan ook goede service geeft? dat komt bij de meeste toch niet op de eerste plaats hoor. Als er iets verkocht word ook, altijd word de goedkoopste nieuwprijs erbij gehaald, maakt niet uit welke winkel, desnoods midden Nederland. Mijn ervaring...

Voor mij hoeft een winkel maar 1 ding te hebben
    en dat is een persoon die je rechtstreeks kan aanspreken.
    Die persoon helpt je dan desgewenst verder met de nodige kennis.
    Ik werk niet graag via internet, want ze sturen je de lens (of...) op die zij willen en je ziet niet wat je in je handen hebt voor je het koopt.
    Indien er dan iets mis is, dan kost je dat vaak meer dan misschien 60 km te rijden.

En is dat nu bij 'konijn', studio 73, A&C, Bastiaans, .... maakt me allemaal niet uit.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

...... maakt niet uit welke winkel, desnoods midden Nederland.
    wat is dat nou voor een opmerking?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    grt,bouk.

Dat vraag ik me ook af, koop nagenoeg altijd in NL en dit heeft niet alleen met prijs te maken hoor. En ik ben Belg
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Veel "konijn" fans blijkbaar
    Integendeel, ik koop niets meer daar ... zelfs als Studio73 duurder is zal ik het nog in Geel gaan ophalen.

Service mijn oor ... als er iets scheelt moeten ze het toch allemaal opsturen, geen enkel van deze 'winkels' heeft een eigen hersteldienst, dus maak je geen illusies, het moment dat er iets misloopt met je lens of camera ben je die een tijdje kwijt ... waar je hem ook gekocht hebt.

Dus kijk gewoon naar de prijs en beslis dan ... voor ik naar de winkel stap weet ik al perfect wat ik ga kopen, dus ik hoef geen uitleg meer door iemand die je altijd in een bepaalde richting zal duwen die voor HEM het beste uitkomt, en niet voor de klant.

Ik heb nog geen enkel probleem gehad bij Studio73 ... wat niet van konijn gezegd kan worden ... dus ik weet wel waar ik koop ... en neen, of ik nu naar Geel rij of naar Turnhout ... het blijft een rit van een uur voor mij, dus echt 'lokaal' is het niet voor mij, puur ervaring ...
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    kent er iemand een winkel met een uitgebreid assortiment. Bij de meest plaatselijke fotozaken die ik tot nu toe gedaan heb, zijn er maar een paar kleine fototassen beschikbaar.
    Zoals ik al zei in een ander topic, ga ook eens kijken bij Foto Rubens/Studio 73 (kies maar wat voor jou het makkelijkste is) en Art & Craft. In Vlaams-Brabant ken ik helaas geen winkels zoals de genoemde...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    grt,bouk.
    Voor iemand die steeds "naast de deur" kocht is deze opmerking waarschijnlijk wel begrijpbaar. Of hij nu Nederland, Duitsland of Frankrijk schrijft, bedoeling was waarschijnlijk : "verder van huis kopen als het moet".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    beetje op verder borduren: moet mij een nieuwe tas aanschaffen...kent er iemand een winkel met een uitgebreid assortiment. Bij de meest plaatselijke fotozaken die ik tot nu toe gedaan heb, zijn er maar een paar kleine fototassen beschikbaar. Is toch wel handig als je er een paar naast elkaar kan leggen om te vergelijken. En de beschikbare catalogussen op internet van bijv Tamrac en Lowepro geven wel een idee van de mogelijkheden op foto maar wil die toch wel eens voelen en vastpakken.....weet onderhand wel welke tassen mij zouden kunnen interesseren.
    Ik heb tassen van Crumpler, die hebben een heel modern design en zien er aan de buitenkant totaal niet uit als fototassen, wat voor mij heel belangrijk was. Ik ben namelijk als de dood voor dieven een daar wij nogal veel rondreizen loop ik niet graag met een echte fototas rond. Die schreeuwt (in mijn ogen) gewoon: "hallo ik heb duur materiaal; steel mij!!!!"
    Er is een Crumplerwinkel in Maastricht.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
    Er is een Crumplerwinkel in Maastricht.
    1. Crumplers zijn ondertussen al zo gekend dat men ze ook wel al herkent .
    2. Guido woont in Vlaams-Brabant in België (tegen Brussel), dus met een winkel in Maastricht ben je niet veel, want da's nog verder dan Gent of Wilrijk (en dat is voor hem al niet bij de deur).
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Ik doe mijn aankopen altijd bij Bastiaens in Berlaar.
    Ook omdat hij bijna altijd bij de goedkoopste zit (ook niet voor alles) maar voornamelijk omdat hij maar 15 min. van mijn deur zit.
    Als ik daarentegen naar Konijn moet rijden om een uur in de auto te zitten en misschien ook nog eens wat meer te betalen, dan is mijn keuze vlug gemaakt.
    En zoals LamboCars zegt, scheelt er iets moeten ze het toch opsturen, en dan doe ik het liever bij de deur waar ik toch bijna dagelijks passeer dan ergens uit de richting.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
    ...Konijneberg simpelweg de duurste winkel is geworden
    ?

Konijn is simpelweg al jarenlang bij de duurdere dozenschuivers hoor. Da's echt niet sinds een paar weken.
    Dat is ook de reden dat ik er nog nooit iets kocht.
    digitalstreet, kamera-express, cameranu, enz.: altijd zijn verschillende van deze winkels een stuk goedkoper dan Konijn.

En inderdaad: tegenwoordig is ook de betere fotozaak met internet-afdeling goedkoper dan Konijn, bv. Studio 73.
    Bij mij is de keuze tegenwoordig dan ook snel gemaakt hoor. Mijn laatste twee lenzen kwamen van Studio 73 in Wilrijk: online besteld en ter plaatse afgehaald .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Ik ben op zoek naar volgende objectieven: Sigma 18-250 en Sony 35 1.8. Ik heb eens de meest gekende shops bezocht en tot volgend resultaat gekomen:

FKB
    Sigma 18-250 469
    Sony 35 229
    Totaal: 698 EUR

Shop73
    Sigma 18-250 579
    Sony 35 259
    Totaal: 838 EUR

Cameranu
    Sigma 18-250 499
    Sony 35 228
    Totaal: 727 EUR

Kamera Ex
    Sigma 18-250 529
    Sony 35 229
    Totaal: 758 EUR

A&C
    Sigma 18-250 569
    Sony 35 -

Bij mijn zoektocht is FKB toch wel duidelijk de goedkoopste?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    1. Crumplers zijn ondertussen al zo gekend dat men ze ook wel al herkent .
    2. Guido woont in Vlaams-Brabant in België (tegen Brussel), dus met een winkel in Maastricht ben je niet veel, want da's nog verder dan Gent of Wilrijk (en dat is voor hem al niet bij de deur).
    weet wel dat ik het niet echt bij de deur zal vinden...maar Maastricht is nu wel echt uit de buurt
    maak er wel een daguitstap van, dan heeft madam er ook nog iets aan he

bedankt voor ALLE reacties!
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
    Bij mijn zoektocht is FKB toch wel duidelijk de goedkoopste?
    Da's bij mij dus nog nooit het geval geweest.

Kijk misschien ook hier nog eens :

http://www.grausonline.nl/webwinkel/...ny-p-5585.html
    http://www.grausonline.nl/webwinkel/...18-p-6681.html

http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=13008
    http://www.digitalstreet.nl/product_...ducts_id=19067
    Laatst gewijzigd door K-2; 27 april 2011 om 15:03
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

2 winkels die ik niet kende Deze zijn blijkbaar nog iets goedkoper
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Regels voor berichten