Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

    Misschien interessant om eens te lezen :

    Review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

    Sigma 12-24mm F4.5-5.6
    Last edited by Franciskine; 13 juli 2005, 10:22. Reden: Toevoeging....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

    Dat ziet er niet slecht uit .

    Op dit ogenblik is mijn "breedste" lens 18mm (Sigma 18-50 f2,8) en het is mogelijk dat ik er nog een bredere bijkoop en dan is dit al een goede tip .

    (Maar het zal nog wel even duren vooralleer ik nog een lens bijkoop.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

      Zéér interessant...
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

        Heeft een lid van dpz geschreven.
        Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

        Comment


        • #5
          Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

          Als ik nu nog zo'n testje kon vinden van de Sigma 10-20 f4-5,6 EX DC dan kon ik die vergelijken .

          10 of 12 mm om mee te beginnen maakt toch wel wat verschil in breedhoek...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

            Zou graag ook de 10-20 voor je testen maar helaas heb ik hem niet tot mijn beschikking.
            BTW, thnx all voor de compli's over me testje.
            Als me testje hier nu al gelinkt wordt kan ik net zo gooed ook zelf hier maar geregistreerd zijn

            Welkom dus allemaal
            __________________________________________________
            Nikon D70 | Nikkor 300/4 | Sigma 70-200/2.8 | Tokina 12-24/4 | Nikkor 1.4TC | Nikkor 18-70 | SB800 | etc.

            Comment


            • #7
              Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

              Oorspronkelijk geplaatst door ScSilver
              Zou graag ook de 10-20 voor je testen maar helaas heb ik hem niet tot mijn beschikking.
              BTW, thnx all voor de compli's over me testje.
              Als me testje hier nu al gelinkt wordt kan ik net zo gooed ook zelf hier maar geregistreerd zijn

              Welkom dus allemaal
              Jij ook meer dan welkom, ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik jou link hier heb geplaatst, ik ben toevallig op die site terecht gekomen en vond dat ik de kans niet kon laten voorbijgaan om deze nuttige informatie hier met iedereen te delen. Ook een proficiat met deze prachtige review!!
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt ...
                I don't mind
                __________________________________________________
                Nikon D70 | Nikkor 300/4 | Sigma 70-200/2.8 | Tokina 12-24/4 | Nikkor 1.4TC | Nikkor 18-70 | SB800 | etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

                  Was alvast een zéér leuk geschreven testje, lekker leesbaar en knap ineengestoken, géén show doch gezonde commentaar.

                  Als het van mij afhangt mag je dit nog doen

                  Btw, welkom hier op BD
                  Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Knappe review Tokina 12~24mm F4 Aspherical

                    zit er veel verschil in kwaliteit tussen de "Tokina 12-24" en de "Sigma 12-24"?
                    er zit wel een groot verschil in prijs, tokina kost 460 bij corné en sigma 725.
                    Kodak EasyShare DX6340
                    Canon 350D + Sigma 18-50mm F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

                      Inderdaad nuttige reviews.

                      Ik vraag me ook sterk af of het kwaliteitsverschil de 50% meerprijs kan rechtvaardigen. Ik blijf voorlopig bij de Tokina hangen...

                      Kan iemand een verklaring geven waarom die Sigma niet meer juist focust als je een externe flash gebruikt, ik zie totaal het verband niet

                      Comment


                      • #12
                        Re: Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

                        Dankzij forumlid J-M heb ik even kunnen spelen met de Tokina 12-24 i.s.m de D70 en ik ben aangenaam verrast van deze lens. Voelt goed aan en is naar mijn bescheiden mening zeker geen trage lens.

                        Ik heb wat voorbeelden recht uit de camera online gezet. Ik heb wel een hele tijd zonnige foto's genomen bij bewolkt weer dus niet te veel op de kleuren letten (zie exif)
                        Die 12mm geeft dus 18mm op de D70 en ik was amazed van hoe breed dit wel is!
                        De lens is niet CA-vrij maar het blijft binnen de perken, misschien gaat het makkelijker uit te lokken zijn met zonnig weer, vandaag was het eerder grijs en dan is er in ieder geval weinig CA te zien.
                        Qua scherpte vind ik deze lens zeker niet slecht, als ik dan de prijs bekijk en vergelijk met de andere lenzen in dit brede breedhoeksegment plus het feit dat deze de enige is die over het ganse bereik f4 heeft vind ik dat een spotprijsje!
                        Of deze lens veel last heeft van flare kon ik niet echt uittesten...?

                        Deze test gaat me geld kosten denk ik, want die Tokina 12-24 gaat bovenaan m'n verlanglijstje

                        Bij deze mijn dank aan J-M voor de aangename namiddag !!
                        Last edited by Tony smeT; 23 juli 2005, 20:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

                          voorbeeldfoto's zien er niet mis uit, maar kan het zijn dat er op deze lens een iets te dikke filter stond? Op de 12 mm foto's staan er overal zwarte hoekjes.

                          Als het eens filter was, is het mogelijk om eens merk en type op te geven? dan weten we dat we een dunnere moeten zoeken.

                          bedankt,
                          bernie (die ook sterk over die tokina aan het denken is )
                          Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

                            Was ik vergeten vermelden, maar volgens mij is het de zonnekap, omdat het niet dezelfde vorm is in alle hoeken (zonnekap is tulpvormig)

                            Er stond een 'slim' B+W uv-filter op als ik me niet vergis.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Knappe reviews Tokina 12~24mm F4 Aspherical + Sigma 12-24mm F4.5-5.6

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                              Dankzij forumlid J-M heb ik even kunnen spelen met de Tokina 12-24 i.s.m de D70 en ik ben aangenaam verrast van deze lens. Voelt goed aan en is naar mijn bescheiden mening zeker geen trage lens.

                              Ik heb wat voorbeelden recht uit de camera online gezet. Ik heb wel een hele tijd zonnige foto's genomen bij bewolkt weer dus niet te veel op de kleuren letten (zie exif)
                              Die 12mm geeft dus 18mm op de D70 en ik was amazed van hoe breed dit wel is!
                              De lens is niet CA-vrij maar het blijft binnen de perken, misschien gaat het makkelijker uit te lokken zijn met zonnig weer, vandaag was het eerder grijs en dan is er in ieder geval weinig CA te zien.
                              Qua scherpte vind ik deze lens zeker niet slecht, als ik dan de prijs bekijk en vergelijk met de andere lenzen in dit brede breedhoeksegment plus het feit dat deze de enige is die over het ganse bereik f4 heeft vind ik dat een spotprijsje!
                              Of deze lens veel last heeft van flare kon ik niet echt uittesten...?

                              Deze test gaat me geld kosten denk ik, want die Tokina 12-24 gaat bovenaan m'n verlanglijstje

                              Bij deze mijn dank aan J-M voor de aangename namiddag !!
                              Yupyup, zien er zeker niet slecht uit, één dezer ga ik mijn portefeuille toch ook bovenhalen om ze aan te schaffen (Topfoto heeft ze momenteel in stock aan 439 €, zéééér verleidelijk)
                              D7000 en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X