Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

    Beste,

    Ik ben van plan om mijn eerste DSLR camera aan te kopen, en na wat lezen/zoeken zou ik gaan voor de Nikon D3300. Ik las echter in bepaalde posts dat de Kit lens die er bij zit niet zo goed is. Dit zou de camera + kit zijn die ik koop ( http://www.eglobalcentral.eu/nikon-d...era-black.html ).

    Wat zijn jullie meningen. Koop ik beter gewoon de body + een andere lens (met misschien wat meer zoom) of vinden jullie dat deze lens voor een beginner zeker meer dan genoeg is? Ik zou vooral foto's nemen op reis van onze zoon/landschap/algemene dingen.

    Bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Argon007 Bekijk bericht
    Beste,

    Ik ben van plan om mijn eerste DSLR camera aan te kopen, en na wat lezen/zoeken zou ik gaan voor de Nikon D3300. Ik las echter in bepaalde posts dat de Kit lens die er bij zit niet zo goed is. Dit zou de camera + kit zijn die ik koop ( http://www.eglobalcentral.eu/nikon-d...era-black.html ).

    Wat zijn jullie meningen. Koop ik beter gewoon de body + een andere lens (met misschien wat meer zoom) of vinden jullie dat deze lens voor een beginner zeker meer dan genoeg is? Ik zou vooral foto's nemen op reis van onze zoon/landschap/algemene dingen.

    Bedankt voor de reacties
    Een kitlens krijg je er voor een kleine meerprijs bij, en is handig om te ontdekken op welke mm's je deze meest gebruikt. Daarna kan je makkelijk een specifieke lens bijkopen (vb. prime voor portret).
    Bedenking: bestaat er geen pakket met de 18-105mm erbij? Geeft meer bereik en is een goede kitlens (deze uit jouw pakket ken ik echter niet, dus kan niet vergelijken).

    Comment


    • #3
      Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

      ik heb zelf die 18-105 op een d5200 staan en die is best wel goed, zeker als je op de uitersten je diafragma niet te extreem gaat openzetten. dat geeft je toch net iets meer mogelijkheden dan de 18-55 en zoals Stefan zegt krijg je die kitlens er voor weinig geld bij. desnoods koop je er een lichtsterkere 35 of 50 mm f1.8 bij die best nog betaalbaar zijn en hele mooie resultaten geven. wat betreft eglobal heb ik onlangs ook de vraag gesteld en nog oude discussies terug gevonden. de meningen zijn nogal verdeeld maar ik heb toch beslist geen risico's te nemen en lokaal te kopen, 't is maar om het je even mee te geven.
      NIKON D750, Samyang 14 f2.8, Sigma 15-30 f3.5-4.5, nikkor 24-70 f2.8, nikkor 24-120 f4, sigma ART 50 f1.4, tamron 70-200 f2.8, D3200 met tamron 16-300 f3.5-6.3, SB910

      Comment


      • #4
        Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

        Het enige wat men nog heeft qua kit is een D3300 ism een 18-140mm lens. Maar dit gaat dan wat boven mijn budget:


        Ben ik dan niet beter af met misschien de gewone body te kopen (met eventueel de 18-55) en eventueel een 18-105 bij te kopen van Tamron/Sigma? Al heb ik geen verstand van welke lens ik dan best koop voor de D3300 + wat eventueel de kostprijs is van zo'n lens.

        Wat eglobalcentral betreft: ik heb er al een Nexus 5 gekocht voor een zacht prijsje en dit is hier perfect aangekomen zonder bijkomende kosten. Ik begrijp wel dat ik mij op de Grijze Markt bevind zoals Nikon het omschrijft en ik enkel van de garantie kan genieten via Singapore (waar eglobalcentral officieel gelegen is). Dit risico neem ik er waarschijnlijk bij. Hoeveel keer heb je de garantie daadwerkelijk nodig he... Nu het kan altijd gebeuren natuurlijk!

        Comment


        • #5
          Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

          als je de kit met 18-55mm koopt, wacht dan nog even af welke lens je erbij koopt,
          je zal zelf wel merken wat je anders wil of bijwil, zeker als het je eerste dslr is
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

            Hallo,

            Misschien toch ook maar eens het draadje lezen over eglobal central ( http://forum.belgiumdigital.com/f6/e...al-475878.html ).

            Ik kan verstaan dat je niet teveel geld wil uitgeven maar je koopt een grijs toestel in Hong Kong, je voert het in zonder btw of douane te betalen. En als er iets fout gaat, zit jij met de gebakken peren.nikon heeft geen wereldwijde garantie. En van het bedrijf heb je enkel een adres in HK.

            Na enkele slechte ervaringen koop ik niet meer in China/HK tenzij electronicacomponenten bijv. Waar risico klein is.

            Twdigit
            EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
            EOS 10 Glas 28-105 70-210

            Comment


            • #7
              Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

              Als je de standaard 18-55 in je hoofd hebt, kijk dan eens om direct de Sigma 17-50mm f/2.8 aan te schaffen.
              Je gaat 200 euro meer uitgeven, maar je hebt direct een lichtsterke lens dat supergoed is (werkt er nu ook al een jaar mee). Het is de ideale allround lens zonder echt héél tele te gaan... Je kan nadien bepalen of je mm te kort komt en dan kan je nog beslissen.
              Als je later toch betere lenzen gaat kopen, dan zal de standaard 18-55mm snel in de kast verdwijnen en blijven liggen. De Sigma ga je blijven gebruiken.
              Vraag eens combi-prijs voor beide bij Art & Craft. Ze geven bundelkortingen...
              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
              Mijn fotoalbums

              Comment


              • #8
                Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

                De vraag is vooral wat je verwachtingen zijn en ook in hoevere je van plan bent je te verdiepen in de fotografietechniek.

                De 18-55 is een goede start, ook een gemakkelijke start en niet zo duur. Prefect is em zeker niet maar je moet dan ook naar de prijs kijken.

                Het klopt dat je indien je wil doorzetten en je wil verdiepen in de fotografie je beter direct hoger instapt met een 2.8 lens met vergelijkbaar bereik.
                Maar het werken met lichtsterke lenzen vraagt ook een zekere vaardigheid.
                Je kan bv ook een 1.4 gaan kopen wat nog veel moeilijker is.

                De vraag is waar situeer je jezelf nu en wat denk je dat de toekomst zal geven?
                Wil je het easy go doen dan is de kitlens zeker aan te bevelen als safe bet.

                Wie al kennis van zaken heeft zal niet aleen een ander lens nemen maar ook een ander toestel trouwens.
                Je moet dat niet zien als een belediging, ik denk dat we allemaal gestart zijn met een vergelijkbaar toestel. (ik ben ooit gestart met een polaroid van 2000 bfr ;-) )

                Comment


                • #9
                  Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

                  Bedankt voor de reacties. Ondertussen een besluit genomen en deze besteld:
                  Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


                  Dus toch onmiddellijk naar de 18-105 gegaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Argon007 Bekijk bericht
                    Bedankt voor de reacties. Ondertussen een besluit genomen en deze besteld:
                    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


                    Dus toch onmiddellijk naar de 18-105 gegaan
                    lijkt mij een verstandige keuze.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

                      Veel succes, goede keuze.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kit lens voor Nikon D3300 of niet?

                        Ik heb mij ook een eerste DSLR gekocht een Nikon 3200 met een 18-105 lens en vind dit ook al een hele goede lens om mee te beginnen zeker met de VR functie.

                        Verstuurd vanaf mijn Archos 50 Helium 4G met Tapatalk

                        Comment

                        Working...
                        X