Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Hoi,

    Na 10 jaar en 3 herstellingen van de flexkabel is mijn Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM defintief stuk. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe basislens als aanvulling van mijn 70-300mmen 55mm lenzen. Ik heb een Canon 70D body en twijfel tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM (https://tweakers.net/pricewatch/compare/320665;134704/). Wat is volgens jullie de beste keuze? Of moet ik mijn oog laten vallen op nog een andere lens?

    Bedankt alvast voor jullie feedback!

  • #2
    Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    De 24-70 is een standaardzoom voor FF, de 17-55 voor APS-C.
    Met de eerste ga je misschien te weinig groothoek hebben op je 70D.

    Tenzij je er een UWA bijneemt, de EF-S 10-18 is niet duur en zeer goed.
    Ik ben indertijd begonnen met de 24-85 en een EF-S 10-22.

    Heb al lang de EF-S 17-55 en nog altijd zeer tevreden. De lichtsterkte is m.i. ook een voordeel bv binnenshuis.
    Volgens sommige geruchten zou die flexkabel daar ook een zwak punt zijn, maar ik heb er nog niets van gemerkt.
    Je vind ze wel tweedehands (de mijne was ook niet nieuw).

    Comment


    • #3
      Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

      als ooit je canon defect gaat, kan je die 24-70 op ne fullframe gebruiken , maar als je opnieuw nen EFs koopt, en je wilt later toch naar fullframe , dan is je efs lens wardeloos voor jou

      Comment


      • #4
        Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

        Als je geregeld landschappen fotografeert zou ik resoluut voor de 17-55 gaan.
        De 24-70 f/4 (op 5D MK III) heb ik, de 17-55 (op 50D) heb ik tijdje in bruikleen gehad en ik vond de lenzen evenwaardig.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

          Als je bv Lightroom hebt, kijk dan eens naar de brandpunten die je vaak gebruikt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

            Mijn 17-55mm f2.8 is ook stuk geeft een error als ik naar 55m ga vanaf 4.0 diafragma alleen nog bruikbaar op 17mm, heb de 24-70mm gekocht met in mijn achterhoofd ook een FF te kopen en ben er zeer tevreden over.

            Comment


            • #7
              Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              als ooit je canon defect gaat, kan je die 24-70 op ne fullframe gebruiken , maar als je opnieuw nen EFs koopt, en je wilt later toch naar fullframe , dan is je efs lens wardeloos voor jou
              Dat iedereen naar full frame wil is een zorgvuldig onderhouden mythe .
              En in dat geval wordt een tweedehands alleszins een tikje minder waardeloos.

              Comment


              • #8
                Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                Ga voor de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                  Bedankt allemaal voor jullie input! Ik heb niet meteen ambities om op termijn full frame te gaan, dus dan lijkt de 17-55mm de beste optie. Nu nog kiezen tussen een nieuw of tweedehands exemplaar .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                    Bij een tweedehands moet je nagaan of de lens niet uitschuift als je de camera aan je schouder of om je nek hangt.
                    Als die dat doet zal de lens al redelijk oud zijn.
                    Persoonlijk zou ik uitkijken of de occasie recent is, met factuur dus.
                    Kan de verkoper dat niet aantonen zou ik een nieuwe kopen.
                    Maar als je de 17-55mm koopt dan heb je wel een geweldige lens in handen hoor.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                      Als je niet echt een 2.8 nodig hebt zou ik ook eens naar de EF-S 15-85MM F/3.5-5.6 IS USM kijken.
                      Groot zoom bereik en optisch zeer goed.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door ToRum Bekijk bericht
                        Hoi,

                        Na 10 jaar en 3 herstellingen van de flexkabel is mijn Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM defintief stuk. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe basislens als aanvulling van mijn 70-300mmen 55mm lenzen. Ik heb een Canon 70D body en twijfel tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM (https://tweakers.net/pricewatch/compare/320665;134704/). Wat is volgens jullie de beste keuze? Of moet ik mijn oog laten vallen op nog een andere lens?

                        Bedankt alvast voor jullie feedback!

                        Waarom vragen mensen altijd welk soort van fotografie zij moeten beoefenen !!??
                        Groetjes

                        Lukathi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                          Nevertheless een goed argument van Scherpie !
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Bij een tweedehands moet je nagaan of de lens niet uitschuift als je de camera aan je schouder of om je nek hangt.
                            Als die dat doet zal de lens al redelijk oud zijn.
                            Persoonlijk zou ik uitkijken of de occasie recent is, met factuur dus.
                            Kan de verkoper dat niet aantonen zou ik een nieuwe kopen.
                            Maar als je de 17-55mm koopt dan heb je wel een geweldige lens in handen hoor.
                            Ook zonder factuur kan je de leeftijd van een lens terug vinden...
                            Ik weet dat er via de lenscode 2 methodes bestaan om de fabricage datum terug te vinden...

                            Yes, you can determine the age of a Canon lens using a serial number or a date code. Let us show you how!
                            Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kiezen tussen Canon EF 24-70mm f/4L IS USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mannes Bekijk bericht
                              Als je niet echt een 2.8 nodig hebt zou ik ook eens naar de EF-S 15-85MM F/3.5-5.6 IS USM kijken.
                              Groot zoom bereik en optisch zeer goed.
                              Goede suggestie, 15mm is breder dan 17 en f:3.5 niet zo veel kleinere opening dan f:2.8, maar ze wordt wel snel kleiner bij het zoomen.

                              Anderzijds moet je op een APS-C toch wat op de ISO letten, met lenzen die enkel voor mooi weer geschikt zijn ben je ook niet zoveel.

                              Comment

                              Working...
                              X