Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

    Hoi,

    Ik ben nog maar net aan de slag met een digitale spiegelreflex. Heb een EOS100D Body en momenteel 1 "Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II" lens.
    Nu zou ik graag een lens hebben waar ik meer mee kan gaan inzoomen.

    Ik zou liever ook wat meer investeren indien nodig dan een echt instapmodel aan te schaffen dat ik binnen x aantal maanden opnieuw zou moeten verkopen om verder te kunnen gaan..

    Voorlopig ben ik voornamelijk bezig geweest met fotograferen van dieren en landschappen, maar ik zou ook graag meer richting fotograferen op circuit enzo willen gaan..

    Graag reacties
    Last edited by steven.s; 5 mei 2010, 06:56.
    My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

  • #2
    Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

    Meer zoomen of langere brandpuntsafstanden?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

      Canon 55-250 IS : scherp, compact, veel zoom voor weinig geld
      De Canon 70-200L f4 IS (of f2.8L IS) volgens uw budget zou later de opvolger kunnen zijn
      (net als u later uw Tamron 17-50 door een Canon 17-55 2.8 IS zou vervangen )

      Comment


      • #4
        Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

        Die L-versie f4 kan ik precies ni meer terugvinden, bestaat die nog wel?
        Wel een groot verschil van die 1ste (+-250€) naar die 2de (+2000€) hé..

        ivm da laatste, "enige" voordeel is de IS dan?
        My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

        Comment


        • #5
          Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

          Zoals "canonyoucan" al aangaf. De 55-250mm zeer goed zoomlensje(zeer scherpe foto's en degelijk)
          Kortom prijs/kwaliteit gewoon top

          greetz Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

            De 55-250 is goed, maar je zal toch behoorlijk snel naar nog betere kwaliteit willen, dus dan kies je beter voor de 70-200 F4 L, die bovendien EF is en je dus nog 1.6 x crop extra hebt.

            De 70-200 F4 is een superlens en veel beschikbaar, bijvoorbeeld bij CameraNu.nl. De keuze tussen de IS of de non-IS versie is eigen voorkeur, en ook afhankelijk van je budget natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

              Die prijs/kwaliteit lens zal zeker goed zijn. Alleen vraag ik mij af of dit een goede investering is, ook al is het niet zo duur.

              De prijs van een "Canon EF 70-200/4.0 L IS USM" +-900€ lijkt me nog wel haalbaar.
              De duurdere modellen zijn momenteel nog niets voor mij..
              IS is wel aangeraden bij een zwaardere zoom?
              My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

              Comment


              • #8
                Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                IS is zeker aan te raden! Als je het budget hebt, zou ik zeker niet twijfelen en de IS variant nemen! 4 stops aan eigen beweging is heel mooi meegenomen als je uit de hand wil/moet fotograferen!

                Zelf heb ik wel de 55-250 'kit'-lens, maar dit omdat mijn budget niet meer toeliet op het moment dat ik mijn body kocht.
                Nu spaar ik door voor de 70-200 2.8 L USM IS (ook IS versie dus!).

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                  Oorspronkelijk geplaatst door steven.s Bekijk bericht
                  Hoi,

                  Ik ben nog maar net aan de slag met een digitale spiegelreflex. Heb een EOS100D Body en momenteel 1 "Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II" lens.
                  Nu zou ik graag een lens hebben waar ik meer mee kan gaan inzoomen.


                  Graag reacties
                  Je wil dus een TELELENS.
                  Een zoomlens heb je al.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                    In dat geval zoek ik idd een telelens

                    Zou ik met bvb. een "Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM" veel meer zijn dan die 55-250 die vernoemd werd?
                    En is het echt nuttig om 1tje te nemen met IS? Of is dit pure "luxe"?
                    My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                      Maar voor minder lichtsterke lenzen (en vanaf 200mm) is de IS zeker geen luxe. De 70-200L f4 IS & 100-400L IS zijn dus aangeraden als de 'top telelenzen' van Canon met de noodzakelijke IS
                      De 55-250IS was wel de perfecte (niet te onderschatten) "tele-starter", ook eens denken aan de compactheid en al dan niet wit
                      Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 10:29.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                        Oorspronkelijk geplaatst door steven.s Bekijk bericht
                        In dat geval zoek ik idd een telelens

                        Zou ik met bvb. een "Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM" veel meer zijn dan die 55-250 die vernoemd werd?
                        En is het echt nuttig om 1tje te nemen met IS? Of is dit pure "luxe"?
                        De 70-300 voegt niet veel toe is echter wel geschikt voor fullframe (de 55-250 niet)
                        Heb je het geld er voor over, dan is de 7-200 F4 de betere keuze, maar korter...
                        IS er gewoon bij nemen, baat het niet, schaden doet het ook niet.
                        Last edited by Keeskanon; 4 mei 2010, 22:12.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                          Ok, 'k ga het voorlopig toch houden bij de relatief goedkopere 55-250mm of eventueel die 70-300mm dan.
                          My gear: Canon EOS 550D - Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD IF - Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF HSM OS - Canon Speedlite 430 EXII - Yongnuo YN-468 flash & RF-602 triggers

                          Comment


                          • #14
                            Re: Keuze nieuwe zoomlens voor beginner

                            indien nodig heb ik de 55-250 nog in de verkoop staan...

                            Laat maar horen wat je dr voor kwijt wil...

                            Comment

                            Working...
                            X