Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kenko extender 2.0 ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kenko extender 2.0 ervaringen

    Hoi,
    Ik heb een canon ef 75 -300 III usm lens nu is mijn vraag zou ik daar een kenko extender 2.0 kunnen tussen plaatsen en wat geeft mij dat als resultaat ? Als dat gaat kan ik dan ook nog mijn AF gebruiken? kan iemand mij daar meer uitleg over geven en heeft iemand daar ervaringen mee? of zijn er nog andere merken die jullie mij aanraden?

    groetjes

    stef
    Last edited by stefver; 24 juni 2007, 17:53.
    Canon 400D / Canon EFS 18-55 kitlens / Canon EF 75-300mm F4-5.6III USM / Canon 50mm F1.8 / Canon Speedlite 580 EX / Canon RC1 Remote Control / 4gb Sandisk Ultra II Cf Card

  • #2
    Re: kenko extender 2.0 ervaringen

    Het is erg afhankelijk van je lens denk ik, een extender verergert lensfouten indien aanwezig.
    Ikzelf heb de Soligor Pro x2 converter, die is blijkbaar identiek aan de Kenko, achteraf zou ik deze zo ruilen tegen een 1.4 converter van zelfde makelij.

    OK, wat minder vergroting, maar de extra vergroting die de 2x biedt (tenminste bij mijn lenzen ), gaat bijna vrijwel verloren aan de achteruitgang in scherpte, lichtverlies e.d.. Bovendien is hij 4 keer zo dik, dus wordt je lens extra lang.

    Zoals gezegd, het hang af van de kwaliteit van de lens die je erop zet, als deze scherper is dan nodig voor je sensor, dan haal je dat extraatje er nog uit, anders kun je bijna beter opblazen in photoshop. Dus als de lens al niet 100% scherp is op een 100% crop, dan wordt dat niet beter als je dat met een converter opblaast.
    Johan

    D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

    Comment


    • #3
      Re: kenko extender 2.0 ervaringen

      Oorspronkelijk geplaatst door stefver Bekijk bericht
      ...wat geeft mij dat als resultaat ? Als dat gaat kan ik dan ook nog mijn AF gebruiken? kan iemand mij daar meer uitleg over geven en heeft iemand daar ervaringen mee? of zijn er nog andere merken die jullie mij aanraden?

      groetjes

      stef
      Resultaat met een 2x zal zijn dat je bijna altijd te weinig licht hebt, omdat je van je grootste opening van f/4 een f/8 maakt, om nog maar van de f/11 op 300mm te zwijgen.

      AF zal met die Kenko 2x vrijwel zeker ook niet meer werken.

      Als je een converter wil gebruiken, vertrek dan beter van een betere lens.
      Zelfs met een Sigma 70-200/2.8 + 2x zie je een merkelijke daling van beeldkwaliteit.

      Of kijk eens uit naar een Sigma 400/5.6 prime en probeer eens wat een 1.4x converter daarop als resultaat geeft.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment

      Working...
      X