Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juwelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juwelen

    Voor een klant moet ik een grote reeks juwelen (ringen, oorbellen, halskettingen, armbanden) fotograferen.
    Ik ben in het bezit van een Sigma 150mm (APO Macro DG HSM) f2.8, maar zoek nog een compactere macro lens (die niet uitschuift, maar roteert bij het scherpstellen).
    Heeft er iemand suggesties of ervaringen met het fotograferen van juwelen ?

    Bedankt alvast !
    "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
    Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

  • #2
    Re: Juwelen

    how to photograph jewelry, jewelry photography, how to photograph jewelry, jewelry photos, photographing jewelry, jewelry photography, pearl photography, photographing pearls, diamond photography, photographing diamonds, jewellery photography, taking pictures of jewelry, jewelry photography,jewelry photos, photographing jewelry, taking your own pictures of jewelry, how to photograph earrings, earring photography tricks, jewelry photo tips, jewelry photo tricks, jewelry photography tricks, jewelry photography kit, jewelry photography lighting, jewelry photography equipment, jewelry photography tips




    Google is your friend... ;-)

    En op youtube staan er ook filmpjes. Zeker eens checken.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Juwelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Google is your friend... ;-)
      Ongetwijfeld ! Maar waar ik ook op zoek naar ben zijn meningen en ervaringen van forumleden...

      Toch bedankt voor je antwoord en suggesties Omag !
      "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
      Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

      Comment


      • #4
        Re: Juwelen

        Mocht je een Nikon aanhanger zijn, kijk dan eens naar de Nikkor 60 mm/f2.8. Schuift niet uit, en is een super macro objectief voor de kortere afstanden
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Juwelen

          Geef even het merk camera aan... zoals vorige poster zou ik ook die Nikkor willen aanraden maar als je met een ander merk werkt heeft dat advies geen zin

          Comment


          • #6
            Re: Juwelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
            Voor een klant moet ik een grote reeks juwelen (ringen, oorbellen, halskettingen, armbanden) fotograferen.
            Ik ben in het bezit van een Sigma 150mm (APO Macro DG HSM) f2.8, maar zoek nog een compactere macro lens (die niet uitschuift, maar roteert bij het scherpstellen).
            Heeft er iemand suggesties of ervaringen met het fotograferen van juwelen ?

            Bedankt alvast !
            Waarom mag de lens niet uitschuiven.. en moet die wel roteren?

            Comment


            • #7
              Re: Juwelen

              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Waarom mag de lens niet uitschuiven.. en moet die wel roteren?
              Omdat de simpele reden dat ik aan dergelijke lenzen een gloeiende hekel heb. (De afstand tot je onderwerp)...
              "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
              Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

              Comment


              • #8
                Re: Juwelen

                Het grote misverstand dus weer.
                Een intern scherpstellende lens is langer dan een uitschuivende lens wanneer de laatste ingeschoven is.
                Reken al die lenzen nu eens af op de afstand... >voorste lens tot onderwerp< .
                En heb er dan nog maar eens een gloeiende hekel aan.

                Aanvulling.
                Je zult ook zien dat de frontlens van een intern scherpstellende lens helemaal vooraan zit, vergelijk dat maar eens met de locatie van de frontlens van een extern scherpstellende lens, die heeft vaak niet eens een zonnekap nodig.
                Last edited by ViewFinder; 7 september 2010, 19:22.

                Comment


                • #9
                  Re: Juwelen

                  Ik ken wel macrolenzen die niet uitschuiven maar die roteren niet.
                  Ik ken ook lenzen die roteren maar die schuiven ook uit...

                  Persoonlijk vind ik de Nikon 60mm AFS een van de beste voor dit doel.
                  Dan nog mooi licht erbij ....
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Juwelen

                    Liever uitschuiven dan roteren.
                    Zekers als je met grad of met pol filters werkt
                    Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Juwelen

                      volgens mij, valt of staat alles met/door de juiste belichting.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Juwelen

                        Canon 7D op statief met Canon 100 mm f/2.8 Macro met 2 x 500 Watt softboxen...
                        Juwelen op een glanzende zwarte ondergrond ...
                        Manuele focusing ipv autofocus om het juiste gedeelte scherp te krijgen.
                        IMHO .. het al dan niet uitschuiven of roteren is minder van belang omdat je toch je standpunt veranderd als je een ring fotografeert tov een halsketting ...
                        Per varios usus artem experientia fecit. (Marcus Manilius)
                        www.stefanjaspers.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Juwelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
                          Geef even het merk camera aan... zoals vorige poster zou ik ook die Nikkor willen aanraden maar als je met een ander merk werkt heeft dat advies geen zin
                          NIKON toestellen...
                          "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
                          Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Juwelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
                            NIKON toestellen...
                            de AF-S 60mm is mijn advies dan.

                            Comment

                            Working...
                            X